• Anonym (vad)

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

alltså räknats som kliniskt död men sen återvänt till livet vad hände minns du något?

• Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?
  • sjöjungfru
    Anonym (jag) skrev 2012-01-02 20:55:28 följande:
    och det är just därför man ogärna pratar om det.
    jag kan göra det så här på ett forum.
    men i verkliga livet skulle jag aldrig göra det, för att folk skulle anse en som galen.
    som sagt,,   den som inte sett något, vet inte än...  
    Nå ,,just det.. Jag har berätta tför en del,men det är när jag har känt att de har varit mottagliga för detta,, En del tar inte in det utan bara rycker på axlarna och sedan är det bra..
  • Anonym (..)
    Anonym (eller?) skrev 2012-01-02 20:53:45 följande:
    Vilket beror på syrebrist i hjärnan
    Precis.. 
  • Anonym (jag)
    Anonym (dödsångest) skrev 2012-01-02 20:59:09 följande:
    Vilken härlig trösterik tråd för oss som räds framtiden...
    ja, som jag tidigare skrev, så berättar jag ogärna detta för andra. 
    jag vill inte anses som tokig.
    jag kan nämna att jag berättat det för EN anhörig.
    det gav denna tröst.
    jag tror inte man behöver vara rädd...  men det är mina upplevelser som jag berättat om här.
    inte något generellt som händer alla. 
  • Anonym (..)
    sjöjungfru skrev 2012-01-02 20:54:44 följande:
    Du får tro precis vad du vill,, Men en dag kommer du också att få vara med om detta fantastiska.. Kanske du inte kommer tillbaka utan stannar där, det gör ju nästan alla utan några få som just kommer tillbaka..
    Det tror jag säkert (suck) ...
  • Anonym (jag)
    sjöjungfru skrev 2012-01-02 21:00:13 följande:
    Nå ,,just det.. Jag har berätta tför en del,men det är när jag har känt att de har varit mottagliga för detta,, En del tar inte in det utan bara rycker på axlarna och sedan är det bra..
    jag vågar inte berätta för andra. 
    här på forumet är okej. här kan man skriva ärligt rakt av, om sina upplevelser.
    men jag tror att det är för "stort" och för mycket, för andra att ta in.
    tids nog så får alla se själva... 
  • sjöjungfru
    Anonym (dödsångest) skrev 2012-01-02 20:59:09 följande:
    Vilken härlig trösterik tråd för oss som räds framtiden...
    Jag vet att det är så många som har just som du dödsångest.. Ja detta är en mycket bra tröst... Kram på dig ..du behöver inte vara rädd,,, :O) .... O glöm inte o Leva livet här på jorden för det är härligt... O du går in i "nästa liv", när din tid är kommen..
  • Anonym (dödsångest)
    Anonym (jag) skrev 2012-01-02 21:02:31 följande:
    ja, som jag tidigare skrev, så berättar jag ogärna detta för andra.  jag vill inte anses som tokig. jag kan nämna att jag berättat det för EN anhörig. det gav denna tröst. jag tror inte man behöver vara rädd...  men det är mina upplevelser som jag berättat om här. inte något generellt som händer alla. 

Jag är iaf mycket tacksam för era berättelser, skulle gärna höra mer, det lugnar och tröstar verkligen när man är rädd för döden, så Tack!
  • Anonym
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 20:52:08 följande:
    Nu har ju inte anonym berättat mer än att h*n ser ljus. Vilket h*n kan ha skrivit helt ur luften. Jag tycker faktiskt man ska hålla sina tankar & "upplevelser" för sig själv, och låta alla tro vad dom vill. Inte göra sina egna sanningar & påstå att man vet vad som händer efter döden.
    Du låter ju inte andra tro vad de vill. De vet kanske inte vad som händer efter döden men det vet inte du heller. Det kan mycket väl vara som de berättar. Varför inte bara ta det för vad det är. Dvs deras upplevelse.
  • Anonym (dödsångest)
    sjöjungfru skrev 2012-01-02 21:05:48 följande:
    Jag vet att det är så många som har just som du dödsångest.. Ja detta är en mycket bra tröst... Kram på dig ..du behöver inte vara rädd,,, :O) .... O glöm inte o Leva livet här på jorden för det är härligt... O du går in i "nästa liv", när din tid är kommen..

Tuuuusen tack, ängel är du!
  • Anonym

Är också tacksam. Inte för att jag själv har dödsångest, men för att jag saknar mina nära som har gått bort. Det ger mig hopp om att jag kommer att få se dom igen.

Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?