• Anonym (vad)

Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?

alltså räknats som kliniskt död men sen återvänt till livet vad hände minns du något?

• Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?
  • Anonym (jag)
    Anonym (jag-form) skrev 2012-01-02 20:39:18 följande:
    Ett sätt att det ska kännas lättare att ta till sig är att ni som varit med om något skriver i JAG form. JAG flöt mot ett ljus... osv, istället för MAN vilket blir generellt och som att det skulle vara så för alla vilket ni faktiskt inte kan veta. Det ni kan berätta är hur just ni upplevde det hela, så använd JAG så tas det emot på ett bättre sätt av den som läser.
    får be om ursäkt fall jag skriver dåligt. 
    jag är inte så bra på att "författa". men ska ha det i åtanke. :) 
  • Anonym (eller?)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 20:52:08 följande:
    Nu har ju inte anonym berättat mer än att h*n ser ljus. Vilket h*n kan ha skrivit helt ur luften. Jag tycker faktiskt man ska hålla sina tankar & "upplevelser" för sig själv, och låta alla tro vad dom vill. Inte göra sina egna sanningar & påstå att man vet vad som händer efter döden.

Vilket beror på syrebrist i hjärnan
  • Anonym (jag)
    Anonym skrev 2012-01-02 20:40:43 följande:
    har en anhörig som dog och kom tillbacka .. 
    han har berättat samma händelse som jag läst här men det som hände var att han blev jätte deppig av att komma tillbacka i sin kropp igen ..
    har även hört andra berätta att dom ville vara kvar för allt var så bra, när dom sedan vaknar upp igen i sin kropp så bara gråter dom och är deprimerade ..
    jag tror själv på att själen inte dör och att man kommer till andra sidan  väldigt intressant ämne tycker jag .. 
    det stämmer. en del kan uppleva det så.
    jag upplevde själv en sorg av att vara tillbaka i min kropp. 
  • sjöjungfru
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 20:44:59 följande:
    Det tror jag säkert, tycker dock det är att lura i folk det du tror på genom att säga att det är så...
    Du får tro precis vad du vill,, Men en dag kommer du också att få vara med om detta fantastiska.. Kanske du inte kommer tillbaka utan stannar där, det gör ju nästan alla utan några få som just kommer tillbaka..
  • Anonym (min mamma)

Min mamma har berättat att hon dog och fick återupplivades när jag skulle födas.
    Det va en jobbig förlossning på många sätt (hon va äldre, jag va 3 v sen och stor, låg i säte osv osv)
    Hon har berättat att hon hörde läkarna fast väldigt avlägset och hon såg sig själv som att hon stod utanför sin kropp.

• Anonym (jag)
    Anonym (..) skrev 2012-01-02 20:41:40 följande:
    Ja, det brukar ju kännas bättre att tänka så. Det gör jag också, men vad som händer vet vi faktiskt inte. Och ja, jag blir irriterad när folk försöker lura på andra det dom tro sig ha upplevt. Som om man skulle kunna dö, och sen vakna & sen veta vad som händer.. Hur troligt? jag är helt övertygad om att h*n hittat på allt det där, ev drömt...
    och det är just därför man ogärna pratar om det.
    jag kan göra det så här på ett forum.
    men i verkliga livet skulle jag aldrig göra det, för att folk skulle anse en som galen.
    som sagt,,   den som inte sett något, vet inte än...  
  • Anonym (jag)
    sjöjungfru skrev 2012-01-02 20:48:14 följande:
    Om ni både jag o "anomym" har hittat på hur kan vi då berätta så lika historier....Jag vet inte vem "anomym" är o han/hon vet inte vem jag är... tycker du inte det är konstigt..
  • Anonym

men  seriöst alla tror på olika saker   hur skulle annars världen se ut .. 
    och varför skulle man ljuga om en sådan här händelse vad skulle man vinna på det och varför skulle min anhörig som dog och vaknade ljuga för mig om en sådan sak det är ju ett helt sjukt 

• Anonym (dödsångest)

Vilken härlig trösterik tråd för oss som räds framtiden...

Svar på tråden Har du varit nästan "död" och kommit tillbaka vad hände?