• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

de senaste besöken hos BM har jag även haft lite högre blodtryck men inte "onormalt" funderar om de kan ha ngt med min suddiga syn att göra ?

På babycentrets hemsida så står det att man ska kontakta vården om man haft suddig syn i 2 timmar , pga av att det kan vara havandeskapsförgiftning??

Jag är så trött på att allt ska hända för mig på helgen, så jag inte kan prata med min BM ... det slår aldrig fel.. alltid en lördag eller söndag...

• Edds

är det någon mer här som har dålig aptit? Jag har liksom ingen lust till att äta, har känt så nu i flera dagar... men äta måste jag ju så jag gör det, och försöker.

• Edds
    Svahnfrun skrev 2012-08-04 17:37:38 följande:
    Edds:jag har inte känns ngt behov av mat på flera veckor. Mår ändå hur bra som helst. Äter för att jag måste. Har iofs inget sötsug heller så har tom gått ner ett kilo. Total viktuppgång nu 12kg
    jag känner detsamma, jag mår bra men har ingen matlust, men äter ju såklart ändå. Kanske är de för att jag har svårt att äta när jag inte är hungrig, eller för att jag lagt på mig massvis med vätska? har gått upp nu 4 kg på 3 veckor, och det känns som om mycket av det är vätska.. på morgonen ser jag ut som en svullen kasslerkorv, näsan, ögonen, händerna, fötterna är så svällda att jag knappt vill kliva upp... hela kroppen värker av denna vätska.

jag tror total viktökning är  84,8-63 ... ja altså 21,8 kg och nu är jag i 35+3
  • Edds
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-04 20:27:20 följande:
    Nu ligger lilla klimpen i säte här... *suck* Men jag undrar egentligen HUR hon ligger... för jag får buffar vid naveln, liksom trycker......
    och neråt så puttas det till ibland och sticker till... händer eller fötter???, hur viga är dom egentligen?? haha
    Kan inte riktigt få en bild i huvudet hur hon ligger... men jag hoppas iaf at hon vänder sig snart så man slipper sätesbjudning.... 
    jag trodde ju min låg i säte när jag har det precis som du beskriver med puffarna och kittlet och sticket, men tydligen är huvudet neråt, så jag gissar att de är fruktansvärt viga :D
  • Edds
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-04 22:24:39 följande:
    Hickar era små mkt?? Det gör min... den har benen ner men jag känner ändå av hickan mest där nere?? Mkt skumt..eftersom dom säger att man känner hickan från ryggen???
    och som sagt, min bebis hickar där nere, ryggen är långt ner åt vänster sida.

Leia, jag tror din bebis ligger med huvuvdet ner !
  • Edds
    selmv. för mig är det iallafall när bebis sträcker ordentligt på sig som de klämmer i magsäck och lungor och överallt, då tappar jag nästan andan men det går över så fort lillen slutar streta. Hjärtklappning kan jag få och andfåddhet, om jag så bara går några meter , helst om det är varmt ute
  • Edds

jag orkar inte sova längre. de är för påfrestande... det är ingen ställning som passar mig, hade sån ångest igår för att jag skulle gå och sova :P Önskar att de gick att klara sig utan sömn :P

• Edds
    LeiaBus2010 skrev 2012-08-05 09:58:15 följande:
    tack! konstigt då dom för 2-3 dagar sedam såg med Ul att hon låg i tvärläge... hoppas du har rätt! 
    För jag har läst flera som haft barn i säte o känt hicka där nere för att det kommit från ryggslutet på bebis.. Obestämd 
    hoppas att huvudet trillat ner iallafall ! Jag var ju också på ul för 4 dagar sen och huvudet var ner, men de verkar ju vara helt omöjligt att lokalisera hur denna viga krabat ligger :D

Fast vem vet, kanske min har vänt sig igen, då hade jag blivit ledsen, riktig otur isåfall ! v 36 och förstföderska, då bör väl inte bebben ändra sig om han äntligen lagt huvud ner ?

• Edds
    JePaLuLi skrev 2012-08-05 13:50:25 följande:
    Mitt blodvärde ligger på 92 och det har pratats om att ge järn i dropp. Nån som har fått det?
    inte fått det men de har pratats om det..

just nu sitter jag i soffan och ska snart lägga mig ner och dåsa några timmar, jag överlever inte en dag om jag inte sover mitt på dagen ..
  • Edds

Starstruck: ring fl och säg att du tror slemmis lossnat och hur det känns. Kan mkt väl vara på gång och iaf tror jag att du ska få spruta mot lungorna fortfarande denna vecka?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012