bäbbä skrev 2012-08-02 09:55:42 följande:
Min slempropp var ganska fast i konsistensen, som gelé och ljusgul till färgen.
hm undra om det kan vara därför jag haft lite ljusgult i trosskyddet de senaste 2 dagarna? ... (detaljerad beskrivning;) ) Mycket möjligt, jag hoppas faktiskt att den släpper snart så att jag snart kan få ut min lilla knodd. om 2-3 veckor skulle passa mig utmärkt, får se om lillen känner samma sak :)
Jag har också tur med mannen, trots att det är jag som gör allt hushåll. Tur samtidigt att han är 13 timmar av dygnet på bygget så det blir inte så stökigt hemma, jag sitter ju bara här och vickar tårna... Ändå kan det ta mig över en vecka att orka ta fram damsugan.. det ÄR tungt ! Jag lagar även maten för det mesta,... dock är han guld värd som tar ut hunden och motionerar honom, bygger huset och är väldigt noga med att jag inte ska bära tungt, när jag är riktigt trött en dag så fixar han allt. Han säger fina saker, tar hand om mig, peppar mig och försöker få mig på bra humör när dagarna sjunker.
Det enda jag kan klaga på är att han drar in sina skitiga byggarkläder i hela lägenheten , och äter popcorn så det bara smular över hela golvet... grrr, och att han förväntar sig frukost framdukat på morgonen, (det blev liksom en vana innan jag var gravid, jag älskar stora härliga frukostar) men nu orkar jag inte ...