• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

sooofie88: Stort grattis till lilla tjejen och vad skönt att allt gick bra trots omständigheterna ! :) Vad fint namn ni har valt, ellie, om vår lilla skrutt är en tjej så kommer hon heta Elly :)

Maglan: Skickar styckekramar till dig *

Igår tog jag en alvedon innan jag gick och la mig, då kunde jag somna trots förvärkarna...

Funderar om jag skall ringa och fråga på fl om jag kan äta alvedon varje kväll för att kunna sova??känns ju så mkt...  Eller om jag ska göra nånting annat ?? ... trodde ju förvärkarna skulle sluta nu när jag slutat jobba.. men dom jobbar på ganska så friskt mot kvällskvisten, och även nu på morgonen och lite sporadiskt under dagarna.
  • Edds

the family: ja jag tänkte också precis samma sak  !

• Edds

Idag har jag en sån dag då det sprutar ur mig överallt känns det som !

Mina bröst har börjat värka, spänna.. de spänner nå enormt och så fort jag drar fram tutten så sprutar det ur dom.. kan bara föreställa mig hur det kommer kännas då lillis är här. Jag kan inte köpa ammningsbh än, för jag kommer förmodligen inte kunna ha den sen isåfall..

ur ögonen sprutar det också, tårar, jag vill bara gråta hela dagen. Har verkligen ont överallt, i brösten, svanken, ryggen, underlivet, magen, huden, huvudet... sover som skit och njuter tyvärr inte alls av att vara gravid längre :( Men tack sooofie88, jag ska se det som en tacksamhet. jag försöker bita ihop, men njuta, det går verkligen inte... bara när lill krabaten lever rövare i magen, det är så mysigt :)

Sexlivet har nog åkt till Bahamas här också, eller iallafall den delen då vi gör som när man gör barn :P Allt annat fungerar bra, men det är mest jag som tappat lusten. Vi försökte igår, och det gick bra, men sen kändes det bara fel, jag hade ont och sambon tyckte det var obehagligt när bebis är så stor nu, så nu blir det nog ett långt uppehåll.

Skönt att jag inte är ensam med att sakna min kropp och ett normalt sexliv.. jag har redan börjat kolla på nya sexiga underkläder som jag skall köpa så fort plutten är ute och det är fri ingång dit ner igen ! ojojoj säger jag bara !

• Edds

på onsdag har jag föressten TUL. Börjar bli lite nervös inför det, jag gissar på att bebis nu väger 2900gr, sambon gissar på 2500gr. Bebis ligger inte alls rätt, så jag gissar på ett vändningsförsök i slutet av denna vecka..

dock har jag fått en sån mystisk känsla, som om bebis kommer tidigare, inte för tidigt, men ganska snart.. beror nog på alla förvärkar som förintar min sömn.

och föressten, sorry för sån gnäll dag från min sida idag.. känns som om ingenting riktigt går som det ska just nu.

Och som du Leia säger.. jag var också in i Juni och fick spruta i benet, och det känns som om det aldrig riktigt hinner lugna sig så är det något nytt som skall oroa eller stressa upp mig :S

• Edds
    StarStruck skrev 2012-07-30 18:49:08 följande:
    Har snart packat BBväskan klart. Finns kläder till mig och bebis, lite hygienartiklar och amningsinlägg. Det som ska ner är ombyte till sambon, toalettpapper och resten. Men ätbara saker får vi handla lite närmare. Fler som knappt har känsel på magen?
    jag har ingen känsel på naveln eller runt omkring den.. skitskumt
  • Edds
    TheFamily skrev 2012-07-31 15:11:30 följande:
    Men hallå vad jag glad jag blir! Lyssnade med dopplern precis och hjärtljuden hörs tio cm snett nedanför naveln!!!! Bebben låg ju i säte förra måndagen men nu verkar den alltså ha vänt sig igen.
    Var galen aktivitet igår kväll/natt så det kanske var det den pysslade med :D.
    När jag var hos bm hittade vi hjärtljuden högt uppe vid revbenet!
    Stanna nu där bebis!!!

Choccolat: vad skönt att höra! Kram
    vad skönt ! Konstigt... när min BM har lyssnat hjärtljuden så har hon alltid hittat dom nedanför naveln, men bebis ligger ändå i säte/tvärs ?? Den kan ju inte ha hjärtat i ändan :P
    BlivandeMama skrev 2012-07-31 14:51:46 följande:
    Slänger mig in här för att läsa lite, har bf 6e september
    välkommen :) Jag har BF 4 sept !

Jag har just kommit hem från stan med min mor, hon har köpt mig ett 20 tal garnnystan i olika färger, ja eftersom jag inte skall anstränga mig allt för mkt så blir det att sitta här och virka tills fingrarna blir alldeles grå !

Någon som föressten vet om det kan vara inflammation i brösten eller något allvarligt om det kom en droppe blod i bröstinlägget ?
  • Edds
    TheFamily skrev 2012-07-31 15:40:13 följande:
    Edds: är du säker på att den inte vänt sig?
    Alt ligger den i "hängmatta" ryggen neråt liksom. Kan ju min också göra naturligtvis.
    Men nu känner jag även huvudet ovanför symfysen och inte under revbenet ha ha.
    Plus att jag har haft mycket "stick" i underlivet hela dagen
    jag vet faktiskt inte, den kan mycket väl ha vänt sig sen i torsdags :) Igår kände jag ju en väldigt ovanlig känsla, som om någonting tröck sig neråt mot bäckenet, eller så ligger den i hängmattan :) Imorgon på TUL får vi se :)

Om bebis ligger tvär eller säte imorgon så ska vi ju boka in vändningsförsök, kan jag "kräva" att de gör de så fort som möjligt ? Det gör redan så ont när bebis rullar omkring själv då det är så trångt, jag vet inte om jag vill göra det senare :S Är i v 36 nu
  • Edds

FijaLija: Det var bra gjort ! Jag brukar hålla mig till 2000 kr gränsen, har oftast inte råd med så mkt mer och så blir man smått snål :P

Men mitt nästa inträdespris på Ikea blir 58 000 . Tycker det var ett "överkommligt pris" (om än sjukt mkt pengar ffs!!) för ett helt kök med kyl frys häll fläkt diskmaskin ugn och micro, samt skåpluckor etc, ja ett komplett kök helt enkelt :D men det är ju verkligen ingenting vardagligt för mig, utan mer något som jag aldrig trodde att jag någonsin skulle plocka ihop. Men utan ett kök klarar man sig inte och de får vi ju sona de närmsta 60 åren ;)

kom just på att jag nog beställer de där barn låsen för luckor etc i samma veva, det är ju lika !

• Edds
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-31 18:38:22 följande:
    Måste fråga, har haft som mensvärk i 2-3 dagar och det känns som om jag har ont i "läpparna" (som när man haft för mycket sex, men så är inte fallet kan jag säga) blir liksom inte klok på varför det känns som det gör.
    jag har också så, största anledningen till att vi inte alls har sex knappt längre... de känns svullna och de trycker och de gör ont. jag tror att det är för att det är sånt tryck nu med all tyngd och så? jobbigast är nästan när jag ska kissa för då känns det som värst.. men de känns som du säger, som om man haft aldeles för mkt sex, då de absolut inte ens är fallet.
  • Edds

btw måste bara fråga en sak, , min far var på besök idag, (han jobbar idag på psykavd på lasarettet men har jobbat på många olika avdelningar som ambulansen, barn , etc etc.

och jag berättade att min bebis ligger tvärs. han sa då att OM värkar och förlossning sätter igång//vattnet går eller dyligt, ja om ungen helt enkelt vill ut ,  då bebis ligger tvärs eller säte, så måste man ligga ner ! Han sa att jag absolut inte skall sätta mig i bilen och åka in själv, utan då skall man ringa ambulans så de bär ut en och kör en liggandes till fl pågrund av risker..

(ursäkta om det låter skrämmande för er som också har bebis tvärs/säte, men jag har blivit lite extremt insnöad på detta tyvärr ...)

är det någon som har erfarenhet av det eller har hört något liknande? Jag skall ta upp det med min BM vid nästa besök tänkte jag och fråga hur man skall gå tillväga, det är nämligen ingen som sagt något till mig. Även min mamma har påpekat att man ska ligga ner !?

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012