• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Maglan: Förstår att det känns konstigt ! Jag har tagit bort min facebook för en evighet sen men allt verkar ändå kommas ut !

Hoppas allt känns bra för dig och att du mår bra i all denna stress som medföljer för dig med flytt, bebis och allt !
  • Edds

Haha ja min sambo tyckte det var en skitbra ide med plastad frotte eftersom han just lagt ner ganska många tusen på en ny säng! Den vill han inte ha nerkladdad som han så fint sa:)

Haha med tanke på att fl startar på natten så vore det kul även här! Han är dock inte helt borta på natten, jag tror att han sover med bilnycklarna i handen redan nu HAHA

Inatt vaknade jag av att det lät jätte konstigt i lägenheten som om någon kastade något mot golvet, jag vänder mig om och sträcket mig efter mannen, känner inte honom där så jag samlar kraft för att ropa efter han, antog att han var i lght ngn stans. Så jag ropar: ÄLSKLING!! Varpå han flyger upp ur sängen ( tydligen låg han där och sov) i panik och nästan börjar klä på sig och undrar om det hänt nåt, måste vi åka in?!? Haha jag höll på att dö av skratt!

Det var hunden som hittat ett ben att leka med mitt i natten kunde vi iaf konstatera,

• Edds
    Love78 skrev 2012-07-19 11:47:20 följande:
    Ja 1,5 kg sen sist är ju inte mycket.. Men TOTALA viktuppgången är 20 kg

Mitt första barn som är en tjej föddes med dubbelfotbjudning alltså två fötter först. Var på vändningsförsök först men det står patient för kittlig i min journal
    Sa till BM idag att går det ej att vända denna gång heller (om det blir så alltså) så vill jag hellre snittas i så fall.. Tänker inte föda ett dubbelvikt barn fy så ont det måste göra.. Och dubbelfotbjudning är för farligt. Detta är en tjej som är i magen ( Smilla ) har tre pojkar också imellan
    haha för kittlig :P om min bebbe inte har vänt sig till nästa vecka jag är hos BM så skulle de boka ett vändningsförsök åt mig. I mitt landsting så kör dom bara huvudet först annars blir det snitt !!

Hoppas de lägger sig till rätta snart ! för just nu känns det faktiskt som att det börjar bli dags, helst för mig som är förstföderska :P

MEN jag tappar inte hoppet, jag fick sparkar uppåt idag ! Det gillas !
  • Edds
    Kaksmulan1 skrev 2012-07-19 13:21:22 följande:
    Gud va jag hatar hormoner! Jag och sambon småbråkade om en skit sak och så så han nått halvdumt som jag i normala fall inte skulle bry mig om och nu kan jag inte sluta gråta, jag vill, men kan inte. Hjälper inte ens att han försökt be om ursäkt och känner sig jättedum, det bara forsar liksom.
    hoppas det går över snart. Det är verkligen inte kul dessa hormoner :( tyvärr råkar mina utbrott alltid ut över hunden stackarn som inte gjort något fel... och sambon är ju borta och jobbar hela dagarna så när han kommer hem grinar jag istället.
  • Edds

sophiasundgren: Vad myyysigt, man längtar bara mer och mer när man hör och ser alla få sina bebisar :D

Inatt har jag drömt att jag för första gången födde en liten flicka ! hihi (har ju alltid drömt om pojkar hittils) Hon kom ut med kejsarsnitt och jag var superrädd för de där kejsarsnittet men det gick jätte bra !! Jag tror jag har haft närmare 7-8 förlossningar denna graviditet, i drömmarna altså haha

Hur känns det egentligen när man kommit hem från BB och sådär? Antar att det är olika....men  Jag har många vänner som säger att åååh då måste du ringa så vi får komma och hälsa på osv, som jobbar på sjukhuset som vill komma till BB och hälsa på. Jag vet inte om jag vill detta?? Helst av allt vill jag bara vara där ifred och så vill jag sen komma hem och bara mysa med pappa och barn i en hel vecka utan massa andra folk omkring...dels för infektionsrisk och förkylningar osv, dels för att jag bara vill känna mig in i situationen och känna ett lugn...

men jag vet inte, de kanske inte känns så sen? Mor och farföräldrar vill jag såklaart skall komma så snabbt det går ! Men jag tror inte jag klarar av att ha en massa folk omkring... inte sambon heller... och på föräldrargruppen sa de att man skulle vänta med besök, men jag har redan glömt bort hur länge man skulle vänta ?

förstår ju att alla andra är lika glada och förväntansfulla för min skull men de får nog helt enkelt vänta ...

Ni som har erfarenhet av det där?

• Edds

dessutom har jag ju en hel DRÖS med syskon, stora som små... jag vill såklart att de ska träffa bebisen så snabbt som möjligt , men jag känner redan nu mig nervös för alla bakterier och sånt som kan dras med ? Känns som om jag kommer tvinga alla som skall hälsa på första tiden/första besöket att tvätta och sprita händerna.....överdriver jag?

• Edds

jaa ! För jag tänker som om familjen skall komma och hälsa på på BB tillexempel då vill jag absolut att de ska vara rent och friskt ! Ja och beroende på hur hela vår familj och bebisen mår såklart efteråt ! Men sen såklart får det ju inte gå till överdrift. Lite smuts har man aldrig dött av, men just när de är så små och nyfödda och rena och ömtåliga då vill jag inte utsätta för onödig risk...

som sagt min lillebror fick ju RS viruset av mig och min pojkvän när han var bebis, det kändes förjävligt !

• Edds

Förstis: Ja det var verkligen bra tips ! Jag vet att de kommer förstå, och man får ju helt enkelt känna efter, det är ju omöjligt att bestäma sig om det nu. Jag hade de faktiskt i tanken att jag kan säga till personalen på BB att jag inte vill ha besök etc om det skulle vara så ! Men jag vet själv , vi har många i bekantskapskretsen som fått barn, och vi har väntat veckor innan vi ens har åkt och hälsat på. Jag blev minst sagt förvånad när vi blev hembjudna till ett par vänner som just fått bebis, de hade nog bara varit hemma i 4-5 dagar . MEN som sagt det är ju såå olika , kanske vi vill att hela världen kommer, kanske ingen får komma :)

HAHA vi säger också Han åt bebben, på automatik, vi har också bara pojkar i släkt åt alla håll och kanter, förutom jag då, som är tjej :P Vi får se !! Hoppas jag inte "råkar" se könet på TUL som jag gör i v 35+ .. känns ju som att könsorganet kan vara rätt så tydligt då:P

• Edds

tack för alla era svar, jag ska försöka fråga min bm på torsdag om hon vet hur vårt landsting har på BB. Men som sagt, vi får ju helt enkelt se hur man mår och vad man beslutar då.

Jag tog upp detta med min sambo över lunchen idag , och han höll på att skratta ihjäl sig, han tyckte att det på mig lät som att jag var rädd att ingen kommer lyssna eller tro på oss vad vi vill, att de kommer banka på dörren och klättra upp på balkongen och trycka ansiktet mot rutan och skrika osv HAHA ,

det måste vara någon slags rädsla jag målat upp från ingenstans :P Sen fick han mig att förstå att det är inte så det kommer bli haha

• Edds
    StarStruck skrev 2012-07-20 15:03:05 följande:
    Min pappa "hotade" med att stå nere i sjukhusentén med ballonger och skit när vi ska hem från bb. Jag har sagt nej till besökare på bb men man vet aldrig med min pappa därför tänker vi gå ut bakvägen^^
    han kanske bara skojade? :)

jag kommer möjligtvis ringa till mamma när vi är påväg in, och sambon måste ringa sin mamma för vi måste ha hundvakt :P men annars kommer vi inte ringa någon förrän vi typ är hemma tror jag :P
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012