sexhundra skrev 2012-07-22 21:06:27 följande:
Edds, du tror din bebis ligger på tvären. Vart känner du den? Huvud, rumpa, fot osv! :)
hehe jag SER att den ligger på tvären. Det är som två bröst som sticker ut, på varsin sida av naveln, en mycket envis bebis som tycker om att trycka upp rumpan och huvudet, antar att den liksom lägger händer och fötter mot ryggen och spjänar ut. det är olidligt och jag kan inte göra nånting när det är så haha
fast jag tror även att den snurrar lite grann iallafall, för ibland är det en lååång rygg som trycker ut på sidan av magen bara ! Men som fijalija säger så känner jag verkligen att den ligger på bäckenet, och definitivt inte i det...
FijaLija skrev 2012-07-22 21:07:51 följande:
Skönt att man har några som förstår en!
Jag har samma lika som dig när det gäller tvärläge, tidigare idag så slogs det på ena sidan blygbenet, sparkades på andra sidan blygbenet plus att den sparkade upp stjärten eller knäade mig i vänstra lungan samtidigt... det var läskigt!
jag fattar inte riktigt hur min ligger men jag vet och känner iaf att den ligger på bäckenet och inte i... ibland kan den sparka eller slå neråt så man viks dubbelt men det är det enda jag känner neråt... annars är det utåt och uppåt som gäller.
Jag längtar så till i morgon så jag får börja förbereda mig psykiskt på snittet och räkna ner på riktigt..
ja precis, när det bökar omkring som mest så kan man inte förstå hur det kan putta och spjäna och snurra och puffa från alla håll och kanter, det verkar vara en riktig akrobat där inne !!
Hade du fått något datum än för snitt? Måste ju kännas skönt att kunna förbereda dig som du säger psykiskt på det !!
Jag tycker dock inte om att min BM, mina senaste besök, har pratat om att vi kommer få planerat snitt ifall den inte vill vända på sig, och det förstår jag, men det känns som om hon vill förbereda mig, tror hon sagt det nu vid 3-4 besök... ja sen v 28..