• Edds

Vi som väntar smått i September 2012

Idag är en ny milstolpe! 50 dagar kvar!! Wohoo!! Dock har jag fått vara och lämna nya blodprov igen grrr! Lämnade ju 5 rör förra torsdagen, och idag ringde min bm och sa att labbet hade "glömt centrifugera mina rör" så blodet gick ej att anv. Snacka om att sambon blev arg, jag bara grät såklart. Vilka korkarslen !! Jag blev så less!!

Ang flytningarna eller fostervatten ? Så kollade jag ju upp det för ngr veckor sen och det var pga bebis tryck som jag fick så vattnig flytning ( en hel pöl i sängen ) men det var lätt värt att kolla annars hade jag aldrig kunnat släppa oron!

Mina bristningar kom i v 21 har jag för mig, sen dess har det eskalerat (jag smorde magen från v 5!!) hjälpte inte, min mamma har tillochmed mindre bristningar efter 4 barn än vad jag har nu av första i v 34..

Annars har det varit en underbar dag! Jag har snickrat i huset, skit roligt att orka hjälpa till:) nu ligger jag i halvt ryggläge i min one piece och väntar på att wallander ska börja :D

• Edds

Mellie: sf är måttet bm mäter på din mage som hon sen lägger in i din kurva för att se så magen växer som den ska.

Tul är tillväxt ultraljud och görs kanske om sf måttet avviker ex, eller om man tidigare grav haft stor/liten bebis etc. Jag gör ett tul snart i v 35 då ska läkaren ta vikt längd och kolla läget hur bebis ligger .

• Edds

Många som mått dåligt inatt!! Det verkar smitta av sig... Spannen ställdes fram för mig med igår. Och jag vet inte vad som orsakade det, jag var så trött i hela kroppen (extra efter deras idioti blodprov jag var tvungen att lämna igen) jag hade en fruktansvärt trång och tung mage! Och jag och sambon körde ett old card med sex i duschen (osmidigt minst sagt!!!) Min bebis verkar rulla huller om buller och spjänar ut så det gör ont överallt. JAg är rädd att mina lungor punkteras då jag knappt kan andas av allt tryck :D plus att jag åt sen middag och grät några tårar där mot kvällskvisten. 50 dagar kvar kändes omöjligt att överleva!!!
    Trots att det är underbart fantastiskt och det bästa som har hänt mig att få bära vårt barn!

Men Kanske alla dessa aspekter gjorde mig illamående och spyig, jag fortsätter iaf låtsas och hoppas på att illamåendet berodde på en fixering men jag tvivlar!! V34 har jag klivit in i nu, en 6 veckor kvar altså

• Edds

Vili: okej:) vad spännande med tul, oroa dig inte för stor bebis! Det är bra att de kollar dig igen sen! Känns din mage tung? De ska kolla vikt och längd i v 35+2 för mig men just nu känns det som om min bebbe och mage väger 10 kilo!!:D

• Edds

Vad betyder dessa +6% som de räknar ut på tul??:)

• Edds

Okeej:) ! Inatt när jag skulle sova hade jag riktiga förvärkar eller kraftiga sammandragningar trots att jag låg ner , ca 10 minuter mellan varje . Fick öva andning :D

Kändes ändå bra nu börjar jag verkligen känna att det är nära!!!!!

En bekant frågade idag hur länge det är kvar varpå jag svarade 6 veckor, och då la hon till : eller 4;) eller 8.. man vet ju inte exakt då rul räknar ut +-2 veckor. Den tanken har aldrig slagit mig :D

• Edds

Jaa :D jag hade önskat för min del om 4 veckor, sambon röstar för 8 veckor :p

• Edds

Jag är garanterat den första som bäddat sängen med plastfrotte??:D gjorde det igår när jag bäddade rent.

Ja och nu menar jag inte bebissängen utan MIN sida av sängen :D

• Edds

Jag fick de plastade frottén av min mamma hon hade köpt 2 stycken för enkelsängar och sytt ihop dom till en dubbel säng :) Utav denna så klippte jag ut en liten del till vaggan och sen la jag enkeldelen på min sida i sängen, och de resterande som är kvar kommer jag sätta i spjälsängen när den kommer till användning :)

om bebis sover med oss i sängen så kommer jag väl ha kvar en del där i mitten, men jag tror vi kommer försöka ha vaggan bredvid sängen istället, den är i exakt höjd med sängen ! På tal om vaggan så har jag äntligen sytt klart spjälskyddet samt gjort klart min mormorsrutefilt !

Så fort jag får tillbaka min telefon (den är på lagning) så ska jag ta en bild !!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012