Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily skrev 2012-04-17 17:45:22 följande:
    Ni har kanske skrivit det men om man får GP får man det fram till BF dvs det datumet du är beräknad att föda. Om du sen går över tiden måste du ta ut föräldrapenning.

Med dottern blev jag sjukskriven från v28 fram till hon föddes dvs inte enligt BF utan dagen hon föddes....
    Skönt att slippa ta ut fp innan.
    Nu kom hon iof på BF exakt...

Nej, vad jag har förstått så får man inte ta det de sista 10 dagarna av nån anledning...

Men det vore skönt om det var som du säger, så slipper man spara semesterdagar  
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

FijaLija: Jag känner igen mig där. Det äreminne alls kul när det sätter igång. Kan känna som ett tryck där nere också. Antar att det är helt normalt...

• JePaLuLi

FijaLija: det kommer gå jättebra. Jag hoppas att jag också får komma iväg snart, skulle ju gått på Rul förra tisdagen, men hon var sjuk då..
    Lycka till idag!

• JePaLuLi

Ja lite nervös och pirrig måste man få va Det är ju en milstolpe när Rulr avklarat. Ska ni ta reda på könet om det går?
    Kram!

• JePaLuLi

Våran äldsta fyller 25 november och minstingen (än så länge) fyller 6 december. Det går ingen nöd på dem
    Men det är så tråkigt att folk alltid ska ha åsikter om allt som inte ens rör dem. Som nu håller de på och tjatar på oss att "det bara måste vara en flicka nu".

• JePaLuLi

Kan inte citera från mobilen, men för mig spelar det heller ingen som helst roll vad det blir. Det verkar vara omgivningens önskning med en flicka mer än vår. Jag kände faktiskt i helgen när jag tittade på våra fantastiska pojkar att set vore underbart att få en till.

Ang. amning så tänker jag amma. Har ammat båda grabbarna i ca 10 månader så jag hoppas det funkar bra även denna gång.

• JePaLuLi

Varför funkar det inte att göra hjärtan från mobilen? Det skulle vara ett i slutet i alla fall

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012