Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Min första morsdag innan sonen var född så överraskade min man mig med middag på restaurang och shopping. Vi handlade lite nya mammakläder och kläder till bebisen. Dessutom tittade vi ut våra förlovningsringar då. Det var såå mysigt och jag kommer aldrig glömma det. Så gulligt att han tänkte på morsdag fast bebisen inte var född än. Och under förlossningen så friade han. Lyckan var total!

• JePaLuLi

Sexhundra: Grattis till pojken!
    Visst är det häftigt med 3D ul. Vi ska till dr Selbing på måndag. Det blir tredje gången vi är där

• JePaLuLi

Han är ju ledande i Sverige på denna typ av ul, om det inte var hela världen...
    Det är så häftigt att se barnen på det sättet, men framförallt så får man en ordentlig genomgång av bebisen. Han mäter blodflöde i navelsträngen, kollar efter gomspalt och andra avvikelser mm. Dessutom får man hela undersökningen på en skiva och ett papper där han skriver under att allt är ok med bebisen. Det kan vara bra att ha om något skulle uppstå senare och man kan få strul med försäkringsbolag och liknande...

Det var ännu häftigare att vara där med andra barnet, då såg vi verkligen att han hade samma drag som storebror
    Ser fram emot måndagen då båda de stolta storebröderna ska med och titta på lillebror

• JePaLuLi

Inte tillräckligt bra? Blodpudding är ju det bästa man kan ära för att höja sitt järnvärde. Var nyligen på föreläsning om kost för gravida.
    Annat som är bra är leverpastej och gröna saker, som spenat, broccoli och liknande. Nötkött är bättre än fläskkött och vad man än äter så ska man dricka apelsinjuice till. Det hjälper visst till att ta upp järnet. Mjölkprodukter har motsatt effekt.

• JePaLuLi

Jag vaknade precis till när röstningen skulle starta. Kul med seger!

Vi har årskort på Kolmården. Jag har dock inte varit med dit nån gång i år än. Men jag hoppas att jag orkar traska runt en del framöver. Vi får väl ta det i min takt. Annars är grabbarna nöjda med att hålla till i bamses värld

• JePaLuLi

Jag kan inte heller förstå att det ska komma ett till litet underverk till oss.
    Ni som vet, är det stor skillnad att gå från 2-3?

• JePaLuLi

Ja så är det nog. Precis som med det mesta. Vi fick 2 barn på 1 år och det gick ju hur bra som helst, även om många undrar hur man har orkat/orkar med barn så tätt

• JePaLuLi
    shopahollic skrev 2012-05-28 18:39:16 följande:
    Såg era fina 3D -ul bilder i bildtråden, mysigt! Vill också göra men har hört att det inte alls blir lika bra när man har moderkakan fram. Någon som har erfarenhet av det? :)

Gjorde en stor beställning på lundmyrs hemsida, de har fri frakt och söta strumpor på köpet nu :) Fanns att fynda i outletavdelningen också. Tips till er som också älskar märket :)

Har ingen aning hur det funkar om man har moderkakan i framvägg...

Vilken adress är det till deras sida? Hittar den inte nu, trots att jag handlat där förr  
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012