Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

I Linköping så får man en ordentlig genomgång av bebisen. Han mäter allt som går, blodflöde i navelsträngen, vattenmängd, näsben osv. På tittut så görs 3D ul för nöjes skull och inte samma medicinska koll. Det har de fått kritik för. Men det beror ju på vad man har för syfte med undersökningen. Vill man bara se barnet i 3D och veta kön så funkar det ju lika bra med tittut.

• JePaLuLi

Min kollega ställde mig mot väggen redan i v 6 och frågade om det inte var nåt jag ville berätta :) Det syntes visst på mig :)
    Men det var nog lika bra, magen kom tidigt och jag fick köpa mina första mammabyxor i v 8

• JePaLuLi

Filuren83: Vad tror du det är? :)
    Jag har en känsla av att vi får en flicka den här gången, men man vet ju aldrig.

Nån som gjort dessa "hemmatester"? Med bikarbonat eller rödkål?

• JePaLuLi

Bikarbonattestet går ut på att man blandar lika delar urin och bikarbonat. Minsta reaktion, som bubblor eller att det "fräser" sägs tyda på pojke och händer ingenting ska det alltså vara en flicka :)

• JePaLuLi

Jag känner sparkar varje dag, men om det är lika mycket vet jag inte. Ibland mer, ibland mindre antar jag.. Känner ju att se börjar bli kraftigare för varje dag iaf.

• JePaLuLi

Jag jobbar heltid på en småbarnsavdelning på en förskola. Det är rätt mycket lyft och man sitter mycket på golvet för att sen resa sig osv. Det känns absolut i kroppen och min bm tyckte att jag skulle söka hp när det blir aktuellt.

• JePaLuLi

Inatt drömde jag att vi fick en liten flicka. Hon var så söt, men jag hade svårt att förstå att hon faktiskt var våran. Vi gör ju bara pojkar

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012