Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Absolut! Välkommen NeLe!

• JePaLuLi

Jhk88: Ja vilken tur du hade ändå. Jag blev gravid med spiral i somras, men det blev utomkvedshavandeskap...

Rul imorgon, börjar bli lite nervös

• JePaLuLi

Jag tror att en del mäter huvud-rumpa och en del huvud-fot, därför kan det variera.

• JePaLuLi

Samma för mig ang kroppens protest. Blir oftast sängliggandes när jag kommer hem från jobbet...

Journalen får man väl inte förrän efter förlossningen? Jag har dock fått mitt kort med sf mått, hjärtljud och sånt att ha i väskan. Det fick jag redan vid första besöket.

Menar du graviditetspenning så kan man söka det 60 dagar innan bf, dock ej för de sista 10 dagarna av nån anledning...
    Jag ska nog börja spåna på vad jag ska skriva snart...

Fick mitt Rul inställt idag pga sjukdom. Stor suck!!

• JePaLuLi

Starstruck: men för att slippa ta ut fp innan bebisen har kommit så kan man söka gp. Det tänker jag göra iaf, jag tänker inte slösa på mina föräldradagar redan innan bebisen anlänt.

• JePaLuLi
    LillyRose skrev 2012-04-17 14:48:33 följande:
    Jag ska vara med i tidningen gravid som kommer i slutet av maj

Åh vad roligt! Då får vi hålla utkik
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi
    Choccolat skrev 2012-04-17 15:29:11 följande:

Under vilka "förutsättningar" har man rätt att ansöka gravidpenning?

Det gäller att man har ett tungt arbete, eller att det är farligt på något sätt eller liknande.

Jag jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning där det blir mycket lyft, obekväma arbetsställningar, man är ensam med barnen osv. De allra flesta brukar iaf bli beviljade gp under de förutsättningarna. 
  • JePaLuLi

Tack! Att få en viss del ska nog inte vara några problem, men jag tror nog jag r goda chanser att få på heltid också.
    Nej det låter inte så jobbigt för kroppen åtminstone

• JePaLuLi
    Em skrev 2012-04-17 17:06:03 följande:

Sviker mitt minne mig när det är så att jag tror att man kan söka gp bara 60 dagar innan be och innan dess blir det "vanlig" sjukskrivning?' ellet

Det stämmer bra det!
    litenplutt skrev 2012-04-17 17:28:19 följande:
    Vart ansöker man om GP?
    Tvistar med min chef just nu... Då de är mycke våld på mitt arbete. Jag vägrar vara kvar har vart där tillräckligt nu utan att någe händer
    Hos försäkringskassan. Är det våld på arbetet är det nog inga problem med att få gå redan nu...

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012