Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

StarStruck skrev 2012-04-13 14:53:18 följande:
    Blev tillbakaflytta 6 dagar också så nytt BF är 10 sep :D
    Alla säger så olika med bakåtflyttad och framåtflyttad, när var bf från början?

En del tänker ju bakåtflyttad i bf och andra bakåtflyttad i dagar... 
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Även jag hade massor med såna tankar vid första barnet. Jag drömde mycket konstigt om att han försvann/lämnade mig och grät ofta...
    Det hör nog till  

• JePaLuLi
    Nelliepop skrev 2012-04-13 17:23:06 följande:
    Hej tjejer... 

Fy det är verkligen Fredag den 13 idag... Åkte från sjukhuset med ena dottern,utprovning av hörapparat.. På vägen hem satt vi o små prata i bilen. Helt plötsligt springer det upp 2 stora älgar mitt framför bilen.. Fick total tvärbromsa.. Både dottern o jag blev livrädda... Känner rädlan i kroppen än...

Bara jag som inte gjort mitt rul än?? Jag har tid den 24/4...

Nu står min sambo o lagar mat till oss Flört Rådjurstek o klyftpotatis o sallad blir det till middag idag Flört Sen blir det ett bubbelbad (barnlediga)       

Fy vad läskig Tur att det gick bra!

Nix, jag har mitt rul på tisdag,

Åh vad mysigt med bubbelbad! Ha en trevlig helg!!    

• JePaLuLi
    Edds skrev 2012-04-13 17:26:00 följande:
    oj vad skönt att höra men hemskt att ni också varit med om det... för jag tycker det är hemskt. men han är så go och försöker förklara för mig att han är försiktig och att han finns här för mig alltid osv. Men det är nog som ni säger, det hör nog till.. det är första barnet och man behöver varandra.

Jag måste skryta och säga att jag är otroligt tacksam att han är så fruktansvärt underbar och engagerad och helt underbar när det kommer till denna resa. Vet inte hur många gånger jag sagt det till honom !

Ja man är känslig och i ett utsatt läge. Jag kan fortfarande säga till min man att jag är orolig och rädd om honom och att han faktiskt har 4 andra att tänka på

Vad härligt! Det är ju precis så det ska vara. Min man är precis likadan och har varit under alla tre graviditeter. Det är lika spännande ändå. Han tar hand om mig, köper vad jag är sugen på, masserar, fixar bad, städar huset och lagar maten varje dag m.m. Han får stå ut med mycket stackarn pga mina hormoner Kan börja gråta utan anledning och kan även bli sur utan anledning

Så skönt att känna att man verkligen är två.    
  • JePaLuLi
    Edds skrev 2012-04-13 17:45:00 följande:
    Jepapuli: jag har faktiskt haft tur och sluppit de "sura" hormonerna, jag är mest som mig själv förutom då att jag grinar, och grinar och grinar hehe . men de är så skönt som du säger att veta att man är två. behövs han så finns han där !

Nelliepop: Jag har inte gjort rul jag har nu på måndag den 16e :)

Vad skönt! Jag gråter mest nu, men i början hade jag en väldig kort stubin
    Tålamodet var inte på topp kan jag säga...

Men han förstod, jag har ju mått väldigt dåligt den här gången, dessutom var den här graviditeten inte planerad så jag hade lite svårt att landa i det....   
  • JePaLuLi

Det gäller i hela Sverige. Det var ett tag sen de gick ut med att de ska sluta med mammakläder och rea ut allt som finns...

• JePaLuLi

Superbia: Hur har det varit för dig? Läste nånstans att man oftast får bf tillbakaflyttat om det är en pojke, och framflyttat om det är en flicka. För att pojkar oftast växer fortare...
    Det har stämt på mina två grabbar iaf. Får se om det stämmer med den här bebisen också

• JePaLuLi

Tack för svar
    Lite intressant är det ju. Frågade min bm om detta, men hon sa att hon aldrig hört talas om att det skulle vara så.

• JePaLuLi

Vad häftigt med din lillebror Edds!
    Då är det säkert en flicka. Läste nånstans att man ska fråga barn i 5-6 årsåldern, de brukar ha känsla för sånt där.

Min 4-åring vill ju gärna ha en till lillebror och satt och tittade på ultraljudsbilden vi fick vid KUB när han sa: Mamma jag ser här på bilden att det är en pojke, men jag blir inte ledsen om det blir en flicka. Jag tycker ju om flickor också.
    Sötisen!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012