Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Lemis: mina graviditeter har verkligen skiljt sig åt. Särskilt nu den sista har varit så annorlunda de andra. Tänkte också att det måste vara en flicka den här gången, inget stämmer överens med mina tidigare graviditeter, men det verkar vara ännu en liten prins

• JePaLuLi

Det med allra mest järn i är väl blodpudding. Annars gröna grönsaker, särskilt spenat och broccoli. Nötkött ska också vara bra, iaf bättre än fläsk. Leverpastej har också bra järnvärde. Min bm tipsade om att man kan tillaga maten i en gjutjärnspanna om man har en sån, då tillför man visst järn till maten.
    Sen ska man tänka på att inte dricka mjölk till. Däremot apelsinjuice gör att man lättare tar till sig järnet.

• JePaLuLi

Jag jobbar på förskola och satt idag och fyllde i papprena för graviditetspenning tillsammansws chefen. Bara att hålla tummarna nu

• JePaLuLi

Lemis: Ja jag jobbar med småbarn. 10 ettåringar och 3 tvååringar
    Vi fyllde i papprena och sen skrev jag en bilaga där jag beskrev en arbetsdag med alla besvärliga moment som frestar på kroppen.

• JePaLuLi

Lemis: Usch det är fruktansvärt. Det var inte längesen min svägerska och hennes man var med om samma sak med deras lilla flicka :(
    Beklagar verkligen!

• JePaLuLi

Jag funderar också mycket på p-medel. Har blivit gravid med både spiral och p-piller... Det verkar räcka att jag tvättar makens kalsonger liksom så blir det positivt på grav.testet
    Vi har nog inga planer på fler barn sen. Känner att det nog räcker med tre, man ska ha tid och ekonomi för dem alla också.
    Men vilket preventivmedel det blir känns som en djungel...

• JePaLuLi

Andra gången jag blev gravid hade jag inte ens fått tillbaka mensen efter första förlossningen. Lilleman var bara tre månader och jag helammade honom.
    Nu hade vi ju skydd de två senaste gångerna och jag blev ändå gravid... (det ena slutade i utomkvedshavandeskap).
    Får se vad bm rekommenderar till oss...

Men barn tätt är verkligen toppen!
    De har alltid sin bästis vid sin sida, de leker och har så roligt tillsammans och framförallt har de en enorm trygghet i varandra.

• JePaLuLi

Det är väl från v 24 man ska känna vare dag? Men är du orolig så tycker jag att du ska ringa in och se om du får komma in på en koll.
    Bättre kolla en gång för mycket liksom...
    Funkar det inte att dricka ett iskallt glas vatten och sen lägga dig ner och verkligen känna efter?

• JePaLuLi

Frokenpilla: Man ska göra testet med morgonurin, annars kan resultatet påverkas av vad man ätit under dagen

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012