Vi som väntar smått i September 2012
Jag hade ökad sexlust första gången jag var gravid. Mannen var överlycklig Tyvärr är det inte samma sak den här gången :(
Jag hade ökad sexlust första gången jag var gravid. Mannen var överlycklig Tyvärr är det inte samma sak den här gången :(
Jag har fått full graviditetspenning beviljad. Är så glad!!
Tack så mycket! Jag fick samtliga 60 dagar och det tog väl ca en månad innan jag fick besked. Jobbar som förskollärare på en småbarnsavdelning.
Lemis: Håller tummarna för att även du får ett positivt besked. Jobbar du med de minsta är det nog inga problem. Har en kollega som jobbar på 1-5 avdelningen och hon blev nekad. Hon fick jobba in i det sista bokstavligt talat, vattnet gick på jobbet
Vad märkligt med dina semesterdagar. Jag får gp nu den 11 juli-29 augusti. Sen får jag ta semester eller fp till bebisen kommer.
Att fylla dagarna blir nog inget problem här iaf. Med två små killar som ska aktiveras och den bästa årstiden som erbjuder hur mycket som helst!
Har heller aldrig varit sjukskriven. Min bm ville sjukskriva mig nu, men jag ville vänta och se om jag fick gp beviljad istället.
Ja 10 dagar. Men det känns bättre för mig att få gp och känna att jag kan göra vad jag vill, än att vara sjukskriven och känna mig begränsad i vad jag kan göra. Alltså samvetsmässigt.
I värsta fall får jag väl bli sjukskriven de sista dagarna, men det är inget jag eftersträvar.
Jag var inne på förlossningen igår kväll. Har fått en UVI som gått upp i njurarna. Märker jag ingen bättring idag så ligger vår greklandsemester imorgon risigt till...
I alla fall så frågade jag om det stämde att man inte skulle sova på höger sida eller på rygg och fick då till svar att sover man på rygg brukar bebis protestera så att man automatiskt vänder på sig, och att man inte skulle sova på höger sida fanns det ingen sanning i alls...
Tack snälla eiramis!