Vi som väntar smått i September 2012
Absolut! Nu kan tiden inte gå nog fort
Absolut! Nu kan tiden inte gå nog fort
Edds: Slemproppen ser ut som en ljus geleklump...
Oj, jag har då tur med karln verkar det som Han ger mig frukost på sängen, tar hand om både barn och hem... Åker iväg med barnen så att jag får vila, ser till att vi får maten serverad varje dag, städar, hänger tvätten osv. Igår kväll var jag sugen på nåt så då ställde han sig och bakade en smaskig sockerkaka
Bus Norpan: Vad jobbigt för er, beklagar verkligen.
Självklart får du också vara med i gruppen på Facebook!
Jag har också tänkt att stanna på BB en natt i alla fall. Med andra sonen ville jag hem direkt, men maken propsade på att jag skulle stanna kvar. Det är jag jätteglad för idag. Då fick jag och den nya lilla bebisen tid att lära känna varandra i lugn och ro och mina killar där hemma hade en mysig grabbkväll :) Självklart var de och hälsade på och även den här gången vill jag ha familjen där så snart sim möjligt. Jag längtar ihjäl mig efter dem så fort jag inte är med dem, men just en natt på BB vill jag nog gärna ha.
Mitt blodvärde ligger på 92 och det har pratats om att ge järn i dropp. Nån som har fått det?
Angie: Vad konstigt, de borde ju verkligen följa upp. Samma för mig, jag ringde min bm om misstänkt UVI igen (tredje gången) hon sa bara att jag skulle dricka tranbärsjuice. Fick inte komma in och lämna urinprov för det fanns ändå ingen läkare på plats..
Har ätit en niferex om dagen sen inskrivningen, sa att min mage inte pallar högre dos... Har problem nog med att gå på toa :-O
Att Slemproppen lossnar är inget konstigt. Min har gått i omgångar i drygt nån vecka nu. Har också som mensvärk och det ilar och hugger i underlivet och strålar bak i ryggen. Som omföderska kan man ju till och med vara öppen några cm innan det sättet igång. Jag var öppen 4 cm i drygt en månad innan son nr 2 behagade titta ut
Som förstföderska är det naturligtvis annorlunda...
Det sägs att det kan sätta igång det hela. Funkade inte med första sonen, men i annat fall så är det ju bra för att livmormdern ska dra ihop sig efteråt som sagt.
Färsk ananas och lingonsylt ska annars funka bra för att sätta igång det.
För mig funkade stark mat första gången och pepparkakor den andra
Ja men det förutsätter nog att bebis är redo också
Vi äter också ofta stark mat, men då var det nåt extra...
Pepparkakor är jag inte så förtjust i, men svärmor skojade om att det kunde sätta igång det så jag åt väl ett antal den kvällen. På natten gick vattnet
Sen kan man givetvis diskutera om det st en slump eller inte. Läste nyss om en tjej här på fl som åt 4 skedar med lingonsylt för att få igång det och under natten gick vattnet...
Så länge det inte är nåt farligt skadar det ju inte att testa. Ricinolja däremot skulle jag aldrig få för mig att ta för att få ut bebisen. Även om det är mer bevisat att det faktiskt funkar.
Ja så är det ju, och så ska det ju vara. Man ska ju inte sätta igång något som varken kroppen eller bebis är redo för.