Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Min första son är född i Eskilstuna, den andra i Linköping och den tredje kommer födas i Norrköping

Hittills är vi i alla fall mest nöjda med Eskilstuna, fantastisk personal som verkligen tog hand om oss, trots att de var underbemannade och hade fullt upp. 

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Vi har tecknat försäkring innan. Skulle nåt uppstå under förlossningen så får man ju ingen hjälp annars...
    Vi har Skandia och är jättenöjda! Hade en oberoende konsulent här hemma som rekommenderade den.

• JePaLuLi

Fast vi har nån variant som visst täcker såna sjukdomar. TH och Skandia var väldigt likvärdiga, men Skandia täcker högre upp i åldern.

• JePaLuLi

Ja så är det ju. Huvudsaken är nog att man i alla fall har någon försäkring.

Minns inte vart vi hittade henne, det var när först sonen föddes som det ringde massa från olika bolag och till slut var det en oberoende konsult som ville komma it med info och det fick hon ju

• JePaLuLi

Enligt NTF är mitten bak den säkraste platsen i bilen. Förutsatt att stolen är godkänd för det så klart.

• JePaLuLi

Vi ska inte ha åkpåse nu, det känns på tok för varmt. Nu räcker det nog med en tunnare filt eller ett täcke om det är lite kyligare.

Fy vad jag mår illa. Kan inte sova... Har varit uppe på toa och gjort nr 2 flera ggr och har en hemsk mensvärk.
    Plötsligt känner jag mig inte alls så redo som jag trodde att jag var :-O

• JePaLuLi

Nu börjar det hända saker här inne
    Spännande!

Min mage verkar inte ha blivit bättre. Det första jag fick göra när jag vaknade var att springa på toa. Och mensvärken sitter i... Hoppas just det gör nån nytta åtminstone

Snart fyra: Ja plötsligt blev jag jättenervös och känner mig inte alls redo. Funderar mycket på hur allt ska bli... Men det hör väl till antar jag.
    Lycka till idag och hoppas du kan få en hinnavepning som funkar

• JePaLuLi

Jag löste om nåt som barnmorskorna rekommenderar, färdknäppa, sen ligga nån timme med en kudde under rumpan och därefter ge sig ut på en promenad.

Ska nog testa häxbrygden nästa vecka

• JePaLuLi

Men vilka konstiga metoder för att fastställa faderskapet :-O
    Vi har alltid blivit rekommenderade att fixa med sånt innan bebis kommer. Framförallt ifall något skulle hända med mig under förlossningen. Då skulle inte pappan ha rätt till sitt barn utan en massa tjafs och det skulle kunna ta tid. Det är väl det sista man vill tänka på i en sån situation...

• JePaLuLi

Ja det låter som Slemproppen. Den kan ju lossna i omgångar och så länge det inte är blod i den betyder det dessvärre ingenting, mer än att det närmar sig
    Min började lossna för flera veckor sen.
    Det är inget man behöver ringa fl för.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012