Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Nä precis. Man vet ju faktiskt inte...
    Och den som är gratis är ju bara som en livförsäkring, medan den andra täcker även skador och olycksfall de 6 första månaderna. Även medfödda fel...

• JePaLuLi

Fel av mig. Inga medfödda fel, men om barnet tex skulle drabbas av syrebrist vid förlossningen så får man hjälp och stöd. Plus att pappan också får krisstöd samt en livförsäkring om det skulle behövas.

• JePaLuLi

Vi har Skandia för de täcker en del som inte TH gör. Framförallt sträcker den sig längre. dvs barnen får ersättning längre upp i åldern, om nåt skulle hända. Vissa diagnoser är det ju vanligt att man får i vuxen ålder numera.

• JePaLuLi

Vi har köpt både filtar, täcke och åkpåse till vagnen. Åkpåsen kommer nog inte användas förrän längre fram.

• JePaLuLi

Även jag talar om för hela familjen hur lycklig jag är. Allt känns verkligen helt fantastiskt och vi längtar alla efter lillebror.
    Kan känna att det även är lite vemodigt att graviditeten lider mot sitt slut. Att det förmodligen är sista gången jag får känna ett liv växa inuti mig, första sparken osv...

• JePaLuLi

Selmv: Har du känt den något alls? Testat att lägga sig på sidan? Dricka isvatten?
    Har du inte känt den alls tycker jag att du ska ringa in till fl. Vill inte skrämma dig, men den ska röra sig nåt varje dag. Bättre att kolla upp en gång för mycket...

• JePaLuLi

Min man (och barnen) har varit med på nästan varje bm-besök. Han tycker det är lika mysigt som jag och det rör ju även honom i allra högsta grad. På så sätt blir det lättare för honom att vara delaktig.

• JePaLuLi

Lycka till nu. Uppdatera oss sen!
    På förlossningen lägger de en på vänster sida iaf. Det är ju den sidan de säger man ska ligga på för bäst blodflöde så jag antar att den sidan är sen bästa. De rekommenderar ju gravida att sova på vänster sida.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012