Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Lemis skrev 2012-03-05 19:52:03 följande:
    Jag ska ringa min bm imorgon och fråga hur läkaren tänkte när jag ska lämna blodprov för kub på fredag i vecka 14 men har inte gjort något ul. Vad liksom räkna hon på då? Att blodprovet är bra och då behövs inget eller tillhör ul för att kunna räkna ut ?

Blodprovet är ju bara en liten del av KUB.
    Det visar ju bara på om man bär på något hormon eller inte.  Det viktigaste är ju ändå att mäta nackspalten. Sen läggs ju massor av faktorer ihop, vikt, rökning, mått på bebisen osv för att få ett slutresultat. 
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Jag tycker också att KS känns väldigt läskigt och kommer göra allt jag kan för att undvika det. Det är en fantastisk känsla att föda fram sitt barn och det vill jag för allt i livet inte missa. Första sonen fick de dra ut med sugklocka samtidigt som läkaren och bm hävde sig på magen. Det var fruktansvärt, men hellre det en gång till än att behöva snittas.

• JePaLuLi

Om förlossningen flyter på som den ska är det självklart bättre för bebisen med en variant förlossning. Annars skulle ju alla snittas :) Men det är dock väldigt bra art alternativet KS finns i se fall som det inte går som planerat.

• JePaLuLi

Tack feelings för tabellen. Intressant!
    Blää jag hade inte räknat med att illamående och kräkningar skulle börja om i v 14...

• JePaLuLi

Babytravel är babyproffsens egna märke och säljs vad jag vet bara där.
    Superbra vagn, vi har varit jättenöjda. Synd bara att man inte kan ha sittdelen mot sig...

• JePaLuLi

Just vagn är ju smart att vänta lite med så inte garantin tickar iväg för mycket. Dock kan det vara ca 8 veckors leveranstid på vissa vagnar så lite i tid bör man vara

★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Roligt att höra era erfarenheter :)
    Jag har två pojkar och har mått jättebra de gångerna, varit pigg och fräsch osv. Den här gången har jag fått finnar, håret är livlöst och blir fett fort, har mått väldigt illa och har humör som jag vet inte vad ;) Med grabbarna hade jag stor sexlust och den här gången kan jag knappt tänka mig att ha sex...
    Har haft en känsla av att det är en flicka den här gången, men man vet ju aldrig :)

• JePaLuLi

Det verkar vara olika i olika landsting det där med ifall de berättar könet eller inte. Här i Östergötland gör de det inte, men i Södermanland där jag varit de två tidigare gångerna har det inte varit några problem. De får faktiskt inte neka en om de ser, det är en rättighet man har. Dock kan de ju säga att de inte ser nåt och då kan man väl inte säga emot... De letar trots allt inte efter könet, det är ju en medicinsk undersökning, men när de mäter lårbenet så brukar det synas rätt bra

• JePaLuLi

Det är bestämt så i Östergötland att de inte ska säga. Sen kan man ju ha tur med sen som utför ultraljudet. Och som sagt så får de inte undanhålla sen informationen ifall de ser könet.

• JePaLuLi

Jag måste inhandla nya behåar imorgon. Har pajat två stycken redan, byglarna har gått av :-O

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012