Inlägg från: JePaLuLi |Visa alla inlägg
  • JePaLuLi

Vi som väntar smått i September 2012

Kaksmulan1 skrev 2012-01-31 07:57:32 följande:
    JePaLuLi. Jag längtar till 10 fullgångna veckor så jag kan göra både bikarbonat och rödkålstestet. Himla rolig grej!

Ja jag ska också göra då. Tänkte testa rödkålet också
    Nu hittade jag Bikarbonat hemma, så jag kunde inte låta bli 
    mammelie1891 skrev 2012-01-31 07:36:35 följande:
    Bikarbonat-testet?? Vad e det??

Man tar ca två teskedar bikarbonat och blandar sen i ungefäl lika mycket urin. Om det börjar bubbla, fräsa eller ger minsta reaktion tyder det på en pojke, då det tydligen är nån syra man får i urinen när man väntar pojkar. Är det en liten flicka ska ingenting alls hända...

Kul grej iaf
    beccagranen skrev 2012-01-31 08:02:13 följande:

rödkålstest har jag aldrig hölrt om innan, hur fungerar det?

Rödkålstestet är lite mer avancerat, googla så får du upp en utförlig förklaring. finns en tråd om det här på fl också om jag inte minns fel.
    ★(¯`°?.¸ ღ♥ Lucas & Linus ♥ღ¸.?°¯)★
  • JePaLuLi

Jag är i 7+2 och ska på vul senare idag. Tror ni jag kan be om vanligt ul istället?

• JePaLuLi

Tack fyran2012, då får det bli så. Misstänkte det iofs, men tänkte när nån annan skrev att de sett en del på ul så tidigt.

• JePaLuLi

Beccagranen: vad häftigt! Får se vad det blir då. Gissar att läkaren vet vad som blir bäst :)

• JePaLuLi

Fick se ett litet hjärta ticka. Så underbart, vill bara skrika ut till hela världen :) 12 mm var den lilla Hoppsan :)
    Fick lergigan också, hoppas det funkar!

• JePaLuLi

Tyckte också min var liten, men han sa att det såg bra ut och att det stämde bra med tidigare uträkning av bf. Sen är det ju omöjligt att säga så här tidigt, det blir väl mer exakt vid Rul. Men att den är liten kan också tyda på en flicka sa han, då de i regel är lite mindre. Skönt iaf att hjärtat slog. Nu känns det mer verkligt och jag kan ta till mig att vi plötsligt och oplanerat ska bli trebarnsföräldrar :)

• JePaLuLi

Ja nu får vi njuta av de små liven som växer och frodas i oss. Det ska bli spännande att följas åt denna resa. För er som upplever det här första gången är det ju extra stort! :)

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012