Inlägg från: Stargazers |Visa alla inlägg
  • Stargazers

Vi som försökt ett tag utan plus

wonders skrev 2013-09-16 20:39:55 följande:
    Hej. Ett litet inlägg så här innan läggdags. Jag har inte ruvat mer än 12 dagar när testet ska tas. Därför jag tar blodprov.
    Ni ska ju inte räkna ut när mensen kommer utan när bebisen kommer.
    Får man fråga varför du tar blodprov? Gör alla så på den klinik du går?
    Hihi, du har helt rätt, man ska ju egentligen inte fokusera på mensen, men man vill väl på nåt sätt vara lite förberedd ifall det inte går vägen... 
    Maramina skrev 2013-09-16 18:52:45 följande:
    Hormonerna man satt i sig gör att första mensen påverkas och att mensen dröjer men många får ändå blödningen 14 dagar efter äggplock. Än vanligare är det att mens nr 2 efter IVF:en blir sen.

Men nu hoppas vi att ni inte får mens utan plus!
    Okej, då är det bara att avvakta och se.

ET 13/9, ruvardag 4
  • Stargazers
    Lillnosen: Underbart!!

Fick nyss ett mail från kliniken, ett av tre ägg gick att frysa. Känns lite lite med bara ett med tanke på att inte alla klarar upptiningen, men är ändå glad att det blev nåt till frysen Glad
  • Stargazers
    Jayt: Samma här! Jag är också mycket mer skeptisk medan mannen tror på att det kommer gå vägen. Det är väl ett slags försvar, det är därför man inte vågar tro på det fullt ut. Men man kommer ju ändå bli lika besviken ifall det inte lyckas. Det är som sagt var inte lätt att veta vad som kan vara symtom och inte med tanke på alla hormoner som finns i kroppen pga IVF:en. Och känner man ingenting så behöver det verkligen inte betyda att det inte växer något där inne i magen Flört

Men fy vad dagarna går sakta nu!! Bara på ruvardag 4 och jag håller på att slita håret av mig! All denna väntan är verkligen ingenting för oss otåliga! Skrattande
  • Stargazers
    Wonders: Alvedon är jag 100% säker att man kan äta. Ipren och läkemedlena i den"gruppen" får man inte äta. Men Panodil kanske är i samma "grupp" som Alvedon?
  • Stargazers

JZ: Härliga nyheter!!

Själv känner jag mig lite irriterad för tillfället. Det är två stycken på mitt jobb som vet om det här med IVF:en, det kändes bättre att berätta än att ljuga om varför jag varit borta så mkt. Men nu håller jag på att bli galen av deras snokande. Båda verkar förväntar sig att jag ska berätta för dem så fort jag vet om jag är gravid eller ej. Vänta nu. Vem brukar vid en vanlig graviditet berätta för sin arbetsgivare att man är gravid i vecka...fyra eller nåt? Nä, de flesta väntar till vecka 12. Det stör mig nå så jävulskt att bara för att jag mer eller mindre varit tvingad (pga all frånvaro) att berätta för dem om den behandling som vi genomgår så förväntas de nästintill få vara med när jag pissar på stickan. 

ET 13/9, ruvardag 5
  • Stargazers
    Jayt skrev 2013-09-18 10:23:57 följande:
    Själv känner mer och mer att det inte blir något av vårat försök. Molvärken i magen liknar mer och mer en lätt mensvärk så jag är rädd att mensen kommer dra i gång nu i dagarna. Jäkla skit!
    En känsla av mens brukar väl vara vanligt vid graviditet? Ge inte upp! Glad
  • Stargazers

Wonders: Ja de har frågat när jag får veta, men jag har skarvat och sagt en extra vecka bort eftersom jag inte tycker att de har rätt att veta samma dag.

• Stargazers
    Jayt skrev 2013-09-18 11:18:15 följande:
    Stargazer, kan du inte säga att du berättar när du vet, att du inte vill att de ska fråga hela tiden?
    Våra familjer vet ju allt så vi sa att vi inte vill att de ska fråga hela tiden, vi berättar själva. Dock har jag ljugit lite och sagt att det dröjer en månad innan vi vet hehe
    JZ79 skrev 2013-09-18 11:44:49 följande:
    Stargazers, på mitt jobb vet de oxå men jag har sagt de får veta så småningom. Till
    Andra som vet vad vi gör men inte är insatta i ämnet å när man egentligen kan testa har jag sagt att vi vet nångång i oktober/november hur det gått. 
    Jenso skrev 2013-09-18 12:31:24 följande:
    Stargazer: Jag berattade bara for min chef pa jobbet som jag ocksa ar relativr bra van med men jag har inte bestamt mig hur jag ska gora den har gangen. Hon fragade nangang och skickade ett gullgt sms efter EC men jag kande bara pa nat satt att det blev lite for personligt for mig pa nat satt. Jag har berattat for nastan alla andra jag kanner men pa nat satt kanns det annorlunda med dem pa jobbet..  
    Ja men eller hur, lite måste man väl ändå få behålla för sig själv! Nästa gång de frågar kommer jag säga att jag berättar när jag känner för det. Ens närmaste vänner/familj är ju en sak, men det känns lite för intimt att de på jobbet ska veta alla detaljer. Ingen har väl ändå tvingats att berätta resultatet direkt efter de tagit ett gravtest. 

• Stargazers

Wonders: Åh nej!!! Gråter Fy fan...

Jayt: Har du fortfarande mensliknande känningar? Och ingen mens? Isf är du säkert gravid Flört 

ET 13/9, ruvardag 6
  • Stargazers
    Jayt skrev 2013-09-19 11:04:46 följande:
    Stargazer, japp, fortfarande mensvärk! Jag hoppas att du har rätt :)
    Hur mår du?
    Spännande! Jag mår bra, svullnaden efter ÄP har nu äntligen börjat lägga sig. I övrigt har jag inga känningar alls (förutom ömma bröst som jag haft i flera veckor känns det som) så det känns som att det är kört Rynkar på näsan
    ET 13/9, ruvardag 6
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus