• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • Polly S
    Anonym skrev 2011-11-13 21:20:08 följande:
    Naturligtvis kan det det. Naiva svennar som saknar självbevarelsedrift brukar gå från vit till blå till svart.
    hur går man från vit till blå till svart?
  • An0nym0us
    outlast skrev 2011-11-13 21:13:07 följande:
    Hon tillskriver den svarta hudfärgen ett handikapp som omöjliggör för svarta att komma nånstans. De kan alltså aldrig bli ministrar i en svensk regering eller varför inte president i USA? De kan inte ha sina egna diskrimineringsmyndigheter eller intressegrupper som tramsar om glassar och bakverk som huvudfrågor? De är verkligen motarbetade på alla nivåer. Eller inte.

Jag tänker så här: I Afrika skulle jag vara i minoritet och kan inte tänka mig att klampa in i valfritt land där och be dem ändra på ALLT för att jag som vit minoritet ska slippa känna mig kränkt. Jag skulle ha full förståelse för att de skulle be mig åka vidare till ett land där jag känner mig mer bekväm, varför kan inte negrer på svensk mark visa samma respekt tillbaka? Jag försöker alltså inte försvara min rätt att säga neger, jag skiter helt enkelt i vad ni tycker om saken.

Varför ska alltid hobby-rassar komma med den där skam taktiken? Du vet mycket väl att hon inte ser sin hudfärg som ett handikapp.

Du tror att bara för att hon och andra mörkhyade inte vill bli kallade för "neger" så är dem inte stolta över sin hudfärg alt. vill ändra på sin hudfärg eller ser sin hudfärg som ett handikapp.

Neger betyder inte bara svart, det betyder dum, lat, ointelligent, lägre stående....Vem vill bli kallad för det??

Det är ingen som har bett om att "ändra på allt". Återigen så kör du med samma gamla taktik. Tröttsamt.

• Jamo
    Betty Boop skrev 2011-11-13 21:21:17 följande:
    Negrer på svensk mark kan inte visa samma respekt? Vad pratar du om? Det här är en diskussion om ordet "neger". Du svamlar om nåt helt annat, ta seden dit man kommer blablabla.
    Så klart, seden i Sverige är att vara vit och då ska de med mörk hy ta seden dit de kommer och ändra färg. Läser man vidare i tråden så får vi veta att vi med vit hy kommer ändra hudfärg om vi tillåter mörka in i landet....tror jag. Inte lätt att förstå vad vissa menar men men Skrattande
  • Betty Boop
    Anonym skrev 2011-11-13 21:20:08 följande:
    Naturligtvis kan det det. Naiva svennar som saknar självbevarelsedrift brukar gå från vit till blå till svart.
    zzzz
  • Anonym
    outlast skrev 2011-11-13 21:13:07 följande:
    Hon tillskriver den svarta hudfärgen ett handikapp som omöjliggör för svarta att komma nånstans. De kan alltså aldrig bli ministrar i en svensk regering eller varför inte president i USA? De kan inte ha sina egna diskrimineringsmyndigheter eller intressegrupper som tramsar om glassar och bakverk som huvudfrågor? De är verkligen motarbetade på alla nivåer. Eller inte.

Jag tänker så här: I Afrika skulle jag vara i minoritet och kan inte tänka mig att klampa in i valfritt land där och be dem ändra på ALLT för att jag som vit minoritet ska slippa känna mig kränkt. Jag skulle ha full förståelse för att de skulle be mig åka vidare till ett land där jag känner mig mer bekväm, varför kan inte negrer på svensk mark visa samma respekt tillbaka? Jag försöker alltså inte försvara min rätt att säga neger, jag skiter helt enkelt i vad ni tycker om saken.
    På vilket sätt anser du att vi s k negrer inte respekterar sverige? 
  • Jamo
    Anonym skrev 2011-11-13 21:28:35 följande:
    På vilket sätt anser du att vi s k negrer inte respekterar sverige? 
    Tydligen är det så att ni envisas med att fortsätta vara mörkhyade Flört
  • Polly S
    Jamo skrev 2011-11-13 21:24:33 följande:
    Så klart, seden i Sverige är att vara vit och då ska de med mörk hy ta seden dit de kommer och ändra färg. Läser man vidare i tråden så får vi veta att vi med vit hy kommer ändra hudfärg om vi tillåter mörka in i landet....tror jag. Inte lätt att förstå vad vissa menar men men Skrattande
    Cool
  • Anonym
    Jamo skrev 2011-11-13 21:29:38 följande:
    Tydligen är det så att ni envisas med att fortsätta vara mörkhyade Flört
    Glad
  • Litet My
    Jamo skrev 2011-11-13 21:24:33 följande:
    Cool Men det är ju självklart...så som jag funderat över detta fenomen.
  • Anonym (undrar)

Jag är imponerad av den okunnighet som finns i landet... Hur kan så många vara så dumma?Obestämd

Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?