• Anonym (undrar)

Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?

Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

• Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?
  • Bea Bengtsson

Tror polisen har viktigare saker än dig du anonym mamma. Du ringer för att anmäla att du blivit kallad neger. De lär ju skratta dig rätt upp i ansiktet. 

• Anonym
    Anonym (Zzz) skrev 2011-11-14 16:05:06 följande:
    Jag orkar inte riktigt läsa alla korkade kommentarer. Har det kommit fram något svar på varför det är så viktigt?

Det enda jag har hört är "jag har alltid sagt så", det är ju förstås ett väldigt bra argument (!?) men det kanske finns fler?
    Ett alternativ är att alla inte tolkar det som ett kränkande eller rasistiskt ord. Se bara hur den orden kränkande och rasism missbrukas i detta land. Kinapuffar är rasistiskt. Ordet indian är rasistiskt och kränkande. Antingen fortsätter vi att övertolka allt eller så får alla hålla käften, inte skriva något osv, för det är alltid nån som tolkar det rasistiskt eller kränkande!
  • Anonym (Zzz)

Jag förstår fortfarande inte poängen med att använda ett ord som jag vet att många tar illa upp av när det finns andra ord att använda. Gör du?

• Delilia
    Anonym (undrar) skrev 2011-11-11 11:07:00 följande:
    Nu får ni ge er, ni negersägande människor. Jag har haft åtskilliga dispyter med släktingar som vägrar acceptera att ordet är negativt klingande.... Jag har sagt upp kontakten till och med. Men ändå hör man det dag efter dag.... Läste en tråd här på fl och undrar hur ni tänker. Berätta varför det är så jäkla viktigt att såga neger!!!!! Det finns mängder med andra ord att använda men ni vägrar. Varför????

Ja man blir ju helt matt av sådana människor. De anser att det är viktigare att de får säga detta specifika ord än att de låter bli och istället väljer ett ord som ingen blir kränkt av. Som att deras behov av att säga detta specifika ord går före än annan människas behov av att slippa känna sig kränkt.
  • Anonym (mamma)

Bea, jag tycker du ska ankta dig väldigt noga vad du skriver. Allt som skrivs på internet stannar på internet. Det är lätt att spåra dig om jag gör en polisanmälan mot dig för det du har skrivit här. Det är lika illa att du har skrivit dessa saker till mig som du sagt det ute på stan. Även lättare att bevisa på nätet!

• Rakad Apa
    Anonym (mamma) skrev 2011-11-14 16:21:29 följande:
    Bea, jag tycker du ska ankta dig väldigt noga vad du skriver. Allt som skrivs på internet stannar på internet. Det är lätt att spåra dig om jag gör en polisanmälan mot dig för det du har skrivit här. Det är lika illa att du har skrivit dessa saker till mig som du sagt det ute på stan. Även lättare att bevisa på nätet!
    Tror hon blev avstängd, hennes användarnamn blev "svart" och det går inte att gå in på hennes användarsida. Lika bra det, puckon som henne klarar man sig gott utan...
    ?Livet är för viktigt för att tas på allvar.? - Oscar Wilde
  • Anonym (mamma)
    Rakad Apa skrev 2011-11-14 16:29:26 följande:
    Tror hon blev avstängd, hennes användarnamn blev "svart" och det går inte att gå in på hennes användarsida. Lika bra det, puckon som henne klarar man sig gott utan...
    Ja jag tror också det! Skönt att slippa såna!
  • Anonym (nono)
    Anonym (mamma) skrev 2011-11-14 15:50:30 följande:
    Ingen mörkhyad jag känner säger det och skulle aldrig göra, men visst, i vissa subkulturer i tex usa säger vissa svarta det. Det beror på att de ville omvärdera den rasistiska klangen i ordet som skapades av vita, för att visa att de tog över ordet. Om du förstår? Googla på det annars kanske du förstår bättre hur jag menar.

Okej är det ok att säga att en är smällfet om det fete säger det om sig?
  • Anonym (nono)
    Bea Bengtsson skrev 2011-11-14 15:58:50 följande:
    Man säger inte viting heller då.. 

precis liksom guling till kineser!
  • Anonym (mamma)
    Anonym (nono) skrev 2011-11-14 17:31:30 följande:
    Okej är det ok att säga att en är smällfet om det fete säger det om sig?
    Men va? Lägg ner bara.. Det är två helt skilda saker som inte går att jämföra.
Svar på tråden Hur fan kan det vara viktigare att få säga ordet neger än hur människor uppfattar att man säger det?