• JAMC

Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?

Jag blir galen. Varför känns det som att alla andra - mot alla odds - utom jag blir gravida och allt går himla galant. Inga missfall. Dessutom trots hög ålder, grav övervikt, sällan ägglossning, diverse sjukdomar mm mm mm. Det är ju självklart inte så, men det känns så ibland när jag tycker synd om mig själv. Överallt ser jag bebismagar, mina jämngamla vänner har redan klarat av alla barn de planerat för längesedan. För några år sedan träffade jag min nuvarande man som är lite yngre än mig och varken han eller hans kompisar hade barn då. Men det har ändrat sig i rask takt medan vi försökt hela den tiden förgäves. Nu är de också inne på unge nr 2. Det känns minst sagt som déja vu!! En av mina vänner fick sitt första barn för några månader  trots en allvarlig sjukdom och jag orkar inte träffa varken henne eller andra med bebisar. Jag känner mig bitter, missunnsam, ledsen och undrar hur jag ska komma över det här. Det kanske aldrig blir några barn och jag är så rädd att vår relation ska ta skada. Jag är rädd att bli lämnad om vi om några år inser att det är kört, då min man fortfarande är ung och kan träffa en yngre tjej som han kan skaffa familj med.
    Det är blev en väldigt deppig tråd, sorry, men det är så mycket som far genom skallen emellanåt. Kan ni också känna så här? Vad gör ni för att må bättre?

• Svar på tråden Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?
  • N3NN3

Nej... De ville ha två blodprov från mig två olika dagar i menscykeln. Och två sperma prov med 2 v mellan.

• JAMC
    N3NN3 skrev 2012-01-31 09:55:23 följande:
    Skulle läsa olika hormoner på mig.
    Ah ok! Men det är bra att de är noggranna när de gör utredningen. Du får tänka så när det känns tjatigt och krångligt att det är för att du/ni ska få allra bästa behandlingsmetoden. Men har man försökt i en "evighet" innan så känns det otroligt frustrerande!
  • Smultron 86

Usch, har hamnat i en total depp-period. Orkar knappt kolla på tv- folk blir gravid överallt, har barn.. I mitt umgänge- alla har barn och pratar om det non-stop!
    Jag orkar inte ha det så!
    Hur gör man för att sluta vara så bitter?!
    Har försökt i snart 2år, har två vänner som lyckades på 1 försöket, en har fått, en annan får om 3 månader. Så orättvist!
    Jag vill inte mår så här, vill orka vara glad för deras skull. Vad gör ni andra?

• Gaaaa

Jag vet vad du menar jag har 3 vänninor som är gravida nu. Och alla mina vänninor har barn eller är gravida...

• Kämpavidare2012
    Smultron 86 skrev 2012-02-01 11:27:01 följande:
    Usch, har hamnat i en total depp-period. Orkar knappt kolla på tv- folk blir gravid överallt, har barn.. I mitt umgänge- alla har barn och pratar om det non-stop!
    Jag orkar inte ha det så!
    Hur gör man för att sluta vara så bitter?!
    Har försökt i snart 2år, har två vänner som lyckades på 1 försöket, en har fått, en annan får om 3 månader. Så orättvist!
    Jag vill inte mår så här, vill orka vara glad för deras skull. Vad gör ni andra?

Jag känner samma som dej! :/ Min bästa kompis är gravid nu och de är jätte jobbigt verkligen! Så hållt mig undan..
  • Gaaaa

Till råga på allt så började jag blöda lite lite igår under min ruvning ivf

• N3NN3

Jag fick papper idag från Rmc :) vi ska dit och träffa varsin läkare den 27/2 för undersökning och få veta resultat på våra prover. Sen skulle vi träffas tillsammans och få veta hur vi ska gå vidare. Glad men nervöst. Ska jobba kvällen den dagen så jag hoppas att vi inte får allt för dåliga besked så att man är rent knäckt.

• hippsomhapp

Det här verkar vara en riktig deppvecka för många av oss
    I måndags berättade TVÅ av mina vänner att de är gravida. Två på samma dag var bara för mycket. Och jag vill fortfarande inte berätta om vår situation så då är det bara att fejka fram ett leende och ett grattis och hålla inne med gråten tills man kommer hem.
    Så fort vi kommit igång med IVF kommer jag nog berätta för några vänner... antingen för att man blir jublande glad att det funkar, eller sjukt ledsen för att det inte gör det.
    Hur har ni gjort med att det här att berätta eller inte?

• Gaaaa

Vi berättade tillslut, jag var så trött på alla frågor om barn. Och tillslut så behövde jag fler att prata med än familj och min man.

Svar på tråden Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?