• JAMC

Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?

Jag blir galen. Varför känns det som att alla andra - mot alla odds - utom jag blir gravida och allt går himla galant. Inga missfall. Dessutom trots hög ålder, grav övervikt, sällan ägglossning, diverse sjukdomar mm mm mm. Det är ju självklart inte så, men det känns så ibland när jag tycker synd om mig själv. Överallt ser jag bebismagar, mina jämngamla vänner har redan klarat av alla barn de planerat för längesedan. För några år sedan träffade jag min nuvarande man som är lite yngre än mig och varken han eller hans kompisar hade barn då. Men det har ändrat sig i rask takt medan vi försökt hela den tiden förgäves. Nu är de också inne på unge nr 2. Det känns minst sagt som déja vu!! En av mina vänner fick sitt första barn för några månader  trots en allvarlig sjukdom och jag orkar inte träffa varken henne eller andra med bebisar. Jag känner mig bitter, missunnsam, ledsen och undrar hur jag ska komma över det här. Det kanske aldrig blir några barn och jag är så rädd att vår relation ska ta skada. Jag är rädd att bli lämnad om vi om några år inser att det är kört, då min man fortfarande är ung och kan träffa en yngre tjej som han kan skaffa familj med.
    Det är blev en väldigt deppig tråd, sorry, men det är så mycket som far genom skallen emellanåt. Kan ni också känna så här? Vad gör ni för att må bättre?

• Svar på tråden Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?
  • Gaaaa

Jahaaa. Då ska kompisen har barn nr 2 då.. Första är bara 7 mån gammal..

Och tänk att man MÅSTE ringa till jobbet och tala om det också

• Lillflickan

Gaaa, jag tror att du missuppfattar vad jag menar. Det är lätt att man missuppfattar varandra i skrift. Jag håller verkligen tummarna för dig. Jag förstår fullständigt din stress och frustration. Och att just stressen är värre för dig. Men sorgen och oroligheten delar vi alla.

• mejo

Gaaa: Prova gå till en zonterapeft och me dem ge dig lite positiv energi... det funkade på mej..(fast är dock inte gravid än men..livet känns som lite lättare..) Håller också tummarna för dig.

• familjha
    mejo skrev 2012-01-19 12:33:33 följande:
    Känner igen mig i allt ni skriver, jag va en riktigt bitterfitta tills jag gick på zonterapi, och tanten hypnotiserade mig på någe vis... känns bättre nu, men det är ju inte som att längan gått över.är inne på 2,5 år nu. Igår fikc jag veta att jag ev har pco. Man behöver gå på en privatklinink 14 mil hemifrån för att kunna konstatera en sån sak, dom duker inte till något sådant på vårat kommunala sjukhus.Så nu börjar nya försök , kör lchf, äter matformin och pergotime.. MAN FÅR VARA ARG! och nu vet allla som frågar mig exakt vars jag står.. för jag orkar inte  heller hålla det innom mig. Det är skönare när man får soptta ur sig..

Hej, är ny på familjeliv.se men jag ser att många skriver lchf och pco mm. Har inte en aning om vad det är men det jag undrar mest över är om vilken zonterapeft du gick till för att kolla upp någon likvärdig här där jag bor!? Tycker själv att jag och min man är rätt positiva trotts våra omständigheter, men vissa dagar känns det otröstligt, så lite zonterapi kanske kan vara en hjälp på traven :)
  • mejo

Familjha: Jag vet ju inte riktigt vars du bor, men dom flesta städer brukar ha någon som sysslar med zonterapi /hypnos..Energihypnos  tror jag hon gjorde på mig...jag fick börja prata om mina sura bittra saker i livet, där jag bara ville skälla och fräsa i avund och svartsjuka, sedan började hon typ dutta i mitt aniskte och be mig fortsätta...och medans hon gjorde det så försvann lite av den känsla jag hade.. och har inte kommit tillbaka sen dess.. och gången efter jag gick dit fick jag sedan förlja med på en resa (hellt vaken var jag och använde min egen fantasi)en resa in i mig själv. där mina bittra känslor utbyttes till något som kändes betydligt bättre.

Har också hört att yoga och meditation kan vara bra för att ta bort alla spärrar och små saker som finns undanstoppade. mVärt att prova.. har därför köpt mig en spikmatta.  haha

Jag gick till  http://www.mariannesvensson.se/ henne Hon är kanon!

• familjha
    mejo skrev 2012-01-20 18:23:39 följande:
    Familjha: Jag vet ju inte riktigt vars du bor, men dom flesta städer brukar ha någon som sysslar med zonterapi /hypnos..Energihypnos  tror jag hon gjorde på mig...jag fick börja prata om mina sura bittra saker i livet, där jag bara ville skälla och fräsa i avund och svartsjuka, sedan började hon typ dutta i mitt aniskte och be mig fortsätta...och medans hon gjorde det så försvann lite av den känsla jag hade.. och har inte kommit tillbaka sen dess.. och gången efter jag gick dit fick jag sedan förlja med på en resa (hellt vaken var jag och använde min egen fantasi)en resa in i mig själv. där mina bittra känslor utbyttes till något som kändes betydligt bättre.

Har också hört att yoga och meditation kan vara bra för att ta bort alla spärrar och små saker som finns undanstoppade. mVärt att prova.. har därför köpt mig en spikmatta.  haha

Jag gick till  www.mariannesvensson.se/ henne Hon är kanon!
    Men tack så jätte mycket! Det var väldigt behövligt att höra för mig, så det ska jag genast kolla upp och se om jag kan boka in något.  SkrattandeTusen tack, ska prova min brors spikmatta så ja få se om det är något att ha. Flört
  • Gaaaa

Av mina 12 fina äggblåsor så fick vi ut 4 embryon...... 4:a....
    De ringde dagen efter och talade om att 1 blivit befruktat som det ska. 1 Satans jävla skit!!
    Vi har haft en fruktansvärd helg skulle detta lilla ägg överleva eller skulle det inte bli något denna ggn??
    Hos oss ringer de alltid mellan 10-12 om det inte blir någon återföring och dessa 2 timmarna på jobbet var fruktansvärda. Tur att man har bra arbetskamrater!!
    Nu hade mitt lilla guldägg klarat sig och såg väldigt fint ut så nu är jag ruvare på 1 dagen

• N3NN3

Vad bra gaaaa!
    Väntar fortfarande på att få komma in på parsamtal inne på RMC...drygt

• Kämpavidare2012

N3nn3: är det många samtal man ska på innan ivf? trodde det bara va ett infomöte om ivf och sen ett som man lär sig om sprutorna? Är de fler möten?

• Gaaaa

Va det inte ett gemensamt med andra och ett med sin partner där de tar prover osv??

Svar på tråden Är det fler än jag som känner sig som en bitterfi..a ibland?