• Gaaaa

Sköldkörteln TSH värden

Hej!

Jag tänkte dela med mig om ett av alla problem att bli gravid och det är sköldkörteln.
    Jag har nyligen fått reda på mitt senast TSH värde och T4 fritt värde.

Tsh 1,46 och T4 10

Jag har länge haft funderingar på om jag är en av dem som har hypotyreos förhöjt TSH värde.
    Så jag satte mig ner och började googla i denna jungeln.

Jag går på Carlandeska IVF och fick reda på vad de anser som bra värden
    och då vill de ha TSH på 0,2-4 och T4 8-18 eller något sådant.

Jag tyckte att 4 på TSH lät väldigt högt och har nu fått reda på att det är sänkt till 0,5-2,5 och T4 10-20

Sedan till det som gäller oss som vill bli gravida TSH ska inte överstiga 1,5 oftast står det 2 med det är sänkt och svårt att hitta.
    Jag tänker nu gå till vårdcentralen och ta nya prover och berätta om min situation om barnlöshet mm.
    och hoppas på att få behandling. Jag tänker inte göra gång 2 på CA utan att ha fått en utredning.

Kan ju inflika att jag har endometrios också och forskarna tycker att den sjukdommen hamnar under autoimmuna sjukdommar som sköldkörteln.
    Är allergisk och har astma också som hamnar under överaktivt immunförsvar.
    Och detta behandlas med samma medicin. Som jag ska få nästa ggn vi försöker.

Sedan ska man inte ha ett bmi över 30 fick jag höra sist jag diskuterade våra problem på CA.

• Svar på tråden Sköldkörteln TSH värden
  • Gaaaa

En fundering jag hade med att blöda mycket.
    Jag har gjort det ibland MYCKET.
    Läkaren berättade att ju finare/tjockare slemhinnan är desto mer blöder man.

Jag mår prima med levaxinet trodde inte att det kunde förändra mitt liv så mycket

• LiaDiza

Haha vi är ju i samma tråd här också! Vi har ju redan pratat lite här =)

• Gaaaa

Ja det har vi ju
    Jag tycker att detta är jätte intressant och vill höra och lära mig mer

• LiaDiza

Ja det vill jag med! Jag är jättenyfiken!! Hur ser det ut för dig? Har du några barn? Har du gjort ivf? Berätta

• Gaaaa

Jag har är inne i IVF snurren har gjort 4 utplock 1 frysförsök 7 ägg tillbax totalt 1 som tog sig och MF.
    Jag är snart 37 och har inga barn, men värdens underbaraste man när det gäller detta

Vi har hållt på i 5 år nu totalt och det är jätte jobbigt. Frågan som vi och läkarna ställer är varför jag får så få befruktade ägg även med Icsi när de väljer ut spermier och sätter in dem i ägget.

• LiaDiza

Jaha, vad tror de att det kan bero på då? Jag kan tänka mig att det är jobbigt även om jag aldrig kan förstå dina känslor fullt ut!

• Gaaaa

Läkarna vet inte utan rekomenderar mig att gå ner lite i vikt. Det är det enda de vet kan hjälpa..?
     Visste det är inte heller fel...
    Men jag var 10 kg lättare när jag började på IVF och det funkade ju inte då heller. Har du dock blivit gravid med min nuvarande vikt då jag fick MF i lutet av april i år.

• LiaDiza

Ja då hoppas jag verkligen att du får bli gravid igen!! Har det gått en gång liksom så borde det ju gå en gång till, jag hoppas det iallafall

• Gaaaa

Det hoppas jag med. Och jag har ju hört många otroliga historier om att kvinnorna blivit gravida och fött sitt barn efter att de fått levaxin

Svar på tråden Sköldkörteln TSH värden