• Ruby01

Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn

JAg blir bara irriterad på alla unga föräldrar som säger att det är fel att vänta med barn till man är över 30. Om jag inte hade väntat, utan skaffat barn när jag var 20 (ja, jag ville ha barn då på ett sätt, på ett annat ville jag vänta på grund av att jag inte trivdes i min relation då och inte tyckte om mitt jobb osv) så hade jag blivit kvar på det jobbet jag hade då, och då hade jag tjänat mer än 10 000 kronor mindre jämfört med vad jag gör idag efter skatt. Och jag hade alltså skattat en hel del mindre då om ni inte förstår att det var det jag menade. Har ni, som skaffat barn innan ni gått ut gymnasiet tänkt på vad ni kommer utnyttja som faktiskt är skattefinansierat? MVC, BVC, Dagis, skola, bostadsbidrag, kanske socialbidrag, osv. Kanske är bra då att några av oss väntar och jobbar och betalar lite mer i skatt innan vi skaffar barn? Vi har tur som lever i det här landet där vi får så mycket, och jag betalar gärna hälften av min lön i skatt, men jag tycker ibland att ungdomar tar lite väl mycket för givet, som att det är självklart att jag ska ha så mycket helt gratis, istället för att jobba för det, att man kan skita i skolan istället för att ta vara på den möjligheten som vi får i Sverige med gratis skola. Tänk om ni hade fått betala för hela barnets skolgång? Som det är i många länder. Skulle man råka bli gravid då och hoppa av ett gymnasie som man fått gratis? JAg tycker folk i Sverige inte tar vara på de möjliheter vi har som sagt. Det var en fråga här om staten skulle bekosta försök att bli gravida för barnlösa. Ja, som sagt, det tycker jag, så många försök som det behövs, för vi har för f*n varit med och bekostat alla andras barns förskola och BVC och grundskola.

• Svar på tråden Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn
  • Grazzy
    Kattdamen skrev 2011-11-01 10:13:23 följande:
    Jag beklagar sorgen.
    Ja du är jätte duktig förälder säkert själv för du har jobb, en medalj till dig Kattdamen!
  • Kattdamen
    Grazzy skrev 2011-11-01 15:40:58 följande:
    Ja du är jätte duktig förälder säkert själv för du har jobb, en medalj till dig Kattdamen!
    Vad menar du? Läste du ens inlägget? Det stod ängel, död.
  • IntheSky

Vad lågt att skriva en sån här tråd...

• Linda01

Man borde inte bli nedtryckt av elaka komentarer oavsätt om man är ung och får barn eller om man är 40 och får första barnet. Unga föräldrar börjar ju jobba så småningom när de har möjlighet. Din skatt går inte precis till oss ungaföräldrar bara, de går till hela samhället så varför ska du trycka ner oss. När du går i pension i framtiden kommer ungaföräldrar jobba och betala skatt åt samhället och det har jag absolut inget emot, så det jämnar ut sig i slut ändan. Har man nått dåligt att säga så kan man lika gärna inte säga något alls!

• mammatilljames
    Linda01 skrev 2011-11-03 16:00:52 följande:
     Man borde inte bli nedtryckt av elaka komentarer oavsätt om man är ung och får barn eller om man är 40 och får första barnet. Unga föräldrar börjar ju jobba så småningom när de har möjlighet. Din skatt går inte precis till oss ungaföräldrar bara, de går till hela samhället så varför ska du trycka ner oss. När du går i pension i framtiden kommer ungaföräldrar jobba och betala skatt åt samhället och det har jag absolut inget emot, så det jämnar ut sig i slut ändan. Har man nått dåligt att säga så kan man lika gärna inte säga något alls!
    helt riktigt! Allt du säger stämmer.
    Skatten går ju knappast bara till "oss" unga mammor, det går till resten av samhället också. Alla arbetslösa, sjukskrivna,  ja alla. Det går även till sjukvård för ditt/dina kommande barn (Om du ska skaffa, eller får barn) TS.
    Dina barn, om du hade några så skulle dom också "utnyttja" skattepengarna. För de flesta skatteåengar lär ju gå till skola, förskola, sjukvård, mat i skolan osv..  Det är inte till oss unga mammor/pappor. 
    ♥James 110510♥
  • kort kjol

Väntar man med barn får man också ta konsekvenserna av detta.

• kort kjol

Jag betalar hellre för unga föräldrars barn än för gamla kärringars ivf, äggdonationer osv.

• My Girls
    kort kjol skrev 2011-11-03 22:27:29 följande:
    Jag betalar hellre för unga föräldrars barn än för gamla kärringars ivf, äggdonationer osv.
    Jag önskar att unga kunde betala för sig innan, men nej vänta. Det kan de ju inte om de är bidragsberoende. Är inte det också att göra det onödigt tufft för sig själv OCH barnet.

Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children.
  • Wielkip
    My Girls skrev 2011-11-03 23:02:46 följande:
    Jag önskar att unga kunde betala för sig innan, men nej vänta. Det kan de ju inte om de är bidragsberoende. Är inte det också att göra det onödigt tufft för sig själv OCH barnet.

För ALLA unga lever ju på bidrag, det vet väll alla! Obestämd
    Väntar en flicka med BF: 8 mars 2012 Http://Minifohlinis.blogg.se
  • My Girls
    Wielkip skrev 2011-11-06 13:55:02 följande:
    För ALLA unga lever ju på bidrag, det vet väll alla! Obestämd
    Ja och jag menade alla... ber om ursäkt att jag inte var övertydlig. 
    Youth is a wonderful thing. What a crime to waste it on children.
Svar på tråden Vi äldre barnlösa som betalar för unga föräldrars barn