Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

AAeve som sagt imorgon blir bättre..

Idag cyklade vi in til kBh och hämtade ett jättefint cirkus tåg som vi fick av en från danska sjalbarn hennes man guidede os til en lekplats vi inte provat tidigare den var jätte fin vi blev där och käkade lunchlådan.
    Himlen var mörk hela dagen men som tur var klarde vi oss jag har lämnat in regntaket til cyklen til reperation så hade det regnat hade alt blivit vått..

Zirup hon är snart tre, här skiller man vid tre från 6 mån til tre är det vuggestue och från tre til skolstart børnehave.
    Hon säger ofta; mor jeg er bare en lille pige..

Vist är sådana dagar mysigt zirup..

håller på med tvätten och ett långkok sedan åker vi iväg över helgen har lnat våra vänners bil

• Ronjas mamma

Så skönt hun redan lagt blöjan var det inte bara ett litet tag sedan du trodde det var för tidigt?

Min mellersta på snart tre har noll koll ibland är hon jätte duktig men hon kan lika väl kissa ner allt två sekunder efter hon sgt hon inte är kissig eller presis suttit på toalleten.

• Ronjas mamma

Så hände det igen ett långt indläg og tryk vips så är allt borta Grrrrr..

Nå Miloxan du är inte ensam om det men här har jag och en kompis börjat använda varandra som bollplank istället vilket gör det lättare att prata ordentligt med respektive makar efter istället för att man bara är sur arg och trött kan man faktiskt förklara sig lite bättre.
    Som du själv skriver har vi kvinnor en tendens till att klara för mycket och klaga bakefter men då är det ju lite svårt för maken att göra det riktiga, och komma ihåg att be om hjälpen innan man inte orkar mera.

Tilj du får inte sluta hoppas men uch ja det är skit jobbigt när man känner man måste klara det för att den andres tålamod inte räcker till.

Mina knä klyddar i dag och R ska till läkaren med sin tumme vet inte om jag orkar cykla dit 12 km men vet heller inte om jag pallar tre olika bussar med tre barn..
    E har fortfarnde tandvärk så hon hänger på mig dyngnet runt som tur är har jag städat upp klarat tvätten , gjort kvällsmaten kanske hinner jag handla innan vi ska iväg annars får jag göra det på vägen hem saknar att städa upp i köket innan jag kan ge mig av orkar inte komma hem till dne röran.

• Ronjas mamma

Samma här lite konstigt vid tvåan direkt oförskämt vid trean..

Faan missade R's läkar tid igår och kan så först få ny i oktober graaaahhh..

Välkomna glenda og flower..

• Ronjas mamma

Jag var hos läkaren i morse och tog ut den jäkla spiralen, trött på att ha ont i magen nu hela tiden.
    En kompis passade ungarna under tiden, sen gik vi långsamt genom parken och stoppade på lite lekplatser.
    Käkade en burgare till lunch och så tillbaka genom parken eftersom S hade lagt sina sandaler på en av lekplatserna.
    Sen ner och hämta R, på lekplatsen igen och sen upp och käka en isglass nu ser ungarna fil medan jag sitter här.
    Vi har haft as varmt i dag ås jag kokar

Men allt i allt har det varit en bra dag ska snart igång att göra en tortillia till kvällsmaten och koldskål med kammerjunkere som dessert.

• Ronjas mamma

Koldskål är typ en kall sötad tunn fil med ägggula och citron i mmhh låter inte så gott men är faktiskt det kammerjunkere är sockker skorpor
    mh men dte blev inget av den står i kylen ungarna blev för trötta så det får vänta till imogron.

• Ronjas mamma

Woaw zirup så vacker..

Vi har varit på områdets festdag för alla barn i dag så nu slappar ungarna framför tv mannen har åkt till fotboll och jag slappar lite här.

Ja tilj tænk den som hade en köksträdgård

Nej tanken är fortfarnde att vi slutar här jag vill en till men inte på kostnad av vårt äktenskap, men så är tanken nedfrysning som en säkerhet och så snip snip men nu får vi ju se hade oskyddad sex redan i morse och han vet min hållning och jag vet också att skulle jag bli grvaid vill han heller inte att vi tar bort så nu får vi ju se hur många gg han tänkt sig köra så

Men gud redan ett dygn efter har den mensvärks liknande känsla jag haft borta och stort bonus det gjorde inte längre ont vid sex

• Ronjas mamma

mini övervägde det men såg de inte rekomenderar det till barn under 7 år så tänkte vänta lite..

• Ronjas mamma

Zirup vi provade skavfötters här hemma uch inget hit typ ingen sömn ok som nöd lösning ute men inte hemma..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)