Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Och så min favortit ungarna dör inte av att äta några rågmackor istället för lagad mat eller för svenskar knäckebröd.

irup välkommen hem så skoj att ni haft det trevligt, ofta tycker jag mina uppför sig bättre när vi inte är hemma i lägenheten.

• Ronjas mamma

Så var vi ute hela dagen i dag först på en träff förr att göra uppmärksam på att det är internationella amnings veckan, det hölls på biblioteket och var jatte trevligt. Sen cyklade vi till en soopp bassin medan de två små sov så mös jag och stora tjejen
    så cyklade vi hem och fik kvällsmat.

Känns ändå som jag hann med massor både innan vi cyklade ut och efter vi kom hem så på trods av att de har en miljon gränser att prova för tiden så blev dagen ändå bra.

Nåh så gulligt Madde

• Ronjas mamma

MInimillan nja trrimmad kan man visst inte säga att jag är har vist alltid varit mullig Men i god form är jag nog.
    Har en stor lådcykel sån en med låda fram den jag har är en af de största modeller där kan vara 4 barn i men hade jag tänkt mig om hade jag nog valt en med el i..Men jag ELSKAR min cykel.
    Men vi cyklar ofta och mycket mig och tjejerna i dag ska vi cykla in til zoo ska bara igång maken lät os sova lite längre i dag eftersom dte var en jobbig nat.

• Ronjas mamma

Lätt mat är jag inte så bra på är utbildad slagtare och har jobbat många år i kök så det jag tycker är lätt brukar ge andra knoppar
    Idag fick vi pulled pork bara gjort på oks kött istället men jag älskar mat som kan göras i ungen gärna länge på lågtemperatur så ska jag inte hålla öga så hårt och det passar sig själv..

Jose när mina var så små använde jag nästan alltid bärsjalen till lilla så kunde jag amma utan att det störde stora och vi kunde göra en del ändå.
    Men det är ju så att i den ålder är det enklast att bara hitta på aktiviteter som passar den stora så hänger lillan liksom bara med

Jag lägger et link på cykelen vi har non internet foto regel med barnen

www.johnny-loco.com/dk/index.php&flypage=shop.flypage&product_id=266&category_id=11&manufacturer_id=0&option=com_virtuemart&Itemid=57

Puha det lev en lång dag hann tvätta ett par maskiner efter att vi först kom hem kl 5 men nu sover barnen tvätten är upphängd men all disk står på bordet det får vi ta imorgon orkade inte mer i dag.

• Ronjas mamma

Välkommen hem skoj att ni haft det skönt.
    Och vad skoj att det ändå lykkades bli två kycklingar.

• Ronjas mamma

Jag köpte busskort den gången så jag kunde gå andra ställen än här hemma hade inte cykelen den gången.

Mini tak älskar min cykel det tog tre år att överbevisa maken om att det var en bra ide men nu säger han själv att om den blev stulen ville han gå ut och köpa en ny till mig med en gång..

• Ronjas mamma

Tilj finns det något bättre än att äta choklad efter en lååång dag när barnen och maken somnat

Aanja jag har inte provat kärra baktil men en kompis til mig lånade cyklen igår och både hon och barn var övernevista om att den var bäst
    Alltså man kan ju konversera med barnen när de sitter precis framför en och man ser vad som händer i lådan.

Men den är ju tyngre så jätte långa turer blir det ju inte, men det kan man ju om man får en med el i men de är super dyra.
    Vi brukar hålla oss på maks 15-20 km hemmifrån så det inte blir för segt att cykla hem, en dag tog det 3 timmar då minsta bara grät och grät så jag fik stoppa hela tiden..

• Ronjas mamma

Cocos jag har en gammal dag mamme vagn men när det var som mest snö funkade inte det så då åkte de upp i enkel liggvagnen och så hade jag lillan på magen under jackan i bärsjal  så fick de sitta ihop i år får äldsta nog bara gilla läget och gå

• Ronjas mamma

Tilj har alltid cyklat mycket och lång,t tyvärr har jag slitit mycket på min kropp att det gör ont i mina knä och ben på kvällarna.
    Jag älskar den friheten cykelen ger så där ska mycket till innan jag inte cyklar runt med barnen.

Hoppas allt går bra med magen det är ju hårt i början när man är så där dö trött hoppas du snart är över det stadie.

• Ronjas mamma

Skoj att vi är så nördiga nästan allihopa vi brukar plocka svamp med en killkompis men i år har vi bestämt att maken och han gör det ensamna annars blir det nog inte så mycket med tre barn..
    Sen brukar vi plocka plommon äpplen och björnbär utanför farmor och farfars hus där är en stor äng

Tyvärr så är det ju ofta så att när man är ung tror man man kan allt och tyvärr så har jag anlag för reumatism men det viste och tänkte man ju inte på när man var 19 och jobbade med alla slagtar killarna har alltid själv villat och kunnat det kan jag så märka i dag

Zirup välkommen hem och så skönt att du skämmer bort dig själv lite också.

Jag skämde bort oss allaihopa med att få köpt in nya matlådor til oss alla några i rostfrittstål jättefina och hoppas så att det stämmer att det är matlådan för livet eller i varje fall för många år fram over eftersom vi ju alla ska ha mat låda med varje dag.

Sofia börjar förskolan d 1 september jag tycker det är jättejobbigt vill inte alls tycker hon är för liten men som tur är tror jag bara det är jag som tycker det och inte henne..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)