Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Välkomna til resten av er nya tycker här poppar in många helt plötsligt

Vi har varit i tivoli idag det var jätte mysigt och jätteskönt efter att S började gråta med en gg när hon såg mig vid hämtning på dagis idag.

Har bakat lakrids maränger vilket är farligt eftersom jag bara slutar med att äta alla själv har äntligen kommit i samma jeans som jag hade innan vi fick barnen så ska jag ju inte k¨ka upp mig igen.

• Ronjas mamma

Vår äldsta har vi precis vänt om hon blev fyra i juni.

Lakridsmaränger
    skyll dig själv
    1æg vita
    50 g socker
    lakridspulver efter smak ( altså rå lakris den svarta engelska)
    kør det i en food processer jag har en kitchen aid det tar ca 7-10 minutter efter hur många ägg jag använt( igår gjorde jag på 4 äggvitor)
    så spritsar jag mså mini toppar så tarv de bara typ 10-15b minuter på 100 grader konventionel värme.

âr det så nu jag ska avslöja att där inte finns fler hemma??

Jag brukar försköka köra tvätt måndag och maks tisdag så har jag häng tvätt måndag til maks ondag kväll meen det passar så inte alltid.. Sen bytar jag inte kläder på ungarna så ofta de har mycket ull kläder så de vädras en del i stället.

• Ronjas mamma

Mh S har gått från att älska att börja dagis till att hata det i dag tog det en time att komma ner och lämna och vi har typ fem minutters väg dit. Det börjar när vi ska ha kläder på jag jer dem på hon tar dem av, vi går ner för trappan när jag inte håller öga går hon upp igen.
    Väl nere i dagis vill hon kramas gråter och vill inte ha att jag går fy det känns hemskt..

• Ronjas mamma

Har gått lite bättre med lämning i dag hjälpte nog också att vi alla gick ut ur dörren samtidigt så manden kunde hjälpa oss ner och grannen kom ut samtidigt så där var någon att prata med.

Jag har hunnit städa upp lite på balkongen så nu ska jag ner och fylla cykelen med allt det som ska slängas ut så vi kan cykla ner med det när lill tjejen vaknar.

• Ronjas mamma

Så gik det apa igen i morse hon ville ingenting inte bli tröstad inget stod och grät i dörren när jag gik och ville med hem

• Ronjas mamma

Tyvärr så är det hun själv som vägrar,hon slår för att slippa att bli holt om men när jag har gått får de lov att trösta och när jag ringer ner så leker hon fint.
    Men när jag så kommer och hämtar börjar hon gråta med en gång igen.
    Men jag undrar om vi skulle ha väntat lite på att få iväg henne kanske är hon bara inte redo än..
    eller så har hon bara svårare ved det ä stora tjejen hade.

• Ronjas mamma

Välkommen till Linnea.

Här håller vi hemma dag jag och E blev väkt kl 2 har varit vaken sedan så jag är lite mör.
    S slängde cykelen när hon såg dagis tog av sig jackan och började gå/springa hemåt så i dag kom jag till dagis med en som skrek under armen och inte ville vinka inte tröstas
    men när jag ringde en halv timme efter satt hon fint och lekte ihop med storasyster på hennes avdelning.

Uch så jobbigt att ha sådana starter på dagen

• Ronjas mamma

Tilj precis som här då mina kallar det hoppepyttar

Babydoll tänk på att hur hemskt den än är att lämna och hur ledsnapojkarna än råkar bli går där sällan fem minutter innan de är igång och leker.
    Jag ringer ner en halv time efter jag lämnat min mellan tjej varje dag för tillfälligt eftersom vi har ett helvete om morgonen och hon absolut inte vil lämnas, inte en gång har hon fotfarnde varit ledsen och när jag kommer för att hämta kan jag se hur hon leker och myser fram till hon ser mig så gråter hon igen.
    Men storasyster brukar stå och klappa henne på huvudet när jag går och säger du ska inte vara ledssen mamma hämtar oss efter vilan

• Ronjas mamma

Ja grattis tilj hoppas det var mysigt att vara ute och äta själv mhh det hade jag tyckt vara skönt.

Min kusin var här söndags hon är nog den första jag sett som är familj som jag med en gång kände att henne hade jag vågat lämna alla tre hos tyvärr så bor hon allt för långt bort.

• Ronjas mamma

Grattis hoppas han så är snäll vid dockor

Peppar peppar haft tre dagar med ok lämning om morgonen, nå nu ska jga ner och hämta

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)