Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Grattis och va¨lkomna till er som är nya.

Zirup så fina flickor och så fina klänningarna blev.
    Tänk på att han inte har flickorna lika mycket som du och därför inte är lika van så för honom är det nog lite hårdare än för dig.

Men här är det också nej från mannen till en till men han vet att jag imorgon ringer och bställer tid till att ta ut spiralen utan att vi har någon annan löosning på g och så säger han hela tidne att om där skulle komma en hoppas tar vi den med men han vill inte ha vi försöker få fler.
    Men spiral ska ut för jag mår alment dåligt av den och får ont av den så det går inte mer nu har jag kämpat i över ett halv år.

• Ronjas mamma

Oj glömde vad skönt att din pappa ringde och bad om ursäkt och skönt att han bryr sig så.

• Ronjas mamma

Hold da op så m¨nga nya som kommit in på en kväll
    Nå men välkomna allihopa

Maye vi har ju tre men tror tyvärr att det jobbigaste kom när minsta liksom inte var baby mer utan faktiskt började krypa runt och inte sova 20 timmar i dygnet (har aldrig haft barn som sov så mycket så det är väl inte helt sant)
    Men det handlar väl också om hur man gör det har man barnen på dagis eller inte mm nu har vi haft alla tre hemma till äldsta blev tre och ett halvt och planen är att mellan tjejen börjar förskolan nu vid 3 års ålder.
    Så här var trean inget som bara hängde med men jag älskar alla mina tre och njuter att gå hemma med dem men det är också hårt som attans.
    Ingen barnvagter överhuvud taget eftersom vi bor långt från alla på när min svärfamilj som jag inte litar på att passa barnen, och det är svårt att avsätta tre små till några vänner eftersom de ju också har sina barn..
    Men tror jag har det ok med känns som jag gjort mitt festande så om jag bara kan få gå ut och fika lite med kompisarna ibland känns det ok.

Resan gik föresten bra lite stökigt och busigt på hemresan men annars var de jätte duktiga.
    Vi hade fint väder hela tiden vilket var jätte skönt eftersom min syster och hennes man har ett väldigt ordningsamt hem som kan vara svårt med tre småm barn.
    Men jag njöt om end det var hårt att vara iväg ensam med alla tre men så skoj att se dem leka och ha roligt med kusinerna och gå i "skogen", bada i havet jag upptäckte snabbt vilka storstads ungar jag har men så fina

• Ronjas mamma

Babydoll som vi skrivit tidigare vi är rätt trötta på din reklam för din blogg inte som om vi har kunnat missa det precis..
    Men trevligt om du orkar delta lite här nu och inte bara göre reklam....

• Ronjas mamma

Aanja det vänder snart tänk på att stora är så liten fortarande.
    Har du provat bärsjal? då kan du ha lilla på ryggen och det brukar kunna avlasta en hel del.

Min minsta har haft ont i tänderna i vad som känns som en evighet.

Eftersom tråden varit väldigt länge förstår jag att nya inte sett eller läst allt, men vi har många gånger bjudit BD välkommen i tråden men tidigare har hon endast visat interesse för att göra reklam för sin blogg inte för att som resten av oss skriva och hjälpas åt i vardagen med barn tätt.
    Jag och flera har nog lite tröttnat på att bjuda välkommen men som jag också skrev att om hon gärna vill vara här inne så är hon välkommen.
    Vi är ju många som delat våran vardag i svåra och glada stunder ett bra tag och gläds över att vi har hittat en så bra tråd.

Weeding tyvärr så är det nog lite kulturskillnad och en svärmor som ignorerar allt vi säger som blivit till att vi inte vill ha passat dem där.

• Ronjas mamma

LNE hur går det med den lilla killen har han fått det bättre och har ni fått fler svar på testerna?

Tilj saknar dig, är alt ok. Gläder os til att höra om de nya kycklingarna.

Idag regnar det här men vi ska försöka komma in till en koncert i eftermiddag inne i KBH.

• Ronjas mamma

Minimillan så känner jag också ibland om det känns tuft så kommer man liksom inte igång.

nå men ska hitta en aktivitet til idag planen låg på andra sidan Kbh och det orkar jag nok inte med tre barn i cyklen eftersom jag blivit mega førkyld.

Miloxan om du tycker du ändrat humør mycket kan det ju vara så att du fått en förlosnings deperation altså tänker med allt det som händer omkring dig kanske det inte ville vara så konstigt.
    Var strikt och skriv listor det er så jag får min vardag til att gå upp.
    Jag har matlista, to do lista, aktivitets lista förmiddag alternativ förmiddags lista och en eftermiddagslista och sist men inte minst en aftale lista så jag inte glömmer läkar besöke mm. Köpte en familje kalender med istället för namn så är det mina listor som står där.

• Ronjas mamma

Aanja ja det hade varit mysigt jag ser en del men tyvärr så börjar de flestas barn bli stora så de har mer och mer börjat i förskolan nu..

Jag jag har två aktiviteter om förmiddagen som jag väljer mellan som regel är det en ute och en inne så välger jag efter humør,
    eftermiddagen brukar vara sånt som kan göras inne hemma eller nära hemma så vi inte kommer för sent hem.
    Det kan vara lekplatsen, måla, teckna, göra smykke, bygga koja, baka ,modellera(hemmagjord, aldrig køpt den sitter fast i allt)
    Brukar bunkra upp av olika nips och pynte ting när panduro har 70 procent rea..
    Det är inte alltid vi fölger den men känns bra att veta vad vi ska om ungarna är jobbiga.

Jag ordnar den varje söndag kväll eller om jag får en stund om dagen. Vi har några olika hemsidor var man kan se hvad som händer runt omkring i byen och annars brukar jag kolla om bibliotekerna har några arrangemang.

Matlistan kan ändra sig lite i loppet av veckan men också mest en bas om jag får tag i några billiga varor när jag handlar kan jag som regel ändra den men också här är det bra som att imorgon vet jag att jag ska sätta över till ett bröd om morgonen och i dag ska jag baka färdigt rågbrödet.
    Men ja millan hade samma problem de gg jag varit gravid.

• Ronjas mamma

Så lät jag så klok och nu blev det en hemma dag i dag då äldsta först vaknade kl 9.20 efter en jobbig natt, så vi har gjort pankakor med havregyn och fullkornsvetemjöl de blev jättegoda, byggt kojor och lego nu vill mellersta ha en sen middagsvila så i dag blir det hela lite konstigt och fel

• Ronjas mamma

Helt enig med dig weeding.

men gud sikken jobbig dag i dag blev de stora ha bara hitat på hyss det sista var att de ritade på dator skärmen då r¨k de i säng tror de sover nu.. Lilla vägrar sova och pappan är och ser fotboll..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)