Inlägg från: Ronjas mamma |Visa alla inlägg
  • Ronjas mamma

Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)

Ok ja jag har inte ens körkort..

Skönt att din bror fik det bra av påsen tyvärr så har det inte hjälpt min bror han får cellgift just nu men det hjälper inte rigtigt han har 1 meter infekterad tarm och en tvistelgång som måste opereras men inte kan medan han har så mycket infektion, innan det var han på penicillin i ett halv år har ingen anning om hur många gg efter handen som de har operarat på honom.

• Ronjas mamma

Ja de siger det är en sjukdom som går i familjer men peppar peppar så har jag bara det man kallar nervös tarm dvs när jag blir stressad så har magen det inte så bra men tror det hänger ihop med att jag också äter dåligt när jag sover lite/ är stressad.

nu ska vi ut och leka ha en bra dag allihopa.

Kram

• Ronjas mamma

HJälp har precis beställt tåg billjetter till mig och barnen åker upp till syrran i nästa vecka hoppas det går bra. det tar ju ett tag till Trosa från Kbh.
    Hm fick tryckt på något så texten ändrade sig..
    Har haft en lång dag så nu vill jag i säng men ja en bra bärsele eller sjal och en ekstra spjälsäng är bra att ha.

• Ronjas mamma

Åh Mariechen det går snart över vet det är hårt men kom ihåg dett är det för er båda han som inte blir förstådd och vill och önskar mera än han kan och du som bara gärna vill vara en bra mamma.
    Ge honom en ekstra kram när ni kommit hem.

Och jo det är ok att bli sur på mannen över att ifrågasätta dig men kanske hade han svårt att tro att folk kan vara så dumma.
    (jag fik frågan en gång medan min mellersta skreg och förskökte klättra ut ur vagnen övertrött om det inte ville hjälpa om jag bara vaggade vagnen)
    Ibalnd är det svårt att tro folk svarar så dumt det med tröjan kanske var för att försöka muntra upp dig.

Men bara lugn vi har det heller inte alltid på topp i förmiddags skrek jag som bara denpå mina äldsta, som nu leker i babybadkaret som tur är de så höghjuda att jag inte behöver oroa mig hör dem hela tiden.

I för går hällde jag makens öl ut i vasken medan han hälde min cola ut och sedan gik vi i säng utan att prata Nu har vi blivit vänner igen men just då tyckte jag han var en stor idiot.

• Ronjas mamma

Marichne jag sitter och gråter här vid dator för jag känner så väl igen att känna sig otillräckli.g
    Detta sista halva år har varit hemskt jag har kämpat varje morgon med att komma igång men som tur är kan jag ka¨nna det vända och vi kommer ut de flesta dagar( igår var tillbaka i att inte hinna ut men idag raknar jag starkt med at komma ut.

Jag har fått en ny bärsjal så just nu sover minsta på ryggen av mig så nu hade jag tänkt packa ihop och få solkräm på de stora
    så får jag komma i duchen när hon vaknar.

• Ronjas mamma

Zirup jag tror bara vi har haft tur att hitta varandra i en förnuftig och ärlig tråd ha en bra dag

• Ronjas mamma

Tilj ska dom de? kan du inte bara skicka ut dem i tr¨dgårdslandet?

Imorse skrek Sofia hela vägen till vår läkare halv vägs dit ställde jag cykelen och sa nu går jag,dvs där var papp afall vid sidan av och jag hade två stora kartonger i handen som skulle slängas;
    Det roliga var att där var en äldre man som stannade upp och gik tillbaka och glode tror han trodde jag menade det som om jag skulle gå från mina barn..

Men jag har ofta drømt om att ställa ut dem på balkongen och stänga dörren.

Efter den hemska starten fick vi en jätte skoj dag med tåg resa in til centrum käkade glass och gick i mathallarna och kollade på döda kycklingar och fisk sen åkte vi hem igen och ungarna somnade i cyklen på vägen hem från stationen.

• Ronjas mamma

Ja madde har läst en hel del om tarm sjukdomar och kost och nästan alla kan berätta att kosten hjälper.

Vi brukar säga vi sälger till först bjudande

Min mamma lovar alltid att hjälpa sen blir det aldrig till något sist jag frågade om hon inte kunde ta ungarna på lekplatsen så jag kunde sova sa hon att det kunde jag göra om 5 år...

• Ronjas mamma

Tilj ja du är för snäll för att skriva det vi alla tänker..

Ni kommer klara det fint för att ni vill och för att ni övervägt om ni vill ha och kan och orkar ett till så ännu en gg GRATTIS

Det roliga med min mamma är att hon är jätte snäll och själv tror att hon hjälper jätte mycket men hon hjälper ca noll för hon sätter INGA gränser för barnene så de är 20 gg värre när hon är här  men ja de älskar sin mormor ingen tveckan.
    Men hjälp det får man inte mycket av men sån är det nog när man väljer att få tre så tätt.
    Mina svärfäräldrar började prata om att de vill ta ett barn i taget med på semmester när de blir 7 uch jag fick helt ont i magen ingen aning hur min stora tjej är till den tiden men nu skulle jag inte ens låta henne sova en natt borta, utan sin lillasyster eftersom hon är väldigt  sensitiv och lätt får för mycket och hon söker trygghet i mig eller sin syster så såg jag nog helst att de till den tid tar två med men nu får vi ju se mycket kan hända på 3 år.

Jag hade ensam dag med en kompis och våra minsta igår det var så mysigt.

• Ronjas mamma

Jo zirup det är sant men tyvärr så reagerar min stora så kraftigt om hun blir lämnad bort från oss alla( hon klarar förskolan men det är precis som om det är något annat)

Men kanske skulle prova det bara att jag tog stora tjejen med men n´tyvärr så ammar jag fortfarnde så mycket så då skulle jag ändå ha 2 barn med..

Svar på tråden Vi med barn tätt - här kan vi stötta varann! :)