• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • alexander2011
    Skrutt 83 skrev 2011-10-27 11:26:50 följande:
    tveksamt, men kaaaanske en svvvvvaaaag skugga. Håller tummarna! Hur många dagar efter äl är du?

jag vet inte :( har lixom noll koll alls på när jag ska ha den eller om den har varit, hade äl typ slutet av sep/början av okt sen hade jag första mensen efter förlossningen den 10:e och nu detta..tog testet mest för skojs skull.
  • Whoeix

Har läst denna tråden ett tag, och nu har jag blivit smittad av er ^__^
    Hade ÄL den 19/10, med starkt streck på ÄL test och ÄL smärta. (speciellt i vänstra äggstocken,huu) Tre dagar efter det började mina tuttar ömma, vilket de brukar göra. Skillnaden nu var att de även svullnade! Det har de aldrig gjort förr!
    De var svullna och ömma fram tills igår, idag är de fortfarande ömma men inte lika svullna längre.
    Molvärk har jag haft sen ÄL, men det har jag alltid. Går med molvärk tre veckor i månaden nästan ;)

Men eftersom jag är så nyfiken av mig, och jag VET att det är sjukt tidigt att testa, gör det mest ifall ifall ;)
    Så testade jag idag med morgonurin.
    Och jag tror jag har blivit knäpp, eller så är det för att mina ögon vet vad de skall leta efter och därför tror att de ser något på dessa testen, som rimligtvis borde vara negativa.
    Så jag behöver era ögon!

Som sagt, jag vet att de borde vara, och med största sannolikhet är, negativa. 
    Men mina ögon blir så knäppa när jag vet vad jag vill se antar jag ^__^ 
    MA V.9 februari 2011 <3
  • Choccolat
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-27 11:20:57 följande:
    Fast det är ju "bara! 30% chans att bli gravid på naturlig väg så varför skulle det öka så extremt med ivf, det är ju inte riktigt logiskt.. men men...

PS jag har inte bara kollat på internet (där jag kollat 6 oberoende källor) utan frågat 3 läkare, en på Sahlgrenska, en på ivf-klinikeni Falun och en i Danmark. Men då har 9 källor fel då antar jag när de säger att chanserna ligger på ca 25% vid första IVF-försöket men det kan diffa lite nedåt och lite uppåt pga ålder och faktor... men jag ger mig.. ni har rätt jag och mina källor har fel.. och helt plötsligt så ökar mina chanser radikalt att bli gravid
    Jag har frågat min läkare varför det är så mycket större chans med IVF än på naturlig väg. Svaret jag fick var att man preparerat kvinnan med rätt hormon, slemhinnan i livmodern är manipulerat att vara så mottaglig som möjligt och dessutom är det GARANTERAT att ägget är befruktat.

Vad som stämmer vet jag inte men det är svaret jag fick!
  • Skrutt 83

Tim Rasmus: Eftersom testen inte ens visat tendes till skuggor har jag inte kunnat erbjuda er något analysera. STORT grattis till ditt nya plus!

Fru Höst: Spökpluset på begäran ;):
    Liggande syntes det tydligt (UTAN ökad kontrast)

MED ökad kontrast:

Upprätt syntes det inte lika bra.. UTAN ökad kontrast:

MED ökad kontrast:

Men testlagret visat typ bara ett vitt streck med ett rosa vid sidan av så detta måste vara spök.. Vet inte varför jag testar cb ens, vill väl ha nåt att analysera efter som det alltid blir något mysko streck =)

• Skrutt 83

Tycker man ser ett svagt rosa men lite långt ut till vänster, syns nedan bättre när man ökat kontrasten men då syns det vita tv om det, så är inget att glädjas åt... =(

Ökade kontrasten:

10 dagar sedan äl idag.. Bara att vänta in mensen..
  • Skrutt 83

alexander2011 skrev 2011-10-27 10:41:33 följande:

behöver låna era ögon lite, tog ett test nu på morgonen, kan man ana en skugga? eller ser jag i syne?
    Tog mig friheten att redigera ditt test lite, visst sjutton finns där ett svagt rosa streck =):

Smyger in ett grattis!!
  • alexander2011
    Skrutt 83 skrev 2011-10-27 11:59:14 följande:
    Tog mig friheten att redigera ditt test lite, visst sjutton finns där ett svagt rosa streck =):

Smyger in ett grattis!!
    tror du :) vågar inte sj hoppas nått än, ser en skugga nu på testet när det är torkat men inte färg :( ska avvakta några dagar o ta ett test till
  • Hoppas 2012

Hej!
    Hoppas det är ok att jag lägger in ett ÄL test som jag önskar ha hjälp med?!
    Vet det är en tråd för graviditetstest men gissade det var ok ändå Glad
    Ge gärna en input på det, är inte så bra på dessa tester. Dessa är från babytime.se, de känsligaste. Ej morgonurin.

• Hoppas 2012
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-27 12:24:33 följande:
    Frun.. de är inte positiva...teststrecket ska vara minst lika starkt som kontrollstrecket och det är det väl inte?
    Ah...ok...Glad
    Tack för hjälp!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester