• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • alexander2011

behöver låna era ögon lite, tog ett test nu på morgonen, kan man ana en skugga? eller ser jag i syne?
  • Lindis1974
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-27 10:10:03 följande:
    jag kollade nyss och chanserna ligger på max 35% vid första försöket men det är skit sak samma...Jag ogillar bara när folk får upp hoppet onödigt högt och på första försöket är det 25-35% enligt www.fertilitetsguiden.nu/therapyOptions/Assis... vilket också är den sida som min läkare rekomenderade för vidare info förutom den som Sahlgrenska själva har...
    Det där varierar väldigt från klinik till klinik. Där jag går ligger säger man 40-45 % chans att bli gravid vid första försöket.
    Sen finns det kliniker som har betydligt sämre siffror. Så snittet överlag kanske blir sämre.
  • BebisVagga
    alexander2011 skrev 2011-10-27 10:41:33 följande:

behöver låna era ögon lite, tog ett test nu på morgonen, kan man ana en skugga? eller ser jag i syne?
    kanske.. jag känner mej osäker...

vänta tills efter helgen o testa igen
  • alexander2011
    BebisVagga skrev 2011-10-27 10:54:20 följande:
    kanske.. jag känner mej osäker...

vänta tills efter helgen o testa igen

men det e sååå långt dit hahah, vet inte vad jag ska tro om dt e nått på g eller vad, helt sjukt...nått väldigt väldigt svagt anar jag mig se
  • Bellatrixx
    Den lilla M skrev 2011-10-27 10:06:43 följande:
    du kan testa redan nu.. fast helst med morgonurin!
    Testade nu men det fanns tyvärr inget spår utav ett positivt utslag.. Så är väll bara att invänta mensen nu då!
    Bättre lycka nästa gång. tack för tipset! :)
  • 7feb

Uppenbarligen är deet olika siffror från olika läkare, jag ogillar när folk säger att det som de läst på internet är det enda Sanna när vi är flera som fått andra bud av våra kliniker.

• slemtorsk i din bralla

Fast det är ju "bara! 30% chans att bli gravid på naturlig väg så varför skulle det öka så extremt med ivf, det är ju inte riktigt logiskt.. men men...

PS jag har inte bara kollat på internet (där jag kollat 6 oberoende källor) utan frågat 3 läkare, en på Sahlgrenska, en på ivf-klinikeni Falun och en i Danmark. Men då har 9 källor fel då antar jag när de säger att chanserna ligger på ca 25% vid första IVF-försöket men det kan diffa lite nedåt och lite uppåt pga ålder och faktor... men jag ger mig.. ni har rätt jag och mina källor har fel.. och helt plötsligt så ökar mina chanser radikalt att bli gravid

• Choccolat
    BebisVagga skrev 2011-10-26 21:31:30 följande:

vad tror ni nu då?

blir mitt 4e svaga plus
    Hmm... solklart streck.. lika fint som teststrecket.. har nog inte sett nåt liknande förut... så sjukt tydliga kanter osv! Varför tvekar du?
  • Skrutt 83
    alexander2011 skrev 2011-10-27 10:41:33 följande:

tveksamt, men kaaaanske en svvvvvaaaag skugga. Håller tummarna! Hur många dagar efter äl är du?
    ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester