• Skrutt 83

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Hej tjejer!

Här är en tråd för alla oss som behöver hjälp att analysera svaga och tvivelaktiga graviditetstest samt för oss som tycker om att analysera andras! En tråd som kan hjälpa till med ett par extra ögon när man behöver det som mest, för barnlängtan och ett antal försök i bagaget kan ju göra att man ser streck som inte ens finns för att man så gärna vill att det ska vara där!

Så släng in bilder på era test så hjälps vi åt att analysera och hoppas!

ÄNTLIGEN är älskade lilla Melvin här!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-01-26 10:03
    Här är en länk till BIM-listan:
    www.familjeliv.se/Forum-1-5/m63199969.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-05-08 09:21
    Länk till "plustråden":

www.familjeliv.se/Forum-2-14/m64471095.html
  • Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
  • lillabambi

har testat med äl test, (apotekets egna) 25 var det nästan lika starkt som kontrollstrecket och 26 (igår) så var det lika starkt MEN bara halva strecket delen till vänster är super starkt men halva strecket är svagt och idag så syns knappt nå streck ska jag tolka den 26 som positivt utslag?

• MissMollis
    lillabambi skrev 2011-10-27 12:31:45 följande:
    har testat med äl test, (apotekets egna) 25 var det nästan lika starkt som kontrollstrecket och 26 (igår) så var det lika starkt MEN bara halva strecket delen till vänster är super starkt men halva strecket är svagt och idag så syns knappt nå streck ska jag tolka den 26 som positivt utslag?

Om jag förstod rätt har du ett brett streck men bara vänstra kanten starkt färgat? Tror de brukar bli så o ser likadant ut ovan på Fr 2011´s bilder om det nu var så du mena?!

Jag hade nog i så fall tolkat ditt streck som pos utslag den 25 utifrån att det var mindre färg dagen efter. Man får nog lära sig själv hur det funkar för just en själv genom att testa över fler dar, då du ser när det är på topp o när det sedan sjunker. Har förstått att hormonpeaken kan vara lite olika oxå, vissa går det väldigt fort för (så de knappt hinner få med utslaget på stickan) o själv har jag fått starkt utslag 2 kvällar i rad. Jag har kört ältest 2 mån o nu på andra gången fattade jag hur det verkar funka för mig.. Men först var jag helt förvirrad.. Får se om ngn annan har mer input som kört dessa längre.

Lycka till nu o myssss på med mannen :P
  • Skrutt 83
    Skrutt 83 skrev 2011-10-27 11:47:06 följande:
    Tycker man ser ett svagt rosa men lite långt ut till vänster, syns nedan bättre när man ökat kontrasten men då syns det vita tv om det, så är inget att glädjas åt... =(

Ökade kontrasten:

10 dagar sedan äl idag.. Bara att vänta in mensen..
    Jag är lite virrig.. Menade att när man ökade kontrasten syns ett  ganska tydligt rosa men lite smalt streck, men TILL HÖGER om det är ett vitt, så antar att det är där strecket ska vara.. Så irriterande bara att detta rosa dyker upp inom tiden å allt å syns ett streck under hela giltiga tiden men så är det bara spök.. 
  • Lillasyrran01

Testade imorse igen efter mitt super ljusa steck igår..
    idag va det neg, men har ju inte bim förän på måndag så lever på hoppet ett tag till även om det va ett spökstreck igår :)
    Håller tummarna för alla andra nu och hoppas att ni får era plus!!!   

• Stella 78
    Skrutt 83 skrev 2011-10-27 13:06:04 följande:
    Jag är lite virrig.. Menade att när man ökade kontrasten syns ett  ganska tydligt rosa men lite smalt streck, men TILL HÖGER om det är ett vitt, så antar att det är där strecket ska vara.. Så irriterande bara att detta rosa dyker upp inom tiden å allt å syns ett streck under hela giltiga tiden men så är det bara spök.. 
    Sådär har jag också fått på tester denna månad. Tyvärr verkar det bara vara färgrester som liksom fastnar i kanten där strecket eg. ska vara. Är ett stort fan av testlagrets tester och tycker de funkar bäst men faktsikt aldrig fått det där ljusrosa strecket förut. eller så har jag bara börjat överanalysera mina test denna månad
  • Lindis1974
    slemtorsk i din bralla skrev 2011-10-27 11:20:57 följande:
    Fast det är ju "bara! 30% chans att bli gravid på naturlig väg så varför skulle det öka så extremt med ivf, det är ju inte riktigt logiskt.. men men...

PS jag har inte bara kollat på internet (där jag kollat 6 oberoende källor) utan frågat 3 läkare, en på Sahlgrenska, en på ivf-klinikeni Falun och en i Danmark. Men då har 9 källor fel då antar jag när de säger att chanserna ligger på ca 25% vid första IVF-försöket men det kan diffa lite nedåt och lite uppåt pga ålder och faktor... men jag ger mig.. ni har rätt jag och mina källor har fel.. och helt plötsligt så ökar mina chanser radikalt att bli gravid
    Det är inget konstigt att chanserna ökar vid IVF. Man får ju vid tilfället in en befrukat ägg i kroppen , det skapar en enorm fördel. kroppen är även förberedd med hormoner för att skapa en tjock slemhinna som ägget vill fästa i. Det är även inte helt ovanligt att en ägglossning hoppar över vid en vanligt försök och den risken finns ju inte vid ett stimulerat IVF försök.

nedan ser du hur stor chans det är att bli gravid på vanligt sätt om man träffar ägglossning
    - 15 år, 40%
    - 20 år, 40%
    - 25 år, 30%
    - 30 år, 25%
    - 35 år, 20%
    - 38 år, 10%
    - 40 år, 5%
    - 43 år, 1%
  • MissMollis

Skrutt ja det var lite svårt o se, men på stickan verkar det vara ett vitt streck med rosa bakgrund. Fast på de cb du la upp är det ju ett väääldigt svagt men dock brett streck så jag hoppas det verkligen är en liten vinkning från ett pyre o inga spökerier.

Blir spännande o se hur dina test blir dagarna framöver nu Glad

• lilaemma

Bebisvagga: Kom det inom tiden den här gången? Efter tiden betyder det inget... tyvärr (har haft svaga plus efter tiden i flera månader nu.. det är skitjobbigt...)

• Skrutt 83
    Stella 78 skrev 2011-10-27 13:08:41 följande:
    Sådär har jag också fått på tester denna månad. Tyvärr verkar det bara vara färgrester som liksom fastnar i kanten där strecket eg. ska vara. Är ett stort fan av testlagrets tester och tycker de funkar bäst men faktsikt aldrig fått det där ljusrosa strecket förut. eller så har jag bara börjat överanalysera mina test denna månad
    MM tycker de haft lite problem på sista tiden.. Funderar på billiga tester nästa månad.. Tråkigt att det inte blev ngt för er denna månad, hoppas ni får ett fint + nästa månad.
    MissMollis skrev 2011-10-27 13:13:47 följande:
    Skrutt ja det var lite svårt o se, men på stickan verkar det vara ett vitt streck med rosa bakgrund. Fast på de cb du la upp är det ju ett väääldigt svagt men dock brett streck så jag hoppas det verkligen är en liten vinkning från ett pyre o inga spökerier.

Blir spännande o se hur dina test blir dagarna framöver nu Glad
    Tack snälla du! Ja cb vågar jag ju inte lita på, syntes bra när det låg ner men inte lika bra när det var upprätt.. Säkert bara spök. Inget hopp kvar men hoppas ju såklart blir överraskad!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester