• Whoeix

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Har läst denna tråden ett tag, och nu har jag blivit smittad av er ^__^
    Hade ÄL den 19/10, med starkt streck på ÄL test och ÄL smärta. (speciellt i vänstra äggstocken,huu) Tre dagar efter det började mina tuttar ömma, vilket de brukar göra. Skillnaden nu var att de även svullnade! Det har de aldrig gjort förr!
    De var svullna och ömma fram tills igår, idag är de fortfarande ömma men inte lika svullna längre.
    Molvärk har jag haft sen ÄL, men det har jag alltid. Går med molvärk tre veckor i månaden nästan ;)

Men eftersom jag är så nyfiken av mig, och jag VET att det är sjukt tidigt att testa, gör det mest ifall ifall ;)
    Så testade jag idag med morgonurin.
    Och jag tror jag har blivit knäpp, eller så är det för att mina ögon vet vad de skall leta efter och därför tror att de ser något på dessa testen, som rimligtvis borde vara negativa.
    Så jag behöver era ögon!

Som sagt, jag vet att de borde vara, och med största sannolikhet är, negativa. 
    Men mina ögon blir så knäppa när jag vet vad jag vill se antar jag ^__^ 
    MA V.9 februari 2011 <3
  • Whoeix

Nikas: jag vill inte vara elak eller på något sätt verka okänslig nu.
    Du skriver om blödningar utan smärta, samt att du sett hjärtat ticka på VUL?
    Jag ser även att många skriver att det då inte är nååågon fara alls?
    Det KAN det visst vara.
    Jag hade blödningar utan smärta, BM som sa till mig att det KAN vara normalt, avvakta i en vecka. (hade tre dagar innan sett hjärta picka på VUL) en och halv vecka senare fick jag tid för nytt VUL, och då konstaterades MA.
    Jag vill bara påvisa att det inte alltid är "normalt" , och jag tycker att om du är orolig så sök upp läkare så de får titta efter. Man mår inte bra över att gå med oro, speciellt inte om man är gravid.
    Jag håller alla tummar för dig, och hoppas allt är som det skall!
    Och enligt min och vänner erfarenhet, så känner man oftast innerst inne om något är rätt eller fel. :)

• Whoeix

Hej!

Skrivit här en eller två gånger förr, men följer tråden med spänning :)

Jag tog ett test idag, på BIM-3, och tror att det är positivt.
    Men utan alla de där symptomen jag hade senaste graviditeten (slutade i MA V.9) så tvivlar jag ändå lite.
    Hur annorlunda kan en graviditet vara jämfört med en tidigare?

Nu har jag lite ont i brösten, och liiiiite mensvärk.
    Förra hade jag JÄTTE ont i tuttarna och molverk från helvetet.

Här är dagens test, BIM -3 som sagt:

Vad tror ni?
    MA V.9 februari 2011
  • Whoeix

Kan tillägga att kortet är taget ca en timma efter testet är taget, så testet på bilden är torrt.
    Strecket kom upp inom tiden, nästan direkt. 

MA V.9 februari 2011
  • Whoeix

Oj jösses, tror ni verkligen det?
    Jag har så svårt att tro på det, tror nästan att stickan luras med mig.
    Har ju inte alls samma känningar som tidigare grav.
    Känner knappt något alls ju!

Tack för att ni tog er tid att titta!
    Skall ta ett nytt om två dagar (om jag orkar vänta så länge), hoppas på stegring då. 

MA V.9 februari 2011
  • Whoeix

Är detta tillräcklig stegring?

Översta från BIM-3 (helt torrt)
    Understa från idag, BIM-1 eller BIM. (fortfarande lite fuktigt)

Känner mig så ogravid, därför blir jag orolig.

MA V.9 februari 2011
  • Whoeix
    Knasten83 skrev 2012-01-24 12:51:03 följande:
    Whoeix: ser perfekt ut!!!!
    Åh tack för svar!
    Känner mig mensig, ni vet den där känslan precis innan mensen kommer.
    Har ett MA i bagaget, så oroar mig lite för mycket tror jag.
    Hade jag bara känt mig lite gravid så. Men nejdå, pyttelite ömma tuttar, och mensvärk. Precis som innan mens.
    PUH...

Nästan så jag längtar efter lite illamående. ;) 
    MA V.9 februari 2011
  • Whoeix

Tack för alla svar!!
    Jag kan fortfarande inte tro det! Jag som känner mig som vanligt ju!
    Har slut på test, men funderar nästan på att beställa några bara för att se om det blir mer stegring *S*

BIM imorgon, väntar nästan på att mensen skall komma för jag känner ju nästan inget, inte mer än liiiiite ömma bröst och liiite mensvärk ibland.
    Men jag får lita på er, att stegringen var som den skulle. :)

Tänk, skall det kanske gå vägen denna gången? :D

• Whoeix

Ni som ver något ;)

Har haft ett MA, nu gravid i 4+0 (5)
    Vågar jag ha sex? Är bra sugen, men är rädd att något kan gå fel?

• Whoeix

Tog ett test idag, BIM+1 som är lika starkt som det jag tog för två dagar sen.
    Det idag tog jag dock på eftermiddagen, efter en kopp kaffe och vatten.
    Skall jag vara orolig för MF?
    Borde det vara starkare än det jag tog för två dagar sen, trots att detta jag tog idag inte var morgonurin?
    HJÄLP! Oroar mig som fasen nu :/
    Har ju inte haft några direkta grav sympt heller, mer än liiiite ömma bröst och lite molvärk till och från.

Skall ta ett nytt imorgon med morgonurin.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester