• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

mangelica skrev 2021-07-03 15:18:38 följande:

Hallå!!!! Är detta spök?????? Rfsu testa ofta.

Efter 5 minuter:

Efter 2 minuter:

Hjälp snälla, vad tror ni, mitt hjärta bultar så hårt!!!

Jättesvårt att säga säkert när det är så svaga streck mwn något ser man ! Lycka till
  • Cashili33
    jhms skrev 2021-07-08 07:08:25 följande:

Varför blir det såhär? Vanliga graviditetstest, tagna samtidigt med morgonurin. Ser ju att det översta är positivt men varför visar det digitala negativt? Trodde ändå att det skulle känna av det om det andra visade positivt?

Det översta är extremt extremt svagt, nästan så jag själv i alla fall inte haee vågat kalla det positivt än. Vänta några dagar. När är bim?
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-07-09 09:38:40 följande:

Hej på er vill bara dela med mig av en erfarenhet jag fått nu att gravidkollens stickor ger svaga possetiva resultat som är falska , detta beror på att deras testlinje lyser igen så mkt att dem ger ett svagt men fullt synligt streck fast man inte är gravid , testade med enbart vatten idag och fick samma streck som jag fått av urin , så jag var antagligen inte gravid alls kanske inte heller förra månaden så testar ni med gravidkollens stickor så kan ni alltså få resultat som ser possetiva ut fast man ej är gravid bifogar bilder på deras stickor tagna i enbart vatten

Det är lite därför man ska va så försiktig med att gratulera någon med super svaga streck , för många stickor ger spökstreck/ en linje där färgen skulle ha fäst.

Ser massor av sånna streck här i tråden där folk blir gratulerade för att sen ? tro att de får mens?. Lite ledsamt. Bättre ha is i magen och vänta på streck där det inte finns tvekan :)

Ledsen för din skull

Önskar dig lycka till nästa månad !

Finns säkert tips om test som väldigt sällan ger för resultat
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-07-09 13:31:39 följande:

Det va du men det är flera som sett testet irl som tydligt ser strecket och som trott på plus för det är ju ännu tydligare i verkligheten än än på bild samt att det blir ännu otydligare när man laddar upp på familjeliv , jag har testet men flera olika tester och aldrig fått något som liknar ett pluss någonsin när jag inte varit gravid

Även om man ser ?nått? så är det där nått så otroligt svårt att avgöra. Ett streck ska vara fullt synligt oavsett om det är på bild eller ej och man ska ej behöva gissa.

Dessa trådar där man får hjälp är super men de tenderar att överdriva mängden test som visar positivt och den som testat blir besviken för att testet visat fel. Det är nog snarare så att resten har en kemisk svaghet och därför ska man inte behöva tända lampor , zooma, rita pilar där teststräckan är osv

Det är väl också därför man ska testa så nära BIM man kan.

Jag förstår din besvikelse och önskar dig lycka till !
  • Cashili33
    4BarnÅenCocaCola skrev 2021-07-08 14:04:10 följande:

Är väldigt tidig med testningen, äl för ca en vecka sen, men tycker jag anar nåt. Första bilden efter 5 minuter, andra efter 10. Vad tror vi?

Ser tyvärr inget men du tester för tidigt :)
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-07-09 16:41:35 följande:

Absolut fast dessa streck behöver man inte gissa på för dem syns tydligt för ögat och som sagt jag har valt att skriva ut här så fler kan få reda på att man kan få fullt synliga streck utan att vara gravid då slipper dem som jag tro att jag fick en kemisk grav förra månaden och sluppit fundera över om denna månaden blev samma eller utomkveds eller om man har någon sjukdom som gör att man utsöndrar hcg .

Jag är inte egentligen så besviken försöker inte aktivt utan blir det så blir det, men hade jag vetat om detta så hade jag sluppit oroa mig över vad dessa streck betydde

Tackar ödmjukast för din lyckönskning :)

Det jag menar är att typen av streck du visar inte är eller ska kallas positivt:) men men

Lycka till!!
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-07-09 18:11:41 följande:

Nej dem är ju inte det men kan förväxlas för de och vet man om det så slipper man så mkt funderingar

Jag är ledsen men jag skulle aldrig räknat dem för positiva , men tyvärr gör vissa kommentarer trådskaparen förvirrad genom att skriva grattis till streck som möjligen syns men som är utan färg och extremt svaga.

Det är synd att test inte är perfekta men det är nog helt omöjligt att få dem så känsliga för hcg och samtidigt helt okänsliga för allt annat

Kanske tänker fler efter före de skriver grattis till minsta lilla streck :)

Hoppas du snart blir gravid
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-07-09 18:15:54 följande:

Fast när man läser om gravtester så är ett plus ett plus om du kan se de även på avstånd , fota dem , de är lika breda som kontrollstrecket , du kan få med dem på foto , det är info man får om man googlar på tester , och som sagt vet man om dessa testlinjer som inte är possetiva så slipper man ju fundera , du håller inte med nej men det är ju synliga streck och jag informerar bara att det kan bli så , sen får du tycka vad du vill

Tyvärr är den infon vilseledande då det inte stämmer

Man kan bevisligen få streck som syns lite grann och som ser lika breda ut som ett positivt test , men det är ju bara för att remsan är en viss storlek och rester eller kemiska förändringar av urinen skapar detta

Det finns alltså en felmarginal i alla test

Jag har själv mailat fabrikörer av test och de sa just detta.
  • Cashili33
    Chikitita skrev 2021-07-09 18:52:30 följande:

Test från graviditetskollen ett från igår och ett från idag. Ser strecken men de påminner väldigt mycket om de som var tagna i vatten, så jag antar att det är spökstreck. :/ Konstigt dock att inte spökstecken kommer på alla tester utan bara på vissa. Har använt fler tester från samma förpackning tidigare som inte visat något spökstreck alls.

Ser tyvärr inga streck. När har du BIM?
  • Cashili33
    Chikitita skrev 2021-07-09 19:19:59 följande:

Inte?! Tyckte mina var väldigt tydliga exempel på hur det kan se ut när man luras av spökstreck. BIM är idag så de är med största sannolikhet negativa. Har använt samma tester tidigare och då har de visat plus flera dagar innan BIM

Nån liten skugga om jag kollar noga :)
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester