• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Wishful skrev 2021-10-02 08:25:57 följande:

Jag skulle inte oroa mig allt för mycket. Alla test är olika och en del visar starkare än andra. Oavsett vilken känslighet de har. Dessutom kan mängden färg i testen, även från samma paket, variera. Mina test ovan är alla 10 mlU utom det nedersta som är 25 och det är starkast så man kan inte bara gå på vilken känslighet som anges. Vissa kan vara känsligare än det står.

Är du verkligen orolig skulle jag boka in beta hcg test hos ett lab. Upprepa två dagar senare och se att hcg dubblats i rätt takt. Men jag skulle lita på CB testen om jag var du.

Mm okej det jag inte gillar är att det känns som om strecken var starkare för 2 dgr sen mot idag men ändå blir digital positiv

Förbryllande

Bara att hålla tummar antar jag
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-10-02 09:52:59 följande:

Tror natural cykles stickor visar sent och svaga streck

Testade med dem förra månaden och fick nått knappt synbart på dessa skulle lika gärna kunnat vara synvilla medans RFSU visade tydliga men svaga streck det resulterade dock i mf för mig

Så du tror jag kan lita på clearblue digital + och gravid 1-2 veckor
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-10-02 10:49:21 följande:

Ja alltså lita på dem de kan du :) dvs att du är gravid sen vet man ju inte om det blir / är missfall på gång men jag skulle inte lagt någon vikt vid natural cykles stickor om jag var du utan gått enbart på cb :)

Precis , det är de svaga strecken som oroar mig

CB kan ju såklart ge utslag , de mäter bara här och nu och inte ökning eller minskning i styrka så just nu är jag gravid

Jag får hoppas min oro är obefogad: (
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-10-02 11:16:27 följande:

Förstår din oro, håller tummarna för dig <3

Har du några bilder på dina från NC? Hur svaga var de ?
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-10-02 12:40:10 följande:

Bifogar bilder på mina starkaste från natural cykles samt RFSU så får du se skillnaden :)

Tack! Blev dina streck från RFSU starkare ? Mina från NC har varit så här

• Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-10-02 21:02:55 följande:

Här är ett av alla mina possetiva streck som slutade i tidigt mf

Hur var den blödningen i jämförelse med vanlig mens?
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-10-02 21:52:08 följande:

Själva blödningen var typ som riklig mens ( vilket jag kan få ändå ibland ) skillnaden denna månad var att jag redan 4 dagar innan bim fick först lite bruna flytningar sen dagen efter lite mer rosa sen kom mensen dagen efter de , 2 dagar före bim inte ont eller så , fick svaga possetiva streck några dagar under mensen innan det blev blankt

Ok förstår

Fick tyvärr en brun flytning idag så det är nog kört för mig med de svaga testen trots positivt på clearblue digital
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-10-03 06:58:37 följande:

Det behöver ju inte vara kört för dig <3 man kan ju få små blödningar ändå , och brun blödning betyder ju att det är en gammal blödning , för mig började det just så och jag kände på mig att det va mf på g har aldrig fått blödning innan bim när jag varit gravid , sen ökade inte styrkan på stickorna heller sen fortsatte det ju komma rosa blödning som är en färst blödning dagen efter de sen kom ju mensen med buller och brak ytterligare en dag efter de

Jag fick missfall : (
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-10-04 11:03:26 följande:

Beklagar :(. <3

Tack snälla ! Detsamma till dig

Är ditt över ? Gick allt bra ?
  • Cashili33
    Hoppas 2012 skrev 2021-10-04 12:11:13 följande:

Hej,

Spelar det någon roll när på dagen man testar (hållt mig 4 h) om det är på BIM?

Mest tillförlitligt är ju morgon urin men det är möjligt att det kan visa rätt även nu om du är på bim
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester