• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Sopkvasten skrev 2021-03-15 14:58:15 följande:

Här kommer testa tidigt. Är besviken, tycker de borde vara starkare faktiskt. Bim-6 idag. Syns ju lika bra/dåligt på vanliga stickor i princip :(

Ser tyvärr inget på dina streck
  • Cashili33
    Mirabilis89 skrev 2021-04-27 11:36:15 följande:

"Ni som kan tester" - Graviditetsstickor till Clear Blue Advanced fertilitetsmonitor, "kan" man använda de som ett vanligt graviditetstest s.a.s? Eller har de alltid 2 sträck om än svagt, även som icke-gravid?

Skulle inte lita på det

1) man ska aldrig bryta upp test

2) en del test har alltid två linjer
  • Cashili33
    ajjans skrev 2021-05-09 09:42:56 följande:

Det är ingen fara, jag har inte riktigt vågar hoppas på något än iochmed att de inte verkar öka. Misstänker ju att något inte riktigt är rätt. Tror att det kan vara positiva test jag får (känns orimligt med så många spökstreck en vecka i streck), men känns ju helt klart konstigt att de inte ökar. Detta är dagens test:

Var i cykeln är du ?
  • Cashili33
    ajjans skrev 2021-05-09 11:05:54 följande:

Jag önskar att jag visste. Har haft extremt oregelbunden mens sedan jag slutade med p-piller för snart ett år sedan. Är på cykeldag 51 nu... Brukar ha en cykel på allt mellan 30-50 dagar.

Oj det var långa cykler !

Men om du är nära mens så är du nog inte gravid

Jag ser tyvärr inte så mycket på dina test .. använde du ÄL test ?
  • Cashili33
    ajjans skrev 2021-05-09 16:43:16 följande:

Nej jag har inte trott att jag haft någon ägglossning och därför inte använt tester. Insåg nu när jag jämförde testerna från veckan som gått att de ökat litegrann iallafall. De har gått från att inte synas alls på bild, till att synas iallafall lite (inser också att kvalitén på bilderna dras ner lite när man laddar upp här). Men jag fortsätter hoppas och testa iallafall!

Hormonerna fördubblas varannan dag så jag vet inte riktigt vad jag tror om dina test , spontant tänker jag att de borde ha ökat mer , men är du väldigt tidigt ute kanske det är en början. I så fall bör du inom ett par dagar se en kraftig ökning

Lycka till
  • Cashili33
    Zenobia95 skrev 2021-05-11 15:31:36 följande:

Hej! vad tror ni om detta? Negativit eller possitivt? Kan se ett litet streck, men kan också vara inbillning. Är sen med min mens som jag aldrig är...

Har tyvärr svårt att se något mer streck

Kan du ta en bild rakt framifrån
  • Cashili33
    Lucifer91 skrev 2021-05-14 17:21:57 följande:

Tjejer! .. jag försöker hitta min ägglossning haha!

Tog detta kl 13 idag... det är rfsu, o enligt baksidan så är de positivt om strecken är lika starka eller att test strecket bara är lite svagare.. men hur tolkar jag mitt? Ska jag ta ett nytt test nu ikväll?

Vi låg igår, så vi försöker gradera oss..

Ditt ÄL test är ej positivt än :) men om ett par dagar säkert .. testa varje dag , samma tid
  • Cashili33
    Jeffza skrev 2021-05-15 17:29:10 följande:

Ser ni något eller inbillar jag mig? Försökt i snart 4 månader och detta är 4 dagar innan beräknad mens.

Kanske något extremt svagt , men man vet oxå var man ska titta .. svårt att avgöra om det är ett riktigt streck eller skugga. Testa om 3-4 dgr igen ????
  • Cashili33
    Lucifer91 skrev 2021-05-16 15:33:35 följande:

Tog ÄL test nyss, vad jag förstår så är de inte positivt? Ska jag hålla mig några timmar o kolla vid 19 ikväll... ? Eller hur tolkar ni de? Har jätte klibbiga flytningar dessutom..

För att det ska räknas som positivt måste båda strecken va lika starka eller teststrecket starkare än kontrollstrecket

Så det är inte positivt än

För att inte riskera att missa ÄL kan ni ha sex varanna dag
  • Cashili33
    Ped ansvar skrev 2021-05-17 06:36:27 följande:

Predictor Early, lite osäker var i cykeln jag, antagligen äl+12 (BIM-2) om jag har en cykel på 28 dagar, men lite oklart..

Ledsen men jag ser bara ett streck
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester