• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ped ansvar skrev 2021-05-18 18:43:43 följande:

Nu kommer jag här med nytt test, haha! Kommer nu att vänta till fredag morgon och då ta både vanligt och digitalt. Men, vad tror ni, är det ett äkta eller kan det vara spök? Drog nitlott förra månaden då jag fick en hel drös med spökstreck på RFSU, nu har jag valt predictor early (BIM 19 eller 20 maj), men vet inte hur de är med spökstreck..

Ser tyvärr ingenting
  • Cashili33
    JooCee skrev 2021-05-29 22:58:12 följande:

Jag ser streck, framför allt på den undre bilden. 

Vinklar du stickan kan du få fram felaktigt streck.. du ska ta det i dagsljus
  • Cashili33
    Biniis89 skrev 2021-06-02 17:00:33 följande:

Fick inte med den andra bilden här kommer den ????

Om det är ett test som ska analyseras digitalt så har det väl alltid två streck oavsett gravid eller ej?

Precis som digitala ägglossningstest också alltid visar två streck oavsett glad gubbe eller ej
  • Cashili33
    Kampenombarnlängtan skrev 2021-06-12 16:27:41 följande:

varför ökar det så fruktansvärt långsamt? jag har gjort FET med en blastocyst. fick för 2 dagar sen på digitalt gravid 1-2 v. Men mina andra 2 barn som oxå kom till via Ivf o var blastocyster så var gravtesten mycket starkare vid detta lagret och ökade varannan dag. Jag är så sjukt orolig och kan inte säg att jag är gravid än. är det någon annan som varit med om svaga test 2-3 dagar efter BIM eller som oxå gjort ivf?

Låter lite underligt att du fick gravid på digital med knappt synbara test nu.. men testa om ett par dagar igen

Om det inte ökar kanske du ska kontakta barnmorska

Lycka till
  • Cashili33
    Lily89 skrev 2021-06-15 11:58:39 följande:

Jag var hos barnmorska igår efter att ha tagit flera RFSU med otydliga teststreck/spökstreck, fick nämligen negativt på testet hos barnmorskan. Är dessutom på BIM+14.

Detta fick jag som svar av RFSU angående testerna..

Så tydligen är det inte helt ovanligt att dessa spökstreck kan dyka upp.. besviken, en massa pengar som gick åt ingenting.

Ett av cirka 10 test som gett konstiga svaga spökstreck..vad jag antar eftersom test hos barnmorska visade negativt.

Hej

På bim 14 kan det tyvärr inte ge så litet utslag om du är gravid. Som svaret anger så ger många test små skuggor och jag tycker ärligt för många här inne säger att test är positiva när det inte alls går att säga än. Det är bättre att ha is i magen än att ropa grattis till något som ev kan vara spök. Lycka till nästa gång !
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-06-29 07:34:07 följande:

Nu behöver jag era ögon och erfarenheter tog 4 test i samma urin i morse 2 stickor från graviditetskollen (som jag ser tydliga men svaga streck på) en stav från graviditetskollen (som jag också ser ett svagt streck på när man plockat isär staven) och en sticka från RFSU alla mäter samma hcg 25ml

jag fick streck på alla 3 från graviditetskollen men inget på RFSU stickan

Stickorna från graviditetskollen visade starkare än staven som är isär plockad på fotot , ska jag tro på dem som visade streck eller på RFSU stickan?

Har ni erfarenheter av båda sorterna och brukar gravidkollens visa tidigare än RFSU

Bifogar bilder på alla testen samt på en av graviditetskollen stickan

Ser något väldigt svagt på vissa . Var i cykeln är du
  • Cashili33
    Erinyh123 skrev 2021-07-01 12:14:47 följande:

Det ena rosa är ägglossningstest o det blå är graviditetstest. Ser streck på det rosa , är det positivt då

Ett ÄL test är endast positivt om båda sträcken är minst lika starka
  • Cashili33
    iqtallbarr skrev 2021-07-02 17:16:27 följande:

Vad tror ni om detta? Tror jag har BIM på onsdag eller torsdag så väldigt tidigt att testa.

Ser tyvärr inget :(
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-07-03 08:23:17 följande:

Nu behöver jag eran hjälp!

Jag har ju fått svaga streck sen ÄL +7 och dem har blivit tydlig rosa och lite starkare sen ÄL+9 kl 01:00

Tagit flera test som varit samma i styrkan så imorse på ÄL +10 kl 06:00 så är testet nästan helt blankt

Tar ett nytt test kl 8:00 och det är starkare än något tidigare test jätte tydligt både för ögat på håll och på bild både med och utan Blix , någon som varit med om detta? Jag va helt säker på kemisk graviditet även denna månaden men nu är det ju starkare än något av testen , kan koncentration på just de provet vid 6 tiden vart så låg eller kan de testet visat fel ?

Jag bifogar bilder på testen från kl 6

samt vid 8

Underligt

Hur stor är ökningen från ÄL 7 till ÄL 10?
  • Cashili33
    Ann Lis skrev 2021-07-03 14:56:37 följande:

Nej det ena är ju taget Direk jag vaknade vid kl 6 och det är ju det testet som är så svagt sen de vid 8 dvs 2 timmar senare, är ju jätte starkt

Ja väldigt mysko och skillnaden mellan dag 7 och 10 är inte så stor

Vet inte varför det blir så

Hoppas det ökar i styrka !!
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester