Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester
BIM+2 ser jag i syne eller är det positivt??
BIM+2 ser jag i syne eller är det positivt??
Hej igen. För några dagar sedan postade jag ett inlägg om att jag har en massa gravsymtom men negativa tester. Dessa blir bara ?värre? och tydligare och jag kan inte ens springa längre för att brösten är så ömma. Jag äter p-piller och har intagit dessa samma tid varje dag utan att missa. Min senaste ?mens? var sparsam och pågick mellan 1-3/11. Hade samlag 29-30/10 och det är i så fall då jag misstänker att jag ev blivit befruktad.
Idag när jag böjde mig efter en penna på golvet högg det till i tjejmagen och jag är öm sedan dess. Är det någon som känner igen detta hugg i en tidig graviditet?
Kontaktade gyn idag och de tycker att det låter misstänksamt och att det troligtvis inte rör sig om cystor eller något annat som kan förklara mina symtom. Dock fick jag ingen klarhet i när ett test skulle kunna visa positivt heller. Kvinnan jag pratade med var väldigt kort i ton och var inte särskilt hjälpsam. Hon rekommenderade mig att testa om en vecka, men det känns som testet borde visa positivt redan nu om det är något? Hur ska jag tänka med alla symtom (molvärk som kommer och går, trötthet, illamående och bröst som värker)? Blir galen snart :(
Precis som du säger så borde det ju ha visat positivt nu om du vore gravid..säg att den där lilla blödningen var en nidblödning 1 november, då tycker jag definitivt det borde visa sig nu, 17 dagar senare.
Har du regelbunden cykel annars? Vet du att du hade ägglossning före 1-3 november? Eller kan du ha ägglossning nu?
Nej inte 100, men mellan 28-30e typ... Tycker också det borde visat tydligare och absolut inte ge mig blankt nu efter det där, känns hopplöst :(