• Cashili33

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Annahojj skrev 2020-11-17 12:30:35 följande:

BIM+2 ser jag i syne eller är det positivt??

ta en bild där du inte skuggar rutan för testlinjerna :)
  • Cashili33
    Tinital skrev 2020-11-17 12:47:03 följande:
    Japp samma men med filter.. Tack för du svarade! Jag får nog vänta helt enkelt..
    Hm..okej =) Det ser ju ut som nått på bild 2, men inte på bild 1 så då är det svårt att tyda om filtret framhäver något som finns eller om det inbillar ögat hehe..om du förstår.
    Jag håller tummarna att det är något där!!!
  • Cashili33
    Simonan skrev 2020-11-17 17:53:46 följande:
    Bild utan pil också för att se om ni ser något eller jag som inbillar mig i hopp.

ser tyvärr inget :/ när man verkligen vill något så kan kroppen bli skengravid..kanske därför du upplever symtom. Tyvärr är ju också symtom på pms slående lika gravidsymtom och även om man har obalans i hormonerna.

vet du när du hade ägglossning? vet du säkert ATT du hade ägglossning :) 
  • Cashili33
    boan25 skrev 2020-11-17 22:24:24 följande:

Hej igen. För några dagar sedan postade jag ett inlägg om att jag har en massa gravsymtom men negativa tester. Dessa blir bara ?värre? och tydligare och jag kan inte ens springa längre för att brösten är så ömma. Jag äter p-piller och har intagit dessa samma tid varje dag utan att missa. Min senaste ?mens? var sparsam och pågick mellan 1-3/11. Hade samlag 29-30/10 och det är i så fall då jag misstänker att jag ev blivit befruktad.

Idag när jag böjde mig efter en penna på golvet högg det till i tjejmagen och jag är öm sedan dess. Är det någon som känner igen detta hugg i en tidig graviditet?

Kontaktade gyn idag och de tycker att det låter misstänksamt och att det troligtvis inte rör sig om cystor eller något annat som kan förklara mina symtom. Dock fick jag ingen klarhet i när ett test skulle kunna visa positivt heller. Kvinnan jag pratade med var väldigt kort i ton och var inte särskilt hjälpsam. Hon rekommenderade mig att testa om en vecka, men det känns som testet borde visa positivt redan nu om det är något? Hur ska jag tänka med alla symtom (molvärk som kommer och går, trötthet, illamående och bröst som värker)? Blir galen snart :(

Precis som du säger så borde det ju ha visat positivt nu om du vore gravid..säg att den där lilla blödningen var en nidblödning 1 november, då tycker jag definitivt det borde visa sig nu, 17 dagar senare.

Har du regelbunden cykel annars? Vet du att du hade ägglossning före 1-3 november? Eller kan du ha ägglossning nu?

• Cashili33
    Jelinah skrev 2020-11-18 06:40:44 följande:

Nej inte 100, men mellan 28-30e typ... Tycker också det borde visat tydligare och absolut inte ge mig blankt nu efter det där, känns hopplöst :(

Nej tyvärr ser det inte så lovande ut då :(
    Hoppas på bättre tur nästa gång <3 
  • Cashili33
    grossess skrev 2020-11-18 09:50:42 följande:

Hej!

Jag hade ett missfall i v 6 som började 23 Okt. Tror jag hade äl så att jag är på äl+10 idag. Mina gravtest på bilden visar äl+6, 7,8,9 och 10 som är det nedersta. Har gjort gravtest tidigare som varit svagare än de som blir idag o igår, men samtidigt ökar ju inte intensiteten,...

Är det hcg fr missfall jag ser, eller ny graviditet? (vet att enkla svaret är att testa på nytt om ett par dagar, men vill bara bolla det mer er) Jag har tagit ett test i vatten som blir blankt så jag vet att det ger utslag för något, bara inte vad.
    Är ingen expert så jag vet inte hur länge gravidhormoner kan finnas kvar från ett missfall i v. 6, men testen tagna äl + 6 7 8 9 känns ju lite väl tidigare för att kunna säga att testen är tillförlitliga. Testet äl +10 kanske skulle kunna ge en hint om dt är en graviditet eller ej... men utifrån dina bilder vågar jag inte säga något. Strecken är extremt svaga. Håller tummarna!!!!
  • Cashili33
    grossess skrev 2020-11-18 10:55:04 följande:
    Tack! :)

Ja visst är de extremt svaga! Bara tiden kan ge svar, men känns ju som att man inte klarar vänta en minut mer ;)
    förstår dig...
    i vilken ordning ligger testen förresten? är det det äldsta överst? 
  • Cashili33
    grossess skrev 2020-11-18 11:06:42 följande:
    Ja, äl+6 överst.

Varje mellanrum är dagbryt, så ja jag testar 3ggr på en dag ibland... Erhm ;D
    ok mysko att näst senaste testet nästan visar mer än det senaste.

aja bara att vänta och se  = )

har du några känningar att mensen är på väg
  • Cashili33
    Simonan skrev 2020-11-18 11:18:31 följande:
    Ja.. är nog så :/

Ja men det är jag 90% säker på i alla fall!

Som sagt inte haft varken mens pga p-piller så ingen aning gällande min cykel.

Min temp var lägre idag så mest troligt vad det ägglossning då jag fick känningar ner mot äggledarna också (nedre del mage)

Hade ju iförsej samlag hela den helgen som nyss var, har jag tur att det faktiskt var ägglossning så borde jag kunna se något 25-26 som tidigast

Kryssar fingrarna!!
    Håller tummarna att det var ägglossning och att ni prickade in det bra = )
  • Cashili33
    grossess skrev 2020-11-18 11:43:48 följande:
    Ja, det är därför jag tänker att det är gamla hormoner som spökar på ngt vis? Annars borde ju det synas en ökning och den ökningen vara mer stadig tänker jag.

Jag har känningar åt båda håll, första 6 dagarna var jag typ säker på att jag var gravid, men nu tänker jag oftast motsatsen. Så plötsligt känner jag nånting, typ illamående i fem sekunder, o då tror man på det igen. Sen har mina vanliga symtom före mens förändrats sedan jag var gravid senast, har inte ömma bröst längre tex. Har ett barn på 9mån,som jag slutade amma för någon månad sen, och nu ett missfall för en månad sedan, så tror inte det är business as usual vad gäller mina hormoner i cyklerna nu :)
    Nej det är ju mkt som ska stabilisera sig om du både ammat nyss och haft ett mf nyss. Jag håller tummarna för dig att du snart blir gravid igen, om det är det du önskar. Kram
Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester