danosani skrev 2011-10-06 11:55:23 följande:
Får inte fast vår "gamla" Mobi fram i Skoda Fabia, trots t0vas tips. Skit-Skoda
Siktar nu in oss på Hi way till lillebror. Kollade i manualen på hemsidan och stolen ska alltså _inte_ luta mot instrumentbrädan? (Mobi tvärtom.) Och måste man dra underförankringsbanden under passagerarsätet?! Vår bil har ca 1 mm mellanrum mellan säte och golv så det blur klurigt isf...
Illa :(
Ja banden ska gå under passagerarstolen, alternativt om det finns öglor vid fästet i framkant där skenan sitter så kan man sätta fast där också eller om det finns öglor längre fram där man har fötterna.
Om jag inte minns helt galet så har Robert Bell som är våran guru sagt att det är ok och tom. bättre att montera även hi-way direkt mot instrumetnbrädan som med mobin men att man har skrivit som man gjort i manualen för att det ska vara enkelt och tydligt. Dvs. samma sak fram som bak men att om man monterar mot instrumentbrädan så är det ju en fast punkt stolen står emot istället för ett litet ben. Men britax vill inte ändra fast det är diskussioner kring det.
Så om jag vore du skulle jag maila honom och fråga om det och även om montering i eran bil, det han inte kan om bilstolar är inte värt att veta ;)
http://www.sakerhetsbutiken.se/drbob.php
Sen får du gärna berätta vad han svarade.