Ljuvliig skrev 2011-11-06 23:16:45 följande:
Vi har en spegel så vi ser dottern via innerspegeln..
Vi har nyligen investerat i ny barnstol och i vår Saab 95 sitter hon och stolen som en smäck!
För 6 mån sen blev vi påkörda bakifrån i 50-60 km/h och hon var helt intakt. Inga skador, inga blåmärken ingenting. Jag förstår dig när du säger att du blir sämre förare när barnen gallskriker, det blir verkligen jag också men jag lovar dig att efter olyckan så stannar jag hellre och tar en ordentlig rast/vila/mat än fortsätter köra ensam. Känslan efter olyckan kommer aldrig överge mig =(
ja nej det är hemskt när olyckor sker. Tyvärr så hjälper det inte med raster, han hade en period då han gallskrek så fort han hamnade i stolen, vi mutade med allt men inget hjälpte. Tog vi paus så han fick komma upp så klängde han sig fast och när vi satte tillbaka honom var det ännu värre.
tyvärr hade jag inget val, måste köra bil eftersom mitt rörelsehinder just hindrar mig att tex. åka och handla.
Vi har en kanonbra spegel nu men ibland så blir han galen ändå men inte riktigt som förut.
Det där med att stolen sitter som en smäck är något jag irriterar mig mycket på när det gäller försäljare. Vi fick stolen provad och monterad av babyproffsen men när jag kom hem och läste manual och dubbelkollade insåg jag att stolen inte alls stod så stabilt, den gick att rucka på och dessutom hade de dragit banden över spärren till att ändra stolens läge så vid en krock skulle remmen ha lossat spärren. Det var så nonchalant från deras sida.
Var där några veckor efter att vi köpte stolen och hörde när ett annat par köpte, affären rådde de inte ens att prova i bilen, paret sa att stolen såg fin ut så de ville köpa. Hur kan det vara lagligt att sälja stol utan att se så den passar. Borde vara som i vissa länder att man ska visa upp monteringen, kanske inte varje gång men att man kan montera. Så måste affärerna bli bättre på att råda folk vad de ska köpa och ha.