• Anonym

Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?

Min pojkvän har varit otrogen. Jag fick reda på det själv. När jag frågade honom så berättade han för mig. Han svarade på alla frågor jag ställde. Jag har valt att förlåta honom men har dock lite bekymmer med förtroendet. Jag vill kunna lita på honom, men hur? Hur bearbetar man det? 

hur har det gått för er som tagit tillbaka eran partner? Berätta gärna 1

• Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?
  • Anonym (det går...)

Min man berättade det själv för mig och var väldigt ångerfull. Jag mådde piss, men då vårt förhållande var ganska nytt så gav jag det en chans till då jag var så nykär.
    Nu 6år senare är vi förlovade, köpt hus och har ett barn ihop.

Tyvärr har han fortfarande kontakt m den tjejen då dom har barn ihop.... Det är ganska jobbigt... 
    Men det går....

vet inte riktigt hur jag bearbetat det... mår fortfarande periodvis dåligt...
    Och visst är tilliten försämrad...

Och ryser när jag tänker på " en gång otrogen, alltid otrogen"... Men tror o hoppas att alla fall inte är så.. 

• Anonym (jag)

Min kille har vart otrogen ¨TVÅ gånger på fyllan. Andra gången lämnade jag honom.. försökte komma över honom. Hittade en ny och de var rätt bra i början. Vi blev sambos men med tiden kunde inte sluta tänka på mitt X. Han är far till mina barn och vi kunde då inte bryta kontakten helt. Mitt X var fly förbannad över min nya och ville inte egentligen ha med mej att göra eftersom han fortfarande älskade mej som han sa.. 

Jag insåg att de inte var riktig kärlek ja kände för den nya. Jag hade gärna velat de och glömt mitt otrogna X och levt lycklig i alla mina dagar, men nu är de ju inte så enkelt att bestämma över vad man känner.. tyvärr

Jag gjorde slut med min nya sambo och levde singel liv i ett halvår. Sedan började jag träffa mitt X igen detta 3 år sedan vi gjort slut. Han har sårat mej och jag har sårat honom. 

Jag är verkligen kär i mitt X som nu är min pojkvän igen. De känns verkligen rätt med honom och mina barn är överlyckliga. Visst är de svårt att stryka ett strek över gamla synder och jag blir verkligen förbannad när jag tänker på de fortfarande. Men de är den här killen jag vill leva med och jag skulle nog inte må bättre av att inte vara med honom :)         

• Anonym

Bara bra, nu bor vi tillsammans alla tre...

• Anonym (Vända)
    Februariflickan skrev 2011-07-30 14:08:28 följande:
    Det har gått 15 månader sen han berättade om otroheten som skedde men en kollega 2009. Det var på fyllan utomhus efter en krogrunda. Det har varit sjukt jobbigt.

Nu valde han att berätta själv jag hade ingen aning om vad som skett innan han sa det, hade en jobbig 6 månaders period med gråt och bråk och jag ville bara dö men jag gick och pratade med psykolog och fick ur mig allt elakt jag inte kunde kasta på honom varje dag och mår nu bättre.

Jag ställde hårda krav på honom om jag skulle stanna kvar vilka var: aldrig mer dricka sprit när han e ute utan mig, köra bilen dit och hem och komma hem i tid, han var ALDRIG hemma när han lovat förr. Dessa krav säger han var jobbigt till en början men nu väljer han bort sprit och mår bra han vill inte dricka för han vet att jag mår dåligt och får backflash över hans otrohet.

Han jobbar kvar, hon med men de har olika arbetsuppgifter och ses aldrig. Tyvärr har jag fortfarande dagar då jag mår skit över hans svek men det blir färre och färre men ont kommer det nog alltid och göra.
    Min man jobbar också kvar på samma jobb som henne.. Det stör mig varje dag. Nu har vi semester och det känns bättre. Men jag hatar på något sätt alla kvinnor på hans jobb, samt alla som ser ut som henne. Fast även om det är såhär så försöker jag komma över det mer och mer. 

Jag kämpar och som jag skrev innan. Man får välja, antingen eller. Och har man gett sig fn på att det ska gå så vill man och kämpar. Vill man inte, är det ingen idé.

Trots detta drömmer jag att jag misshandlar henne, båda två, att jag träffar henne och skadar henne. Men det känns inte bättre efteråt. Då vill jag bara dö- Sjukt hur andra personer kan få en att må egentligen..
  • Februariflickan

Jag brukar drömma att han är otrogen än en gång med henne eller att de två är tillsammans och att jag är den han är otrogen med, mår piss och är ledsen flera dagar efter en sån dröm.

Det är tufft som fan ibland som tur är ser han på mig när något är fel och gör allt för att jag ska må bättre.

Vill att han ska byta jobb, är jobbigt att veta att hon jobbar där även om han sitter på kontoret och hon gör annat.

• Anonym (Vända)
    Februariflickan skrev 2011-08-01 13:59:42 följande:
    Jag brukar drömma att han är otrogen än en gång med henne eller att de två är tillsammans och att jag är den han är otrogen med, mår *** och är ledsen flera dagar efter en sån dröm.

Det är tufft som fan ibland som tur är ser han på mig när något är fel och gör allt för att jag ska må bättre.

Vill att han ska byta jobb, är jobbigt att veta att hon jobbar där även om han sitter på kontoret och hon gör annat.
    Förstår verkligen känslan.
    Men man känner sig dum själv som ens vill begära ett jobbyte, medan det är deras egna fel. Jag förstår heller inte varför hon jobbar kvar. Hon har t om flyttat till våran stad nu Vet inte vad som händer om jag träffar på henne på Ica. 
  • Februariflickan

Vet precis hur du känner, hatar min mans ONS så fruktansvärt mycket, hon bor i Malmö nära svärfar vet inte om jag kommer låta bli att slå ihjäl henne om jag nån gång springer på henne

Vill bara att han ska byta jobb men vill inte be honom om det för jag vill inte verka så osäker att jag tvingar honom byta jobb pga av henne

• Anonym (man)
    Februariflickan skrev 2011-08-01 15:54:08 följande:
    Vet precis hur du känner, hatar min mans ONS så fruktansvärt mycket, hon bor i Malmö nära svärfar vet inte om jag kommer låta bli att slå ihjäl henne om jag nån gång springer på henne

Vill bara att han ska byta jobb men vill inte be honom om det för jag vill inte verka så osäker att jag tvingar honom byta jobb pga av henne
    Du ska inte behöva backa eller känna att du ställer dumma krav.....

Det var din man som bröt er överenskommelse , det var jhan som svek dig. Alltså är det upp till honom att visa att han är att lita på igen , det är upp till honom att återställa förstroendet eftersom det var han som sabbade det. Om det inkluderar att behöva byta jobb so be it !!!
  • Februariflickan

Konstigt nog känner jag så ändå även om jag kanske inte borde göra det... Jag vet han det är han och vars han som gjort fel men en del av mig vill vara stolt och stark och låtsas om att det inte påverkar mig längre fast det i hög grad gör det, det är därför jag har så svårt att be honom byta jobb, jag vill inte visa mig svag och osäker för då känns det som om hon och det de gjorde vinner över mig, låter säkert helknäppt men hela situationen och livet blev helknäppt när han berättade

• Anonym
    Februariflickan skrev 2011-08-01 13:59:42 följande:
    Jag brukar drömma att han är otrogen än en gång med henne eller att de två är tillsammans och att jag är den han är otrogen med, mår piss och är ledsen flera dagar efter en sån dröm.

Hon begärde tjänstledigt och flyttade till en annan ort, jag fick inte reda på otroheten förrän hon redan hade flyttat.

Mitt krav va:

han fick berätta för min familj vad han gjort och även be om deras förlåtelse, Sedan har jag krävt att han söker nytt jobb om hon kommer tilbaka. Sedan ingen alkohol om han är ute med sina kompisar, och att han håller tider...

Detta har han skött exemplariskt, allt updagades för ett år sedan, tiden läker sår men jag är fortfarande inte helt över de...
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?