Inlägg från: Anonym (Vända) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Vända)

Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?

För mig har det varit ett jättejobbigt år och alla minnen kommer upp i perioder. Då är jag nere som tusan och funderar på om jag ens vill leva. Men samtidigt så är min familj mer värd tillsammans är separerade och jag älskar honom väldigt högt. 

Det är jobbigt, emellanåt påminner ALLT om den händelsen, jag drömmer mardrömmar.. Men på dagana när vi är med varandra väger det upp allt. Gör det inte det så pratar vi om det igen och det känns lite bättre igen.

Tilliten kommer det nog ta mååånga år innan den är tillbaks, om den ens blir fullskalig. Jag mår dåligt när han ska ut på krogen bara, vilket egentligen inte är något problem. Men han går inte ut då, eller så gör vi det tillsammans. et gäller att möta upp varandra i allt och stötta. Finnas där och visa äkthet. Kämpa, det är minsta ordet i allt!

Hoppas att det går bra för er, jag har gett mig fan på att det ska gå bra här! <3 

• Anonym (Vända)
    Februariflickan skrev 2011-07-30 14:08:28 följande:
    Det har gått 15 månader sen han berättade om otroheten som skedde men en kollega 2009. Det var på fyllan utomhus efter en krogrunda. Det har varit sjukt jobbigt.

Nu valde han att berätta själv jag hade ingen aning om vad som skett innan han sa det, hade en jobbig 6 månaders period med gråt och bråk och jag ville bara dö men jag gick och pratade med psykolog och fick ur mig allt elakt jag inte kunde kasta på honom varje dag och mår nu bättre.

Jag ställde hårda krav på honom om jag skulle stanna kvar vilka var: aldrig mer dricka sprit när han e ute utan mig, köra bilen dit och hem och komma hem i tid, han var ALDRIG hemma när han lovat förr. Dessa krav säger han var jobbigt till en början men nu väljer han bort sprit och mår bra han vill inte dricka för han vet att jag mår dåligt och får backflash över hans otrohet.

Han jobbar kvar, hon med men de har olika arbetsuppgifter och ses aldrig. Tyvärr har jag fortfarande dagar då jag mår skit över hans svek men det blir färre och färre men ont kommer det nog alltid och göra.
    Min man jobbar också kvar på samma jobb som henne.. Det stör mig varje dag. Nu har vi semester och det känns bättre. Men jag hatar på något sätt alla kvinnor på hans jobb, samt alla som ser ut som henne. Fast även om det är såhär så försöker jag komma över det mer och mer. 

Jag kämpar och som jag skrev innan. Man får välja, antingen eller. Och har man gett sig fn på att det ska gå så vill man och kämpar. Vill man inte, är det ingen idé.

Trots detta drömmer jag att jag misshandlar henne, båda två, att jag träffar henne och skadar henne. Men det känns inte bättre efteråt. Då vill jag bara dö- Sjukt hur andra personer kan få en att må egentligen..
  • Anonym (Vända)
    Februariflickan skrev 2011-08-01 13:59:42 följande:
    Jag brukar drömma att han är otrogen än en gång med henne eller att de två är tillsammans och att jag är den han är otrogen med, mår *** och är ledsen flera dagar efter en sån dröm.

Det är tufft som fan ibland som tur är ser han på mig när något är fel och gör allt för att jag ska må bättre.

Vill att han ska byta jobb, är jobbigt att veta att hon jobbar där även om han sitter på kontoret och hon gör annat.
    Förstår verkligen känslan.
    Men man känner sig dum själv som ens vill begära ett jobbyte, medan det är deras egna fel. Jag förstår heller inte varför hon jobbar kvar. Hon har t om flyttat till våran stad nu Vet inte vad som händer om jag träffar på henne på Ica. 
  • Anonym (Vända)
    Februariflickan skrev 2011-08-01 16:40:54 följande:
    Konstigt nog känner jag så ändå även om jag kanske inte borde göra det... Jag vet han det är han och vars han som gjort fel men en del av mig vill vara stolt och stark och låtsas om att det inte påverkar mig längre fast det i hög grad gör det, det är därför jag har så svårt att be honom byta jobb, jag vill inte visa mig svag och osäker för då känns det som om hon och det de gjorde vinner över mig, låter säkert helknäppt men hela situationen och livet blev helknäppt när han berättade
    Jag känner likadant. Men också så känner jag att det här jobbet han har, det är det enda han verkligen trivts på, han tjänar jättebra och känner sig stolt över sig själv (på det sättet då) och då vill jag vara den som "sväljer" allt för att han inte också ska må dåligt. På något sätt tar man det onda själv.

• Anonym (Vända)

Jag fick veta det i mars 2011. I augusti tog han en tjej på brösten när vi var ute en kväll. 
    Jag bröt allt, var förbannad och allt. Men han lyckades gråta sig tillbaka och visade sig mer ledsen än någonsin. (Kan ha varit alkoholen) men idag vill han ut ikväll med alla sina kompisar och jag vill inte. Nu är han sur och åkte iväg och gjorde annat.

Varför kan man inte visa förståelse? Jag vill skrika och är arg, men samtidigt borde han förstå. Om han nu vill att det ska vara vi, får han låta tiden ta den tid det tar. Även om jag ett år efter sista incidenten inte känner mig bekväm med att han är full på krogen.

Blir fan förbannad. Nu har jag ont i huvudet också.  

• Anonym (Vända)
    Anonym (Vända) skrev 2011-08-06 18:23:37 följande:
    Jag fick veta det i mars 2011. I augusti tog han en tjej på brösten när vi var ute en kväll. 
    Jag bröt allt, var förbannad och allt. Men han lyckades gråta sig tillbaka och visade sig mer ledsen än någonsin. (Kan ha varit alkoholen) men idag vill han ut ikväll med alla sina kompisar och jag vill inte. Nu är han sur och åkte iväg och gjorde annat.

Varför kan man inte visa förståelse? Jag vill skrika och är arg, men samtidigt borde han förstå. Om han nu vill att det ska vara vi, får han låta tiden ta den tid det tar. Även om jag ett år efter sista incidenten inte känner mig bekväm med att han är full på krogen.

Blir fan förbannad. Nu har jag ont i huvudet också.  
    Mars 2010 var det..
  • Anonym (Vända)
    Anonym skrev 2011-08-07 17:03:43 följande:
    tråkigt att höra =/ ja, det är ju så som nedanstående inlägg beskriver det. Dom verkar inte förstå att det tar tid. att man får återkommande minnen om det som hänt. det är ju svårt =/ GLADA borde de vara för att de blir förlåtna nu.
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Amor vincit Omnia - Kärleken övervinner allt
    Vill man, så kan man 
    Tack, det har du helt rätt i {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (Vända)

Jag har också en jävla skitdag. Eller en jävla skitvecka. 
    Sista semesterveckan, jag såg henne i företagets jobbil. Imorgon ska vi tillbaka och jobba och allt jag kan tänka på är att hon är där. Han kommer också vara det Allt kommer upp igen, jag som känt mig stark och kunnat tala positivt om att gå vidare och kämpa.

Jag vill inte jobba, mitt jobb ligger 2 hus från hennes hus. Jag måste åka in till stan, där jag ser deras företagsbilar överallt. Vill bara lägga mig ner och dö. Eller sova, tills livet känns bättre och jag slipper de här känslorna.

Funderar på att gå till en kurator eller psykolog. Men jag kan inte öppna mig så ärligt hon någon sådär face to face. Jag "vet" vad jag ska säga och hur jag ska tänka logiskt. Men nu när tårarna bara rinner varje dag och allt suger är det svårt. 

• Anonym (Vända)

Tack för dina ord. Jag ska försöka titta på det där med KBT. 

Han lyssnar nu med, bara att jag har svårt att säga vad jag känner. Eftersom det sårar. Så en psykolog är nog ingen tokig idé ändå :)

• Anonym (Vända)

Riktigt rörande. Jag har inte kunnat skriva något svar efter jag läst det där. 
    Tårarna bara kommer och så fort jag tänker på något att säga blir jag bara stum.

En annan sak dock, att förlåta. Det är ju lättare att förlåta den man älskar och känner, än den som
    är den andra boven i dramat. Där har jag stora problem och det förstör verkligen för mig. Jag har 
    kommit en bra bit i själva läkande- och komma-vidare-processen. Men hur ska jag kunna förlåta
    henne? Måste man det?  

• Anonym (Vända)

Accepterande ja.. Det är så svårt. Jag önskar att jag kunde släppa och faktiskt "acceptera det jag inte kan förändra" men ack så svårt :(

Tack för svaret! 

• Anonym (Vända)

Igår kände jag mig ganska stark och stolt, var glad och lycklig.. Allt var som jag vill, som jag vill må.
    Men idag råkade jag se henne.. Det är jobbigt hur allt bara faller samman då. Jag tänker på hur det varit innan nu, men det är en klen tröst. Det är som att sparka undan fötterna för mig.  

• Anonym (Vända)
    Molly85 skrev 2011-09-19 13:34:18 följande:
    *text*
    Många jobbiga år kan jag tänka mig, men vilken solskenshistoria
    All lycka <3 
  • Anonym (Vända)

Måste uppdatera lite då jag blivit sjukt nere sen igår. Vad är det som händer i en? När man först känns som om man kommit vidare. Man VET att det hänt och det känns som om man ibland kan säga "Ja, så var det. Tragiskt men nu är vi här! Och allt känns bra igen" För att sen ramla pladask? Jag kan inte se hur jag ska kunna motverka de svaga punkter jag har där känslorna tränger igenom igen och förstör mig inifrån. =(

Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?