• Anonym

Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?

Min pojkvän har varit otrogen. Jag fick reda på det själv. När jag frågade honom så berättade han för mig. Han svarade på alla frågor jag ställde. Jag har valt att förlåta honom men har dock lite bekymmer med förtroendet. Jag vill kunna lita på honom, men hur? Hur bearbetar man det? 

hur har det gått för er som tagit tillbaka eran partner? Berätta gärna 1

• Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?
  • BlommyNess12

Vi fortsatte ha ett förhållande, och ett år efter hela skiten kom fram så separerade vi.

• Anonym (:/)

tilliten var förstörd... några år senare var han otrogen igen som jag fick VETA om. Men idag känner jag att han säkert varit otrogen flera gånger. Valde ju att lita på min man istället för hörsägen..men tillsist åkte han dit :/
    Han var otrogen (som jag vet om) tre gånger innan jag lämnade honom. Borde lämnat honom tidigare..

• Anonym
    BlommyNess12 skrev 2011-07-30 11:20:08 följande:
    Vi fortsatte ha ett förhållande, och ett år efter hela skiten kom fram så separerade vi.
    varför separerade ni efter ett år? om man får fråga?
  • Anonym
    Anonym (:/) skrev 2011-07-30 11:22:10 följande:
    tilliten var förstörd... några år senare var han otrogen igen som jag fick VETA om. Men idag känner jag att han säkert varit otrogen flera gånger. Valde ju att lita på min man istället för hörsägen..men tillsist åkte han dit :/
    Han var otrogen (som jag vet om) tre gånger innan jag lämnade honom. Borde lämnat honom tidigare..
    visade han inte sig ångerfull? hur var det under åren du tog honom tillbaka?
  • BlommyNess12
    Anonym skrev 2011-07-30 11:23:06 följande:
    varför separerade ni efter ett år? om man får fråga?
    för att jag försökte och försökte laga tilliten, och känslorna osv, men det gick inte. efter ett år insåg jag att det aldrig skulle gå, och aldrig skulle bli bra mellan oss igen.
    Anonym skrev 2011-07-30 11:23:43 följande:
    visade han inte sig ångerfull? hur var det under åren du tog honom tillbaka?
    jätte ångerfull! Han grät och han som aldrig gråter..vi separerade och jag flyttade till ett annat land och han följde efter och gjorde allt för att visa sig en bättre man och att jag är den enda kvinnan i sitt liv. Jag bestämde mig efter ca ett år att återvända och det var bra i en eller två månader..men sen blev det tyvärr samma visa igen :/
    Det svår är att vi har barn ihop.. men efter att jag lämnat honom mår både jag och barnen bättre. Idag så är han ångerfull men förstår varför jag lämnade honom och är ledsen för allt..men aldrig att jag skulle återvända. Idag har jag en trogen och fin man som jag vill bhålla för alltid!
  • Anonym (Vända)

För mig har det varit ett jättejobbigt år och alla minnen kommer upp i perioder. Då är jag nere som tusan och funderar på om jag ens vill leva. Men samtidigt så är min familj mer värd tillsammans är separerade och jag älskar honom väldigt högt. 

Det är jobbigt, emellanåt påminner ALLT om den händelsen, jag drömmer mardrömmar.. Men på dagana när vi är med varandra väger det upp allt. Gör det inte det så pratar vi om det igen och det känns lite bättre igen.

Tilliten kommer det nog ta mååånga år innan den är tillbaks, om den ens blir fullskalig. Jag mår dåligt när han ska ut på krogen bara, vilket egentligen inte är något problem. Men han går inte ut då, eller så gör vi det tillsammans. et gäller att möta upp varandra i allt och stötta. Finnas där och visa äkthet. Kämpa, det är minsta ordet i allt!

Hoppas att det går bra för er, jag har gett mig fan på att det ska gå bra här! <3 

Men det är ju mitt ex... jag vill ju inte dömma ut alla män för det.
    Jag tänker lite så en gång otrogen alltid otrogen... men sen kan man ju aldrig säga aldrig..finns ju många omständigheter och olika människor som gör misstag som dom verkligen ångrar och gör inte om det... nu hade jag inte ett sådant ex som lärde sig... men du måste väl följa ditt hjärta{#emotions_dlg.flower}

Anonym (:/) skrev 2011-07-30 12:00:25 följande:
    Men det är ju mitt ex... jag vill ju inte dömma ut alla män för det.
    Jag tänker lite så en gång otrogen alltid otrogen... men sen kan man ju aldrig säga aldrig..finns ju många omständigheter och olika människor som gör misstag som dom verkligen ångrar och gör inte om det... nu hade jag inte ett sådant ex som lärde sig... men du måste väl följa ditt hjärta{#emotions_dlg.flower}
    och är det så att man väljer att förlåta då måste man lägga det bakom sig. Om man väljer att gå vidare med denne man så får man inte använda det som vapen och nämna det i bråk osv får då är det dömt att misslyckas utan att då är det i det förflutna och man får försöka börja om från början.
  • Anonym

Jag tog tillbaka honom men tilliten var förstörd. Var besatt vid den andra kvinnan och hatade henne innerligt. Tröstade mig med att han kom tillbaka till mig så då borde han älska mig. Ett år senare var han otrogen igen. Då gjorde jag slut. Han hade säkert varit det flera gånger men jag valde att blunda... Usch, jag skäms när jag tänker på det. Mer än så är man värd. Men jag älskade honom av hela mitt hjärta, hela min själ. Gör det än idag.

Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?