Anonym (förlät) skrev 2011-09-13 19:11:35 följande:
Min man var otrogen precis efter vi fått vårt första barn. Under graviditeten var han så glad och stolt och behandlade mig som en prinsessa. Jag tyckte vi hade det så bra och trodde vi var ett team, så starka.
Precis efter BB-tiden efter hans tio lediga dagar så hade han en konferens inplanerad med jobbet som han verkligen behövde åka med på och jag kände att jag inte ville hindra honom, det var bara över en helg.
Under den helgen betedde han sig precis som vanligt. Vi har aldrig varit svartsjuka eftersom vi alltid varit så kära, så när han på lördagskvällen inte ringde som han sagt så tänkte jag att han väl glömt det. Han glömmer aldrig av mig, men jag tänkte att det var en engångsföreteelse så jag brydde mig inte om att ringa heller. Han måste ju få andas också.
Vi hördes inte förrän efter han skulle kommit hem, på söndagen. Och jag satt där med vår tvåveckors och längtade efter honom när jag får ett sms där det står att flyget är försenat och han kommer först på måndagen. Då började jag ana oråd (jag vet inte varför, eftersom jag inte är svartsjuk) varför ringde han inte? Så jag ringde upp honom men telefonen var av.
Jag ringde istället till hans kompis och arbetskamrat som också var med på konferensen. Han svarade och jag småpratade lite om hur de haft det och kompisen sa de haft det bra men det var skönt att vara hemma nu. Jag glömmer aldrig hur han ordgrant och lättat uttryckte hur skönt det var att vara hemma. Jag frågade honom om de åkte i fler gruppen men nej sa han de hade landat vid klockan tre och nu var klockan sju.
Han undrar om nåt hänt och jag säger som det är. Kompisen blev väldigt förvånad och jag orolig. Vi lovade jaga honom på varsitt håll och återkomma när nån hittat på honom. Vid det här laget hade jag ringt mamma som kom och var med dottern då jag inte kunde hålla koll på oron och dottern samtidigt.
Kompisen ger mig nummer till resterande på företaget och jag vet än idag inte varför men när jag ser namnet NN så reagerar jag. I mitt bakhuvud nånstans så minns jag att hon är relativt ny och mannen har pratat om henne. Hon är med på konferensen. Hon. Jag börjar känna svartsjuka.
Svartsjukan stegrar. Vi bor i en medelstor stad i mittersta sverige där jag är uppvuxen och känner till områdena bra. Via hennes nummer letar jag upp hennes adress och det är ett fint kvarter någon kilometer från vårat område. Nu börjar jag tappa greppet om tiden och jag börjar helt tappa greppet om allt men jag ringer den här tjejen och presenterar mig. Jag säger inte vad jag vill, utan undrar om jag kan komma över och fråga om en sak.
Javisst kan jag förstå att hon tycker det är en underlig fråga, men ingen annan skulle vart otrevlig, men hon sa snabbt nej varför då? Och lät allvarlig. Jag blev alldeles kall i kroppen. Mamma tog dottern och jag tog cykeln bort en kilometer. Till henne. Hennes, hennes mans och barns hus. Och se, hon var hemma.
Jag visste inte vad jag skulle möta och jag var inte beredd på något men jag plingade på dörren. Ville inte gå in bara sådär för jag var rädd. HOn öppnar och blockerar av nån anledning dörren innan jag ens försökt gå in. Jagsäger du sabbar två familjer var är han? Jag ser hans mobil och jacka på en pall i hennes hall. Han är där hos henne och han har ljugit för mig. Han är där och gömmer sig av nån anledning. Hon ber mig gå därifrån och den här delen är jag inte stolt över men jag smyger runt hennes hus istället och kollar in. Jag ser ingenting.
En bra stund senare får jag ett sms från honom där det står att han är hemma om tio minuter, han tog ett annat flyg. Jag står kvar vid hennes hus och ser honom storma ut. Jag hör ingenting av vad som sägs dem emellan när han joggar bort men han har bråttom och hon är hysterisk. Jag tar en genväg och genskjuter honom alldeles bakom bullerplanket vid deras kvarter. Jag är så rädd och ledsen att jag känner hur mina ben viker sig och jag är på väg att kissa på mig av nervositeten. Han bara håller mig chockat. Han håller mig när jag slår honom och han håller mig när jag skriker och biter och rivs. Sen går vi hem ihop och det låter som en saga men vi går tillsammans hem, tittar på vår fina dotter och somnar i varandras armar.
Jag småslumrar bara på natten och mamma är kvar för dottern. Jag har ont i bröst för jag inte ammat sen eftermiddagen och jag har inte tvättat håret på hela helgen. Dagen efter är mamma kvar. Jag tar mannens mobil och läser deras sms, det är sms från lördagen där han uttrycker hur kåt han är och att han vill ha hennes rosa lilla fitta. Hur han vill göra med den och henne och att hon har så snygg rumpa. MIN rumpa har han alltid vart fixerad av så de orden gör mig fruktansvärt ont. Hur han kan säga så tillnån annan när han sagt till mig att han inte ens kollar på andra.
I varje fall så ligger de med varandra och hon är tydligen trång och bäst på att suga också. Nåt han säger till mig varje gång vi har sex. Jag gråter tills han vaknar och han vet att jag sett. Hon har även skickat nya sms där det står att hon vill vara hans och kan lämna sin man. Jag ber honom ringa upp henne för jag vill hörai vilket tonläge han pratar med henne men han vill inte ringa henne.
Jag bestämmer mig för att gå och hämta min cykel och lämna honom ifred. Så jag gör det. Jag går och hämtar min cykel utanför Hennes hus. Jag ser henne därinne. Hon är fan äcklig. Visst, smal och smärt och långt hår men hon har en sån näsa min man säger att han hatar, och hon har sån stil som min man inte gillar. Men visst hon är snygg. Jag vill bara döda henne men jag tar min cykel och cyklar hem.
Hemma är mannen påklädd och sitter med dottern i famnen. Mamma ha gått. Han börjar gråta när jag frågar varför. Hans förklaring är att han saknat mig så mycket att han tog vad som helst som kunde vart jag. Han uttryckte sig till henne som till mig bara för att hon hade liknande kropp som mig och lika hår. Annars var hon inte intressant. Jag frågade hur han tänkte när han följde med henne hem. Han hade inte vågat komma hem till oss, han hade ingen bättre förklaring.
Jag godtog inte det han sa eftersom jag inte kunde förstå, så jag beslutade mig för att lämna honom vilket jag gjorde redan samma dag. Efter tjat och byte av jobb så började vi i vilket fall parterapi ett par månader senare. Vi hade hela tiden kontakt pga dottern och jag kunde inte få nog av honom Jag visste hela tiden att jag skulle förlåta honom, det var bara en fråga om när.
Jag ångrar mig inte för en sekund att jag tog tillbaka mitt livs kärlek. Hon jobbar inte heller kvar på mannens fd jobb, och hon är nu tre år senare skild och lever med en ny. Vi har en dotter till och är väl kärast i hela världen. Min man och jag.
Vad som fick mig att förlåta? Förståelsen av innebörden av vad saknad är.
Väldigt rörande och bra skrivet....
Men det låter som om du mer eller mindre lät honom få göra som han ville ett tag tills han tröttnade på den andra kvinnan , att du offrade hela din stolthet och självvärde , det är ett väldigt högt pris att betala.....skulle aldrig någonsin dröma om att göra något sådant , är alldeles för stolt för det. Ingen människa i världen är vär det (möjligtvis mina barn)