Inlägg från: Anonym (Aldrig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Aldrig)

Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?

En gång i mitt liv så var jag otrogen.
    Jag vet inte varför, kanske Kåt eller Omogen Jag är nu 34år ( Var otrogen när jag var 20år ) 
    En gång Otrogen alltid Otrogen - Det stämmer inte.
    När jag var otrogen så grät jag i duschen, hur dum och osjälvisk jag var, Jag ändrade mig, Jag intalade mig att jag aldrig skulle vara otrogen igen, och så blev det.
    När jag jag var otrogen så berättade jag inte det, eftersom det skulle skada mer än det skulle läka.
    Kanske ego tycker vissa 
    Jag skulle SJÄLV VILJA VETA.
    En del skriver att det det måste vara fel i förhållandet att  man är Otrogen, det behöver det inte vara, man kan vara full eller så beror det på att man är att känner sig attraherad av den som stöter på dig.
    Jag älskade min flickvän och ändå var jag otrogen. Varför? VET EJ. Jag tror att det beror på att jag blev SEDD och att jag fortfarande var attraktiv för andra tjejer. Eller så var jag omogen. 
    Det betyder inte att jag VAR en Idiot.
    Nu tio år sedan så har vi två barn och har varit gifta i sex år. Jag tänker ibland tillbaka på den tiden och kan inte riktigt förklara varför det hände. 
    Jag har ångest ibland eftersom jag inte vill ha några hemligheter för min fru, men nu har det gått så lång tid, så varför berätta.
    Det jag vill säga är att om man är otrogen och verkligen ångrar det så skall man inte berätta det, eftersom det gör mer skada än bättre.
    Hade jag berättat det att jag var otrogen så VET jag att vi inte skulle vara tillsammans och att två fina barn inte skulle ha funnits.
    Om man ska förlåta att en har varit otrogen så skall man förlåta ordentligt, inte ta upp det snedsteg som den personen tog, och det är inte lätt.
    Jag har tänkt på det själv, om min fru ( Som hon nu varit i sex år ) skulle vara otrogen så vet jag inte vi skulle kunna vara tillsammans, KANSKE eller litar jag på henne att det var ett snesteg och att det inte skulle hända igen, Det vet jag inte och det skulle behövas ett ordentligt tänkotid.. 
    Allt hänger på individen att man accepterar otroheten och det gäller att lita på den som har varit otrogen, annars håller aldrig förhållandet.

Jag ångrar självklart otroheten och tänker på den ibland.
    Skulle man ha en magisk klocka så skulle man skruva tillbaks den.

Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?