• Anonym

Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?

Min pojkvän har varit otrogen. Jag fick reda på det själv. När jag frågade honom så berättade han för mig. Han svarade på alla frågor jag ställde. Jag har valt att förlåta honom men har dock lite bekymmer med förtroendet. Jag vill kunna lita på honom, men hur? Hur bearbetar man det? 

hur har det gått för er som tagit tillbaka eran partner? Berätta gärna 1

• Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?
  • Anonym
    BlommyNess12 skrev 2011-07-30 11:20:08 följande:
    Vi fortsatte ha ett förhållande, och ett år efter hela skiten kom fram så separerade vi.
    varför separerade ni efter ett år? om man får fråga?
  • Anonym
    Anonym (:/) skrev 2011-07-30 11:22:10 följande:
    tilliten var förstörd... några år senare var han otrogen igen som jag fick VETA om. Men idag känner jag att han säkert varit otrogen flera gånger. Valde ju att lita på min man istället för hörsägen..men tillsist åkte han dit :/
    Han var otrogen (som jag vet om) tre gånger innan jag lämnade honom. Borde lämnat honom tidigare..
    visade han inte sig ångerfull? hur var det under åren du tog honom tillbaka?
  • Anonym

Jag tog tillbaka honom men tilliten var förstörd. Var besatt vid den andra kvinnan och hatade henne innerligt. Tröstade mig med att han kom tillbaka till mig så då borde han älska mig. Ett år senare var han otrogen igen. Då gjorde jag slut. Han hade säkert varit det flera gånger men jag valde att blunda... Usch, jag skäms när jag tänker på det. Mer än så är man värd. Men jag älskade honom av hela mitt hjärta, hela min själ. Gör det än idag.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-30 12:04:25 följande:

Jag tog tillbaka honom men tilliten var förstörd. Var besatt vid den andra kvinnan och hatade henne innerligt. Tröstade mig med att han kom tillbaka till mig så då borde han älska mig. Ett år senare var han otrogen igen. Då gjorde jag slut. Han hade säkert varit det flera gånger men jag valde att blunda... Usch, jag skäms när jag tänker på det. Mer än så är man värd. Men jag älskade honom av hela mitt hjärta, hela min själ. Gör det än idag.

ohh =( ledsen och höra.. ja, det är det. han svarar på allt jag frågar, han stöttar mig i min bearbetning osv. så jag ger det en chans. men vi båda måste jobba på tilliten
  • Anonym

Det tog flera år innan jag vågade lita på min man igen efter otroheten. Jag tror inte alls på "en gång otrogen, alltid otrogen". Jag tror att det går att reparera om den otrogne verkligen ångrar sig och inser vilken skada han/hon gjort (det räcker alltså inte bara med tårar och massa förlåt) samt att den som blivit bedragen verkligen är beredd att gå vidare och jobba för att kunna lägga händelsen bakom sig. 

Som sagt i vårt fall tog det några år innan jag kände att jag kunde lita på honom igen (han fick jobba baken av sig för min förlåtelse)....åtta år senare så skulle jag vilja påstå att vi lever i ett ganska perfekt förhållande. 

• Anonym

Bara bra, nu bor vi tillsammans alla tre...

• Anonym
    Februariflickan skrev 2011-08-01 13:59:42 följande:
    Jag brukar drömma att han är otrogen än en gång med henne eller att de två är tillsammans och att jag är den han är otrogen med, mår piss och är ledsen flera dagar efter en sån dröm.

Det är tufft som fan ibland som tur är ser han på mig när något är fel och gör allt för att jag ska må bättre.

Vill att han ska byta jobb, är jobbigt att veta att hon jobbar där även om han sitter på kontoret och hon gör annat.

Hon begärde tjänstledigt och flyttade till en annan ort, jag fick inte reda på otroheten förrän hon redan hade flyttat.

Mitt krav va:

han fick berätta för min familj vad han gjort och även be om deras förlåtelse, Sedan har jag krävt att han söker nytt jobb om hon kommer tilbaka. Sedan ingen alkohol om han är ute med sina kompisar, och att han håller tider...

Detta har han skött exemplariskt, allt updagades för ett år sedan, tiden läker sår men jag är fortfarande inte helt över de...
  • Anonym

Både jag och pojkvännen var otrogna mot varandra vid ett tillfälle i början av vårt förhållande.
     Men vi valde att förlåta och gå vidare, nu har vi vart tillsammans i 4 år, förlovade och har en snart 2 årig dotter.
    Tilliten för varandra är stark, och vårt förhållande känns mäktigare än någonsin.

Så det kan absolut funka att förlåta en otrohet! 

• Anonym
    Anonym (T) skrev 2011-07-31 14:10:48 följande:
    Nåt är fel i ens förhållande då man går och är otrogen. Borde inte det säga allt?
    Gör slut, lev lyckliga på varsitt håll. Man är inte otrogen om man är lycklig i sitt förhållande och är med den man älskar. Så enkelt är det.
    Mitt ex var otrogen mot mig. Han var otrogen mot mig under två år. Han var rädd för att såra mig, han var rädd för att såra henne. Så istället för att berätta så lät han oss alla må dåligt under dessa år som vi alla kunde varit lyckliga om han bara öppnat munnen!
    Dom lever tillsammans nu, vi har bra kontakt. Dom fick nyligen en liten bebis ihop. Visst var jag arg på honom. Men då man ser det dom har så förstår man. Han skulle aldrig gå och vara otrogen mot henne. Förstår däremot varför han var otrogen mot mig. Vi hade inte det dom har. Är det inte rätt så är det inte.
    Låt dig själv leva utan rädslor är mitt tips. Låt han träffa nån han inte är otrogen mot. Ge er båda chansen att träffa rätt.
    Otroligt korkat uttalande! Bara för att något är fel i ens förhållande betyder väl inte det att man direkt skall kasta in handduken och göra slut. Vissa känner faktiskt att man kan ta sig igenom en sådan kris...jag och min man har gjort det och lever lyckligt många år efter otroheten.
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?