• Anonym

Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?

lagger i favoriter

• Anonym

Taack till alla er underbara människor som delar med er utav era historier. Det betyder mycket för mig och jag läser igenom alla! Återigen, TAck!

• Anonym
    Anonym (Vända) skrev 2011-08-06 18:23:37 följande:
    Jag fick veta det i mars 2011. I augusti tog han en tjej på brösten när vi var ute en kväll. 
    Jag bröt allt, var förbannad och allt. Men han lyckades gråta sig tillbaka och visade sig mer ledsen än någonsin. (Kan ha varit alkoholen) men idag vill han ut ikväll med alla sina kompisar och jag vill inte. Nu är han sur och åkte iväg och gjorde annat.

Varför kan man inte visa förståelse? Jag vill skrika och är arg, men samtidigt borde han förstå. Om han nu vill att det ska vara vi, får han låta tiden ta den tid det tar. Även om jag ett år efter sista incidenten inte känner mig bekväm med att han är full på krogen.

Blir fan förbannad. Nu har jag ont i huvudet också.  
    tråkigt att höra =/ ja, det är ju så som nedanstående inlägg beskriver det. Dom verkar inte förstå att det tar tid. att man får återkommande minnen om det som hänt. det är ju svårt =/ GLADA borde de vara för att de blir förlåtna nu.
    Lycka till! {#emotions_dlg.flower}

Amor vincit Omnia - Kärleken övervinner allt
    Vill man, så kan man 
  • Anonym

29 april i år så råkade jag av en slump se en skype-konversation på min mans dator. jag lånade den för min bärbara hade slut på batteri.. det plinga till och jag såg att hans vän ringde..skulle bara trycka upp och säga att det var jag som satt där.. när jag öppnade skype kom hans senaste konversation upp..
    med en av mina bästa vänner.. jag visste att de snacka där och brydde mig inte om det eftersom vi umgicks alla.. bara det att de skrev om hur mysigt de haft dagen innan.. och deras händer luktade fortfarande sex.. osv en massa jag älskar dig och de skrev hur de planerade fortsättningen... det hade ju redan gått 3 månader.....

borde fått tokspel..men jag hade min son sittandes i samma rum och kolla på tv...
    lyfte luren ringde han och började läsa upp en del av det som de skrivit..
    jävla gris..
    han hade sagt att han var tvungen att åka in för ett "fys-test" på brandkåren.. han är deltidsbrandman.. ja det var ju ett jäkla fystest att åka in och knulla!

när han kom hem tog jag bilen med alla barnen i.. lämna de 2 minsta vid mina föräldrar och de stora åkte till sin pappa... sen när jag kom hem... då var det krig.. och då var jag så knäckt, beviken och arg.
    och 2 dagar senare skulle vi flytta.. hade lust att slänga hans lådot på sophögen..

men vad gjorde jag.. jag stängde av.. jag stängde av alla känslor jag hade och bara gick på rutin nästan..  med ett enda mål... barnen.... mina 2 äldsta har varit med om en separation redan och den var inte den roligaste.. jag ville helt enkelt inte att de skulle komma hem från sin pappa och så är det bara vi..
    nej.. han följde med... men han höll på med sin mobil hela tiden...
    påstod att det var hans syskon, kompisar osv.. men han vägrade att låta mig röra hans mobil.. den hade han på sig heöa tiden och spv med den under kudden.
    han lovade att han skulle satsa på oss och han ville inte förlora sin familj... bla bla

3 veckor senare så är han ute och springer med sin bror... jag snokar i hans lådor och där ligger hans mobil och den e inte låst.. snabbt som satan loggar jag in på hans mobiloperatör och skaffar koden för att aktivera så man kan se fakturor mm på nätet...hade ju bett han att han göra det så jag fick se att han talade sanning... men såååå kunde man ju inte göra för det var ju gestapo! enligt han
    sen satte jag mig senare på kvällen när det var lungt och titta.....

och för att inte ha kontakt med någon så var det jävligt underligt att det var mellan 5-20 sms per dag och samtal...
    när jag gick tillbaka så såg jag att all deras sms-trafik startat i februari..samma vecka jag låg inne på sjukhuset med våran dotter...
    konfrontera han och fråga igen om de hörts nåt...  nej ingenting sa han... nehej sa jag... och vände datorn.. vad är det frågade han.. det är alla dina samtal och sms... nån månad var det över 600 mess skickade....

då börja han grina för han fattade väl att det var kört.. och då berättade han allt.. enligt han själv... men jag tror inte han har gjort det...
    men bara det att jag har kontakt med hennes kille så vi har ju informerat varandra under den här tiden och på det sättet f¨r man ju fram mer.

hur det ser ut nu.. ja jag tog hans mobil... och då var hans träning visst inte viktig längre.. innan skulle han till brandstationen flera dagar i veckan och träna.. efter det ingenting...
    jääääkligt konstigt i mina ögon.

men till frågan om förlåtelse och hur man fortsätter tillsammans.
    jag har inte förlåtit det här och kommer aldrig göra det.
    jag har inte varit i fysik kontakt med han sen dess... jo det närmsta han fått röra mig var att klämma en finne jag inte kom åt själv.
    tanken att ha sex äcklar mig.

så varför är han kvar.. den frågan ställer jag mig oxå..
    och det enda svar jag kan ge är att jag vill inte att mina barn ska gå igenom en separation igen, den förra tog hårt på dom...  
    jag kan leva så här.. på nåt sätt stänger jag av.. men det tar ändå.... jag kan inte somna om jag inte ligger och kollar på film tills jag inte orkar hålla ögona öppna längre... jag rasade i vikt...  och när barnen sover är det en olidlig tystnad i huset.. jag har inget att säga då...
    men inför barnen är jag den glada mamman som skojar och är glad....
    men i deras frånvaro.. då är jag ingenting.

hoppas det löser sig för dig iallfall...
    för min de är det långt ifrån klart hur det här slutet blir.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-08-08 00:44:56 följande:
    så varför är han kvar.. den frågan ställer jag mig oxå..
    och det enda svar jag kan ge är att jag vill inte att mina barn ska gå igenom en separation igen, den förra tog hårt på dom...  
    jag kan leva så här.. på nåt sätt stänger jag av.. men det tar ändå.... jag kan inte somna om jag inte ligger och kollar på film tills jag inte orkar hålla ögona öppna längre... jag rasade i vikt...  och när barnen sover är det en olidlig tystnad i huset.. jag har inget att säga
    Ja, precis så är det för mig också. man blir äcklad utav att minnas. jag slutade äta, jag rasade ner i vikt precis så som du beskriver det, jag gick snäppet längre och fick anorexi och blev inlagd på sjukhus. jag somnade inte för att jag bröjade bara gråta, jag kollade på tv tills ögonen inte orkade mera. morgornarna vaknade jag med tårarna på kinden... man kämpar en dag i taget. jag vet inte hur jag ska göra nu? Jag älskar honom visst, men ska jag slå av alla känslor (ifall han skulle göra ngt så jag inte blir sårad) men förhållande överlever inte utan känslor eller ska jag visa känslor och riskera att bli sårad? svår situatioon
  • Anonym
    mysan83 skrev 2011-08-08 00:50:33 följande:
    Jag valde att förlåta...förlåta...förlåta...förlåta...förlåta... förlåta...sen drog jag. En gång otrogen, alltid otrogen, enligt mig iaf. Du kommer aldrig kunna lita på personen 100%, iaf inte inom de närmsta åren. Hur kul liv är det? Vill du verkligen leva tillsammans med en person som legat (jag förutsätter att de hade sex) med en annan under tiden du trott att han bara ville ha dig? Du förtjänar en man som vill ha dig och bara dig. Oavsett om han säger att han ångrar sig och bara vill ha dig nu, så har han fortfarande vart med en annan. Ett förhållande bygger på förtroende och respekt
    men tror du verkligen att det finns killar som inte är otrgona? jag börjar faktiskt tro att alla killar är otrogna. mer eller mindre. det behöver inte handla om sex. flirta, hålla hand, vara intima, pussa, smsa (sex.sms dylik) . eler?
  • Anonym
    mysan83 skrev 2011-08-08 19:48:34 följande:
    Klart det finns killar som inte är otrogna. På samma sätt som det finns kvinnor som aldrig är det. Skulle du kunna tänka dig att vara det? Det handlar om mognad och att man vågar prata om sina känslor. Är man otrogen mot sin partner så är det nått fel och innan man går och gör ått dumt så kan man prata om problemet istället. 
    jaa. sant. Nej, jag skulle aldrig, ALDRIG kunna vara otrogen. Syftar inte på mig själv nu, men man brukar läsa ett antal trådar här på familjeliv där de skriver "Jag är en person som är så mkt emot otrohet och ser ner på folk som är otrogna etc etc. men nu har jag själv varit otrogen!"  så det känns verkligen som om att alla är på ett eller annat sätt otrogna i sitt liv .. .
  • Anonym
    Anonym (Ja) skrev 2011-08-09 13:40:25 följande:
    Känner faktiskt inte en enda som inte har otrohet i bagaget, antingen som bedragare eller som den bedragne. Vårt samhälle funkar så idag, och jag tror helt enkelt det är en naturlig utveckling, vi har blivit mer rastlösa, sökande, framåtsträvande, även när de gäller relationer. Att kategoriskt säga att man aldrig skulle vara otrogen går inte, vi har drifter och känslor som inte alltid går att styra över. Typ 70% av alla i en relation (minns inte vart jag såg siffran) är otrogna, vi är inte skapta för att leva med en enda hela livet helt enkelt.
    hårda ord, men så sant. det stämmer nog tyvärr. tror faktiskt på statestiken och jag skulle helle rinte förvånas ifall om procentantalet är högre =/
  • Anonym
    Februariflickan skrev 2011-08-09 16:23:56 följande:
    Min man säger att det var först EFTER otroheten som han insåg hur mycket han älskar och vill vara med mig, vi hade varit tillsammans i 7 år när han var otrogen, det var sjukt jobbigt att höra kändes som om han inte brytt sig alls våra 7 första år... Nu är han helt annorlunda men ibland hjälper inte det, en otrohet ger en ärr för livet det bara är så tyvärr... Och idag har jag en jävla skitdag!!!! :(
    jaa, det är ju lite så att "Maan vet itne vad man har förens man har förlorat det" jag vet ju inte hur det gått för er. man är man otrogen så är risken att man förlorar sin älskade. när han tänkt den tanken att förlora dej har han fattat att det är dej han älskar osv. ja jag håller med dig, visst blir han bättre men otrohet ger ärr för livet och man slocknar typ. man blir kall. känner jag iaf.
  • Anonym

Jag forlat min forsta pojkvan, han forsokte fa satta pa en av mina nara vanner skickade sms och var allmant acklig. Hon var fruktansvart upprord kommer jag ihag, men vagade inte ringa mig for hon trodde jag skulle bli arg pa henne, sa hon lat var gemensamma vannina ringa ( men hon grat i bakgrunden, stackaren )

Jag forlat honom for att jag alskade denna mannen sinnesjukt mycket, och han tyckte han var i sin fulla ratt i och med att jag hade gatt upp 5 kg ( ja, jag var ung, 17 han var runt 30, hade det varit samma scenario idag sa hade jag reagerat helt annorlunda)

Men det var forstort for mig, vi holl ihop i tio manader efter det, men kanslorna och tilliten bara forsvann efter det. Jag bodde hos honom for jag klarade inte av att bo hemma, hade massa skit dar da. Hon jag bodde hos var inte snall (var egentligen LVU ad) och fick inte tag pa annat boende, sa var fast till jag var 18. Inte sa latt att hitta lgh i Stockholm, men fick faktiskt hjalp av soc efter jag forklarat laget.

• Anonym

Mitt ex va otrogen mot mig. Han berättade, dock va det inget sexuellt med i bilden. 
    Jag förlät honom.

Efter att han var så otroligt svartsjuk och trodde varenda dag att jag skulle vara
    otrogen så gjorde jag slut.
    Har nu några månader efter fått veta att han hade varit otrogen hela förhållandet,
    fast då med en annan tjej. Och det var sexuellt!

En gång otrogen, alltid otrogen.

Om min nuvarande pojkvän skulle vara otrogen mot mig, så skulle jag aldrig förlåta honom. 
    En sån sak är inte något som "bara hände"..

Hoppas du gör rätt val för Dig.

Kram.  

• Anonym

För mig som tog min partner tillbaka, för att göra en lång historia kort.. Slutade med åter igen krossat hjärta och sviken flera gånger, hundratusentals lögner och en självkänsla som är i botten. Svårt att lita på andra människor och jag blev psykisk utmattad efetr förhållandet bokstavligen talat.. Nu mår ja lite bättre iallafall och känner väl att förlåta inte är något man säger utan det är en känsla. Du kan inte förlåta och säga "ja men okej då jag förlåter dig" utan du ska ju känna det i hela kroppen och verkligen leva efter det. Jaja, lycka till oavsett!  

• Anonym

Samtidigt som att säga förlåt inte heller är något man bara säger utan det visar sig i den andras handlingar och vad den är beredd att göra för att få förhållandet att fungera.

• Anonym

tog tillbaka han, men efter ett tag tog det slut.. gick aldrig att förlåta! vi såg på de hela helt olika. Han tyckte det inte var otrohet (ons) pga att det inte var några känslor inblandade mellan dom.. hmm.. idag kollar jag alltid med dem jag dejtar så vi är på samma nivå gällande otrohet och vart den gränsen går! nää fy vilka äckliga svin de finns!!

• Anonym

Jag måste bara hålla med om förra skribenten.
    En gång otrogen, alltid otrogen sägs det men jag tror och vet att det inte stämmer.
    Jag har också varit otrogen och det är inget jag är stolt över. Anledningen var många men i det stora hela så handlade nog om att jag var för feg för att göra slut och jag antar att jag både ville ha kaka och äta upp den samtidigt.

Denna otroghetshistoria skiljer sig nog lite från de andra jag har hört eftersom jag några månader senare gjorde slut med min dåvarande och började dejta killen jag var otrogen med. Till slut blev vi ett par och nu väntar vi vårat första barn. Han är utan tvekan mitt livs stora kärlek.

Men även fast han var med på det hela, han visste att jag hade pojkvän då vi låg med varandra första gången så har det tagit tid för honom att lita på mig. Det är nog en sak att ligga med en upptagen tjej men att bli tillsammans med den tjejen är nog inte samma sak. Jag vet att jag aldrig skulle kunna göra något sådant mot honom. Jag var honom trogen även i början då vi mest träffades för skoj skull efter att jag blev singel. Han träffade då andra och det visste jag om men jag kunde helt enkelt inte träffa andra då jag hade bestämt mig för honom.

När båda bestämde sig för att bli seriösa och satsa på varandra så pratade vi ut om allt som hade hänt och det visade att han inte heller var stolt över det vi hade gjort mot mitt ex, han var dessutom orolig över att det kunde hända igen men mot honom och inte med honom denna gång. Man får en dålig stämpel när man är otrogen så enkelt är det, men jag tror att det är fullt möjligt att förlåta om man verkligen älskar varandra. Det sägs att kärleken övervinner allt och jag känner att jag måste tro på det.

Jag och min kille har inte haft det lätt. Jag hade svårt att acceptera att han träffade andra när vi började dejta varandra även fast båda var med på det mer eller mindre. Men jag har blivit tvungen att förlåta honom för att kunna leva med honom, och tro mig jag vill inget hellre än att leva med honom. Jag älskar honom otroligt mkt!

Så hur har vi gjort? Jag vet inte hur han har gjort men jag har dragit streck över det som hänt, jag har förlåtit honom från hjärtat och jag ser frammåt. Vi har även pratat otroligt mkt om det som har hänt och det har hjälpt mkt. En gång otrogen, alltid otrogen? Kanske för vissa men inte för mig, jag lärde mig min läxa istället.

• Anonym
    Anonym skrev 2011-09-16 23:32:04 följande:
    nää fy vilka äckliga svin de finns!!
    word!
  • Anonym
    Molly85 skrev 2011-09-19 13:34:18 följande:
    Jag har inte direkt varit med om otrohet men det beror ju lite på hur man ser det.
    Jag träffade min kille 2003 och det var så nära kärlek vid första ögonkastet jag nånsin kommit. Jag var 18 då och han jämngammal, vi blev snabbt ett par och vi var klistrade vid varandra hela första året.

Efter 2 år började jag arbeta, och det som hände då är jag inte direkt stolt över. Jag började känna att jag ville ha något mer, jag var inte färdig. Jag ville ha den där nyförälskelsen igen. Jag mådde dåligt i flera månader och visste inte alls vad jag ville. Sedan började jag kolla på andra killar. Jag vart lite småkär och även om jag inte gjorde något konkret med någon så skickade vi en massa sms och pratade om att ses och en massa flirtigt. Jag skrev även en hel del på internet som min kille "råkade" snubbla över efter några månaders misstänksamhet.

Det hela slutade med att han dumpade mig men vi fortsatte ändå att ses. Så fort han sa att det var slut mellan oss bleknade allt jag trodde att jag känt för de andra killarna och jag ville bara ha honom tillbaka. Jag kröp för honom och försökte förtvivlat få honom att förlåta mig.

Det tog 4 år innan jag släppte taget. 4 år där han träffat andra i någon vecka och sedan kommit tillbaka till mig. 4 år där jag gång på gång byggt upp hoppet för att sedan få det raserat igen.
    Tillslut kände jag att det räckte, det vi hade var så förstört att jag äntligen gav upp, jag hade inget annat val.

När jag sa till honom att jag inte ville träffa honom mer var det som att något gick sönder inom honom. Han vart jätteledsen och helt plötsligt ville han ha mig tillbaka. På riktigt. Han ville att vi skulle ha ett riktigt förhållande men jag sa nej. Jag sa nej till det jag velat ha i 4 års tid.
    Trots detta fortsatte han höra av sig, han ringde hela tiden, ville träffas och kom med en massa svepskäl. Han kom hem till mig och väntade på mig utanför min port.

Efter 2 veckor så insåg jag dock att jag inte ville släppa honom. Han hade brutit sig igenom den mur jag satt upp för att slippa känna. Jag älskade honom fortfarande så jag gav honom en till chans. Vi flyttade ihop och nu, 2 år senare, har vi det bättre än nånsin. Vi planerar att skaffa barn och även om det inte har varit lätt har vi valt att bortse från allt som hände innan vi bestämde oss för att bli tillsammans igen.

Jag har förlåtit både honom och mig själv men jag kommer aldrig mer tvivla på att det är honom jag vill vara med.

Jag tror att vi behövde det som hände oss, vi var omogna när vi först träffades och jag tror inte att det skulle fungerat i längden utan de 4 åren när vi var så olyckliga. Nu är vi säkra på att vi vill vara tillsammans och efter allt vi varit med om så kan vi nog ta det mesta som kommer i vår väg.
    Så hade jag också med en person, jag tolkar det istället som att man ville ha det man inte kunde få, för mig är inte det äkta kärlek. Men jag vet inte, kan va osäker ibland. =S
  • Anonym

Jag stannade, var gravid och ville inte gå igenom allt själv. Vi har det bra, vardagen funkar bra, men det kommer ta slut en dag och då ska jag aldrig leva med någon igen. Så djupt har han sårat mig.

• Anonym
    Anonym (man) skrev 2011-11-09 13:43:15 följande:
    Och hur vet du att du inte kommer göra om det när du levt med din nya man lika länge som din gamla ?
    Jag antar att du sa samma sak när du var nykär i din gamla gubbe ?
    Nej faktiskt inte. För jag älskade aldrig min gamla gubbe och älskar man inte ngn så bryr man väl sig inte. Kan hända att jag tänkte så då oxå men då jag var jag mkt yngre och en aning oerfaren. Jag tror på att man lär sig av sina misstag. Vi har dessutom pratat om det, jag o min nya, så jag tror faktiskt inte att det kommer att hända igen. Behovet finns helt enkelt inte.
Svar på tråden Ni som förlåtit otrohet, hur blev det sen?